کد خبر: 33297

با حضور دکتر طهرانچی برگزار شد

تقدیر دانشگاه آزاد از قهرمانان و مدال‌آوران دانشجو

قهرمانان و مدال‌آوران دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تجلیل شدند.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی، در سی‌امین یونیورسیاد دانشجویی(ایتالیا 2019)، مسابقات جام‌جهانی تکواندو(چین 2019) و لیگ جهانی بسکتبال 3در3 (چین 2019) با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عصر دیروز در ساختمان سازمان مرکزی برگزار شد.

در این مراسم ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، کمال جوانمرد مدیرکل تربیت‌بدنی و ورزش دانشگاه آزاد اسلامی، مهین فرهادی‌زاد معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش، محمدرضا دهخدا رئیس فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی، مهدی علی‌نژاد رئیس فدراسیون ووشو و دبیر شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی و قهرمانان و مدال‌آوران دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشتند.

طهرانچی: دانشگاه آزاد به ورزش رونق داده است

دکتر محمدمهدی طهرانچی در مراسم تجلیل از دانشجویان قهرمان دانشگاه آزاد اسلامی، با تبریک ویژه به تیم بسکتبال بانوان دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: «کسب مقام سوم جهان توسط این تیم برای نخستین بار در کشور، افتخار بسیار بزرگی است.»

وی با تاکید بر اهمیت جدی بودن بحث ورزش در دانشگاه، گفت: «تربیت بدنی یکی از وجوه تربیت جامع در دانشگاه است. در واقع یک ساحت تربیتی دانشگاه در کنار تربیت علمی، اخلاقی، اقتصادی، معیشتی و... تربیت‌زیستی و بدنی است. این ساحت‌های تربیتی در ریشه این سرزمین که مبتنی‌بر اسلام است، وجود دارد.» 

وی تاکید کرد: «اگر امروز افتخار می‌کنیم که برای حضور دختران در عرصه دانشگاه هیچ مانعی وجود ندارد، بر مبنای نگاه غرب نیست، بلکه بر مبنای نگاه اسلام است، چراکه غرب زن را به‌عنوان یک کارگر در نظام اقتصادی خود وارد می‌کند، اما ما می‌گوییم زن به‌عنوان عنصر کلیدی در نظام خلقت مطرح است و هیچ مانعی برای حضور او در عرصه تربیتی وجود ندارد.»

طهرانچی خاطرنشان کرد: «سیاست قطعی ما در دانشگاه آزاد اسلامی، حضور دانشجویی و ملی تیم‌های ورزشی است و برای قدردانی از زحمات ورزشکاران مقرر شد تا دانشجویان ورزشکار دانشگاه آزاد اسلامی در صورت کسب مدال طلا در المپیک پس از اخذ مدرک دکتری خود به‌عنوان عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی استخدام شوند.»

  وی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید در ورزش کشور حضور جدی داشته باشند، گفت: «ما در این زمینه با تمام توان تلاش می‌کنیم، حتی در زمینه ترویج ورزش، فعالیت‌هایی در این دانشگاه ازجمله اختصاص صفحاتی از روزنامه این دانشگاه(فرهیختگان) به حوزه ورزش دانشگاهی صورت گرفته و امیدوارم دانشگاه آزاد اسلامی در این حوزه پیشرو باشد.»

جوانمرد: در ورزش دانشگاه درآمدزایی می‌کنیم

جوانمرد، مدیرکل تربیت بدنی و ورزش دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم گفت: «کسب مقام سوم تیم بسکتبال سه نفره بانوان در مسابقات دانشگاهیان جهان ۲۰۱۹ را تبریک می‌گویم‌. ۲۴ نفر از ورزشکاران دانشگاه آزاد اسلامی مورد تقدیر قرار می‌گیرند. همچنین قهرمانان دو رشته کاراته و سنگ‌نوردی در مراسمی جداگانه مورد تقدیر قرار خواهند گرفت. همچنین درآمدزایی در ورزش را برای نخستین بار در دانشگاه آزاد اسلامی در دو بخش آکادمی‌ها و مدارس تابستانی در دستور کار خود قرار داده‌ایم.»

جوانمرد با بیان اینکه امسال 24 تیم دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ برتر فعالیت دارند، افزود: «همچنین ورزش همگانی دانشگاه آزاد اسلامی با توسعه همراه بوده به‌طوری که سال گذشته این دانشگاه ۴۰ رویداد ورزشی و امسال ۷۰رویداد ورزشی در دست برگزاری دارد.»

دهخدا: مقام سومی بسکتبال در تاریخ  بی‌نظیر بود

دهخدا، رئیس فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی در این جلسه با بیان اینکه فدراسیون ملی ورزش دانشگاهی متعلق به تمام بخش‌های آموزش عالی است، گفت: «این فدراسیون تلاش کرده تا به قسمت ملی بهای بیشتری داده شود. یکی از سیاست‌های این فدراسیون واگذاری فعالیت‌ها به بخش‌های مختلف بود.»

وی با تاکید بر اهمیت ورزش دانشجویی در کشور گفت: «یکی از دانشگاه‌هایی که در این زمینه موفق بوده، دانشگاه آزاد اسلامی است که توانسته در اعزام تیم‌های خود به خارج از کشور به مقام‌های ارزشمندی دست یابد. کسب مقام سوم توسط دانشجویان دختر دانشگاه در مسابقات بسکتبال در تاریخ ورزش بسکتبال کشور بی‌نظیر و افتخاری بزرگ است.»

دهخدا با بیان اینکه ستارگان ورزش امروز می‌توانند مدیران موفق آینده باشند، اظهار داشت: «دانشگاه آزاد اسلامی گام‌های اساسی در زمینه فراهم کردن فضا برای حضور قهرمانان در دانشگاه برداشته است که جای تقدیر دارد، همچنین از دکتر طهرانچی که ید طولایی در حمایت از ورزش دارد، تشکر می‌کنم.»

قهرمانان سی‌امین یونیورسیاد دانشجویی ایتالیا

آرمین هادی‌پور(طلا)، سروش احمدی(طلا)، امیرمحمد بخشی(طلا)، میرهاشمی‌حسینی(طلا)، عرفان ناظمی(طلا)، مهیارصداقت(طلا)، کیارش فرزان(نقره)، محمدصالح پالیزبان(نقره)، کوروش بختیاری(برنز)، ملیکا میرحسینی(برنز) و فاطمه حسام(برنز).

قهرمانان مسابقات جام‌جهانی تکواندوی چین 2019

عرفـــان ناظمـــی(طلا)،سعیدرجبـــــی(طلا)،حسین لطفی(طلا)، امیرمحمد بخشی(طلا)، سینا بهرامی(طلا)،  کیمیا علیزاده(نقره) و کیمیا همتی(نقره).

قهرمانان لیگ جهانی بسکتبال 3در3 چین 2019

شیدا شجاعی‌کهنه‌شهری، کیمیا یزدیان‌طهرانی، زهرا عدالت‌کار‌مقدم، فائزه شهریاری و آزاده زمانپور.(برنز تیمی)

مرتبط ها