کد خبر: 32750

گزارش «فرهیختگان» از گلف‌بازی سرمربی پرسپولیس در کنار دیپلمات‌ها

اولین قهرمانی کالدرون در ایران!

ویلموتس و استراماچونی هم دعوت شدند

بعد از حضور کالدرون در این رقابت گلف، مدیران فدراسیون اعلام کردند این آمادگی را دارند تا در مراحل بعدی از مربیان سرشناس خارجی فوتبال ایران ازجمله ویلموتس و استراماچونی میزبانی کنند.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، فدراسیون گلف خبر داد گابریل کالدرون، مربی آرژانتینی تیم پرسپولیس با عزیزی رئیس فدراسیون در مجموعه ورزشی انقلاب به بازی گلف پرداخت که این خبر با حواشی مختلفی نیز همراه بود، خصوصا آنکه عنوان شد ماجرا مربوط به یک روز بعد از شکست قرمزها مقابل تیم شهرخودرو بوده است. «فرهیختگان» از این رقابت پرحاشیه و البته جذاب اطلاعات جالب توجهی را به دست آورده که خواندن آنها نیز خالی از لطف نیست.

    برنامه دائمی هر ماه میلادی

طی مسیرهای متفاوت و زدن ضربات مختلف در بازی گلف موجب بالا بردن میزان تمرکز و کاهش استرس بازیکن می‌شود. ضمن اینکه یک گلف‌باز درنهایت به فردی پرحوصله و با صبر و استقامت تبدیل خواهد شد که از تصمیم‌گیری‌های عجولانه خودداری می‌کند و شاید به این دلیل است که ورزش گلف مورد علاقه سیاستمداران و دیپلمات‌ها محسوب می‌شود. اولین شنبه هر ماه میلادی اختصاص دارد به حضور دیپلمات‌ها در زمین گلف مجموعه ورزشی انقلاب و به‌طور معمول و مرتب سفرای کشورهای مختلف برای حضور در یک رقابت جذاب خود را به این مجموعه می‌رسانند. سفرای کشورهای آرژانتین، برونئی، ویتنام، ترکمنستان، کره‌جنوبی، مالزی و... طبق روال گذشته در اولین شنبه ماه اکتبر میهمان فدراسیون و ریاست جوان آن یعنی حمید عزیزی بودند تا تمرینات خود را پیگیری کنند.

    تفاوت این شنبه با بقیه شنبه‌ها!

البته شنبه‌ای که گذشت با همه شنبه‌های دیگر یک تفاوت بزرگ داشت و یک میهمان ویژه این بار باعث شده بود تا همه نگاه‌ها به وی جلب شود. گابریل کالدرون آرژانتینی، سرمربی تیم پرطرفدار و مطرح پرسپولیس در مجموعه انقلاب حاضر و دست به پاتر شد، هرچند از بدشانسی او اولین شنبه این ماه میلادی متقارن بود با یک روز بعد از شکست پرسپولیس در مشهد مقابل شهرخودرو!

    یک گلف‌باز قهار

در مسابقه شنبه 5 اکتبر در مجموعه ورزشی انقلاب که در یک فضای رقابتی و طبق قوانین و مقررات بازی گلف برگزار شد، سفرای کشورهای مختلف همراه با کالدرون و البته رئیس فدراسیون به یک بازی جذاب مشغول شدند تا قهرمان این روز مشخص شود و در پایان نیز برخلاف پیش‌بینی‌ها قهرمان کسی نبود جز گابریل کالدرون، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس آن هم یک روز بعد از شکست حساس تیمش در لیگ برتر.

کالدرون در این رقابت که مرحله مقدماتی آن در گروه‌های چهار نفره برگزار شد، نشان داد که یک گلف‌باز حرفه‌ای و قهار محسوب می‌شود که کاملا به قوانین این رشته ورزشی آشنا بوده و او در پایان این رقابت ابراز تمایل کرد تا در ادوار بعدی نیز در صورتی که در تهران باشد در تمرینات و مسابقات بعدی نیز شرکت کند.

    حسرت جام‌جهانی 90

در پایان این رقابت تمامی حضار در مراسم شامی در کنار هم شرکت کردند که در این بین گپ‌وگفت کالدرون با سفیر آرژانتین در تهران که ادامه برخورد گرم آنها در جریان مسابقه محسوب می‌شد در نوع خود جالب بود. از سوی دیگر عزیزی نیز که حسابی برای سرمربی سرخ‌ها در بازی برگزار شده کری‌خوانده بود، در مراسم شام دقایقی درباره جام‌جهانی 90 ایتالیا با کالدرون که خود در این جام حضور داشت به صحبت پرداخت و درنهایت هر دو طرف از اتفاقات دیدار فینال این جام و عدم قهرمانی تیم دوست داشتنی آلبی سلسته حسرت خوردند.

    در انتظار ویلموتس، استرا و...

نکته قابل توجه اینکه بعد از حضور کالدرون در این رقابت گلف، مدیران فدراسیون اعلام کردند این آمادگی را دارند تا در مراحل بعدی از مربیان سرشناس خارجی فوتبال ایران ازجمله مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران و آندر‌آ استراماچونی، سرمربی استقلال میزبانی کنند و حتی در صورتی که آنها هرگز این بازی را انجام نداده باشند یک دوره آموزش‌های مقدماتی را نیز برای آنها فراهم کنند. این یعنی اینکه شاید به‌زودی مربیان خارجی علاوه‌بر فوتبال در رشته دیگری نیز به رقابت بپردازند.

نویسنده: محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار

 

مرتبط ها