کد خبر: 34079

پرسپولیس در تهران مغلوب شد و هواداران خواستار برکناری کالدرون شدند

باخت چهارم پس از برف تهران

دیدار تیم‌های پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان در چارچوب دیدارهای هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با شکست میزبان مقابل میهمان شکست‌ناپذیرش به پایان رسید.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، پرسپولیس-‌نفت مسجدسلیمان تنها دیداری بود که طبق برنامه در دو روز ابتدایی هفته یازدهم برگزار شد و چهار دیدار دیگر لغو شدند. قرمزها این فرصت را داشتند تا با توجه به لغو بازی دیگر مدعیان یعنی شهرخودرو و سپاهان فاصله امتیازی خود با این دو تیم را کاهش دهند ضمن اینکه به تیم چهارم یعنی استقلال هم اجازه ندهند به رتبه سوم برسد. با این حال نفت مسجدسلیمان که در 10 دیدار قبلی هرگز شکست نخورده در این بازی هم شگفتی‌ساز شد و تیم کالدرون را در تهران با یک گل شکست داد تا آژیر قرمز در اردوگاه قرمزها شنیده شود.

 جونیور خارج از لیست، شجاع روی نیمکت

کالدرون که به حکم کمیته انضباطی اجازه قرار گرفتن روی نیمکت تیمش را نداشت و از روی سکوها شکست تیمش را نظاره کرد برای این بازی ترکیب علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی، مهدی ترابی، محمد انصاری (69 -‌امید عالیشاه)، مهدی شیری، محسن ربیع‌خواه (80 -‌سیامک نعمتی)، وحید امیری، محمد نادری و علی علیپور (76 -‌مهدی عبدی) را انتخاب کرد. نیمکت‌نشین شدن شجاع خلیل‌زاده و قرار نگرفتن جونیور در لیست 18 نفره از نکات مهم بود. برای تیم تارتار هم سوشا مکانی، محمد طیبی، علیرضا علیزاده، حسین ابراهیمی، میثم نقی‌زاده، مجید عیدی، سجاد جعفری (46 -‌صادق صادقی)، فرزاد حاتمی، سعید کریمی، احمد الجبوری (3+90 -‌محمد ابراهیمی) و پیام ملکیان بازی کردند.

 چالش ادامه‌دار پست بازی نادری

سرمربی آرژانتینی پرسپولیس برای این بازی هم تغییراتی در ارنج تیمش داشت و همچنان خبری از یک ارنج ثابت در تیم وی نیست. محمد انصاری که در برخی بازی‌های این فصل در دفاع میانی به کار گرفته شده در این بازی مدافع چپ تیمش بود و عملکردی ناامید‌کننده داشت تا جایی که تعویض شد. محمد نادری هم به‌عنوان وینگرچپ به بازی گرفته شد و جالب اینکه در بسیاری از دقایق بازی نیز در سمت راست حضور داشت و جایش را با مهدی ترابی عوض می‌کرد و البته چندان هم موثر نبود چراکه تخصص وی بازی در سمت چپ خط دفاعی است و حتی برای این پست به تیم‌ملی هم دعوت شده است. کسی نمی‌داند چرا کالدرون از نادری در پست تخصصی‌اش استفاده نمی‌کند!

 نیمه اول؛ بدون گل

نخستین صحنه مهم در دقیقه چهار اتفاق افتاد. علیپور در محوطه جریمه حریف صاحب موقعیت شد اما ضربه‌اش توسط مکانی مهار شد. سوشا دقایقی بعد ضربه ترابی را هم مهار کرد. در دقیقه 19 امیری می‌توانست با سر گلزنی کند اما ضربه‌اش با اختلاف کم به بیرون رفت. میزبان هم در نیمه اول فرصت گلزنی داشت؛ در دقیقه 44 احمد الجبوری با علیرضا بیرانوند در موقعیت تک‌به‌تک قرار گرفت و پس از عبور از دروازه‌بان پرسپولیس می‌توانست گلزنی کند، اما در لحظه آخر سیدجلال حسینی از پشت سر رسید و توپ را دور کرد تا نیمه نخست گلی نداشته باشد.

