کد خبر: 192994

اعتراف تل‌آویو به نقش‌آفرینی در پروژه آشوب؛

ناآرامی‌های پاییز 1401 کار ما بود!

مشاور پیشین امنیت ملی نتانیاهو در یادداشتی که اخیرا در روزنامه صهیونیستی معاریو منتشر کرده، نوشت که اسرائیل پرونده پزشکی «مهسا امینی» را «هک» و «بدون پذیرش مسئولیت» آن را منتشر کرده است. 

فرهیختگان: صهیونیست‌ها بالاخره بعد از دوسال به نقش‌آفرینی در ناآرامی‌های پاییز 1401 اعتراف کردند. یاکوف ناگول، مشاور پیشین امنیت ملی نتانیاهو در یادداشتی که اخیرا در روزنامه صهیونیستی معاریو منتشر کرده، نوشت که اسرائیل پرونده پزشکی «مهسا امینی» را «هک» و «بدون پذیرش مسئولیت» آن را منتشر کرده است. 

«ما باید از اشتباهی که منجر به 7 اکتبر شد درس بگیریم و پارادایم مبارزه با ایران را تغییر دهیم.» مشاور سابق نتانیاهو در یادداشت اخیر خود مدعی است‌ شرایط فعلی که اسرائیل در آن گرفتار شده است و درگیری همه‌جانبه‌ای که با آن مواجه بوده، به خاطر اقدامات ایران است.

او به این موضوع اشاره می‌کند که برای تضعیف ایران باید مبارزه را در تمام حوزه‌ها مثل اقتصاد ایران، بانکداری، انرژی، خدمات شهروندان و سیستم قضایی با کمک نیروهای اپوزیسیون و برنامه‌های کمکی (تامین مالی، تامین سلاح و اطلاعات) به همراه عملیات نفوذ و حمله سایبری در نظر گرفت.

او در ادامه به نمونه موفقی از این مبارزه همه‌جانبه اشاره و بیان می‌کند که از طریق حمله سایبری به پرونده پزشکی مهسا امینی دست پیدا کرده و بدون پذیرش مسئولیت آن را منتشر کردند. اعترافی که در کنار شواهدی که از دست داشتن صهیونیست‌ها در پیشبرد پروژه ناآرامی‌ در ایران وجود دارد، صحت این اظهارات را تایید می‌کند.

در جریان این ناآرامی‌ها، رسانه‌های صهیونیستی مستقیما وارد پروژه ناآرام کردن ایران شدند. اکانت رسمی توییتری ارتش دفاعی اسرائیل، مستقیما خود را درگیر آشوب کرد. برای مثال، ترند شدن هشتگ‌های مهسا امینی مستقیما از سرزمین‌های اشغالی صورت می‌گرفت و عجله صهیونیست‌ها برای تاثیر‌گذاری بر این ناآرامی‌ها منجر به «نادیده گرفتن ملاحظات امنیتی» شد و آی‌پی‌های اکانت‌هایی که هشتگ‌ها را ترند می‌کردند، مستقیما به سرزمین‌های اشغالی می‌رسید؛ امری که نشان می‌داد‌ محاسبات آنها بر این محور استوار بوده که ناآرامی‌ها در ایران، آنها را به نتیجه مطلوب خواهد رساند. 

نکته مهمی که منجر به شعله‌ور شدن آتش ‌ناآرامی‌ها شد، اظهاراتی بود که کارشناسان اینترنشنال در پوشش متخصص مغز و اعصاب در مصاحبه با اینترنشنال مطرح کردند و مدعی شدند سی‌تی‌اسکن‌ها نشان می‌دهد ضربه‌ای به جمجمه مهسا امینی وارد شده است. 

در جریان این ناآرامی‌ها حدود 2500 میلیارد تومان خسارت به کشور وارد شده است. نکته قابل توجه در مورد درصد افرادی که بازداشت شدند، پایین بودن درصد خانم‌هایی بود که در جریان این ناآرامی‌ها بازداشت شده بودند در حالی که رسانه‌های فارسی زبان، اخبار را به‌گونه‌ای بازنمایی می‌کردند که اعتراضات با محوریت حضور زنان‌ در جریان است. 

پمپاژ خشم و هرج‌و‌مرج در ناآرامی‌های پاییز به بالاترین حد خود رسید. اکانت‌ها و حساب‌های کاربری، مشخصا به آموزش و ساخت سلاح و انجام عملیات‌های مسلحانه می‌پرداختند، اقداماتی که اولین آسیب آن به امنیت مردم وارد می‌شد و البته این گزاره را اثبات می‌کرد که این آموزش‌ها، اتفاقی و یک‌دفعه‌ای در این اکانت‌ها منتشر نشده‌اند. 

علاوه‌براین، کمک گرفتن اراذل و اوباش برای دامن زدن به ناآرامی‌ها و ایجاد ناامنی هم اقدام دیگری بود که در جریان این ناآرامی‌ها صورت گرفت. رژیم‌صهیونیستی از طریق ارتباط با منافقین و بهائیان، تلاش کرد «یک گروه تغذیه اوباش در ایران ایجاد کند.»‌ 

متن کامل گزارش زهرا طیبی، خبرنگار گروه نقد روز را در روزنامه فرهیختگان بخوانید.

مرتبط ها