 نیمه دوم؛ سوشا بهتر از بیرانوند

نفت مسجدسلیمان که فهمیده بود می‌تواند به‌سادگی مقابل میزبان موقعیت ایجاد کند در دقیقه 52 دوباره صاحب فرصت گلزنی شد، اما الجبوری در حالت تک‌به‌تک با بیرانوند توپ را به بیرون زد. در دقیقه 60 ارسال مهدی ترابی روی دروازه با ضربه سر سیدجلال حسینی همراه شد که این ضربه توسط مکانی مهار شد. پنج دقیقه بعد موقعیت تک‌به‌تک مهدی ترابی با سوشا مکانی می‌توانست قرمزها را به گل برساند، اما ضربه او به تیر دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت. در دقیقه 75 پاس خوب صادق صادقی با فرار احمد الجبوری باعث تک‌به‌تک شدن دوباره این بازیکن با بیرانوند شد که ضربه این بازیکن در لحظات آخر با تکل احمد نوراللهی و برخورد به پای این بازیکن راهی کرنر شد. یک دقیقه بعد نیز علیزاده روی یک کرنر توانست دروازه بیرانوند را با ضربه سر باز کند و میهمان را در تهران پیش بیندازد.کالدرون برای بهتر شدن اوضاع نفراتی مثل عالیشاه، عبدی و نعمتی را به میدان فرستاد، اما قرمزها با وجود خلق موقعیت موفق به گلزنی نمی‌شدند. مکانی که تبدیل به ستاره زمین شده بود در دقیقه 78 ضربه سر نوراللهی را مهار کرد. سوشا در دقیقه 90 هم ضربه سر عبدی را به خوبی مهار کرد و به کرنر فرستاد. سه دقیقه بعد نیز عبدی دوباره موقعیت گلزنی داشت، اما در موقعیت تک‌به‌تک توپ را به تیرک دروازه کوبید تا قرمزها از کسب حتی یک امتیاز هم محروم بمانند و در خانه بازی را واگذار کنند. این چهارمین شکست پرسپولیس در فصل جاری بود.

 شعار علیه علیپور و کالدرون، تشویق برانکو

علی علیپور در این بازی هم موفق به گلزنی نشد و در نیمه دوم هم جایش را به عبدی داد. گروهی از تماشاگران پرسپولیس بعد از گلزنی نفتی‌ها شروع به شعار دادن علیه علیپور کردند و در ادامه نیز برانکو در آزادی تشویق شد. مطابق پیش‌بینی‌ها برخی تماشاگران نیز علیه کالدرون موضع‌گیری کردند و از انصاری‌فرد خواستند سرمربی آرژانتینی را برکنار کند.

 تحریم نشست خبری

مسئولان پرسپولیس در اعتراض به محرومیت کالدرون اجازه ندادند نماینده‌ای از این تیم در نشست خبری قبل از بازی حاضر شود. این اتفاق برای نشست خبری بعد از بازی نیز تکرار شد.  تارتار: هدفمند بازی کردیم نه ضدفوتبال مهدی تارتار، سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان در نشست خبری بعد از بازی اظهار داشت: «درست است که این بازی فقط یک گل داشت، اما موقعیت‌های زیادی روی هر دو دروازه خلق شد. وقت آن است که بازیکنان ما هم دیده شوند. حیف است که ما از تیم‌مان در تیم‌ملی نماینده‌ای نداریم. تیمی هستیم که با مسابقات حذفی 13 بازی است شکست نخورده‌ایم، نتایج خوبی گرفتیم. جدا از نتیجه، خوب بازی می‌کنیم و ضدفوتبال بازی نکردیم. مقابل پرسپولیس هم بازی ما هدفمند بود. سوشا هم روز خوبی داشت. به‌نظرم سوشا مکانی هم با آمادگی خوبش می‌تواند به تیم‌ملی ما کمک کند.»

 گلایه‌های تکراری سیدجلال

مدت‌هاست که سیدجلال حسینی در مصاحبه‌هایش از تلاش‌های پشت پرده برای ناکام شدن پرسپولیس می‌گوید. کاپیتان قرمزها که عملکرد خوبی مقابل نفتی‌ها داشت، بعد از بازی ترک عادت نکرد و گفت: «پس از سه سال که 6، 7 جام کسب کردیم و نایب‌قهرمان آسیا شدیم، خیلی‌ها دوست ندارند ما نتیجه بگیریم، اما بچه‌ها در همین شرایط هم سخت تلاش می‌کنند. هر تیمی پس از چند سال موفقیت، افت هم می‌کند و تیم‌های بزرگ دنیا هم دچار این افت می‌شوند، اما ما باید تلاش کنیم بهتر نتیجه بگیریم.»

 انصاری‌فرد: فعلا وقت مصاحبه نیست

محمدحسن انصاری‌فرد، مدیرعامل پرسپولیس پس از بازی در جمع خبرنگاران گفت: «از نتیجه بازی راضی نیستم، ما موقعیت‌های زیادی از دست دادیم و نتوانستیم آن را به گل تبدیل کنیم؛ نتیجه باید طور دیگری رقم می‌خورد. همه باید تلاش کنیم و دست‌به‌دست هم دهیم تا پرسپولیس بتواند در دیدارهای آینده عملکرد قابل قبولی داشته باشد.» وی درباره گلایه‌ها از عملکرد کالدرون گفت: «فعلا وقت صحبت در این باره نیست. به وقتش درباره این مسائل صحبت خواهم کرد.»

 

مرتبط ها