کد خبر: 189783

عملکرد تحسین‌برانگیز دفاع پرسپولیس؛

غیبت 2 هفته‌ای عالیشاه و احتمال محرومیت دانیال

پرسپولیس در غیاب علیرضا بیرانوند در 3 بازی به میدان رفته و موفق شده دروازه‌اش را در این بازی‌ها بسته نگه دارد. در این میان امیر‌رضا رفیعی جوان هم توانسته رکوردی برای خود دست‌وپا کند. اگرچه این دورازه‌بان جوان عملکرد خوبی در ترکیب پرسپولیس داشته اما واقعیت امر این است که دروازه این تیم در این 3 مسابقه خیلی کم تهدید شده است و دلیل اصلی آن هم عملکرد عالی مدافعان پرسپولیس بوده است.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: پرسپولیس در یکی از بازی‌های سخت و حساس خود در این فصل عصر روز پنجشنبه در یک بازی تهاجمی توانست صنعت‌نفت‌آبادان را با 3 گل شکست دهد. شاگردان فراز کمالوند در این مسابقه بر خلاف دیدار با سپاهان نتوانستند عملکرد خوبی از خود ارائه دهند و بیشتر تحت تاثیر بازی خوب سرخپوشان قرار گرفتند. زود به گل رسیدن پرسپولیس در این مسابقه کمک زیادی به این تیم کرد تا بتوانند بازی همیشگی خود را ارائه دهند. از این جهت که نفتی‌ها فرصتی برای ارائه بازی بسته و دفاعی نداشتند و بعد از باز شدن دروازه‌شان مجبور شدند برای گل تساوی تلاش کنند. در این بین اوسمار قبل از بازی به شاگردانش هشدار داده بود با تلاش زیاد و فرصت‌طلبی در همان 15 دقیقه ابتدایی به گل برسند تا بازی برای آنها سخت‌تر نشود که این اتفاق هم رخ داد. پرسپولیس با این برد نشان داد اسب خود را برای قهرمانی زین کرده و کمتر تیمی می‌تواند توان رویارویی با آنها را داشته باشد.

عملکرد تحسین‌برانگیز خط دفاع
پرسپولیس در غیاب علیرضا بیرانوند در 3 بازی به میدان رفته و موفق شده دروازه‌اش را در این بازی‌ها بسته نگه دارد. در این میان امیر‌رضا رفیعی جوان هم توانسته رکوردی برای خود دست‌وپا کند. اگرچه این دورازه‌بان جوان عملکرد خوبی در ترکیب پرسپولیس داشته اما واقعیت امر این است که دروازه این تیم در این 3 مسابقه خیلی کم تهدید شده است و دلیل اصلی آن هم عملکرد عالی مدافعان پرسپولیس بوده است. زوج کنعانی و گولسیانی خیلی بهتر از نیم‌فصل اول کار کرده‌اند. در نیم‌فصل اول کنعانی در چند هفته پیاپی دچار افت عجیبی شد و درنهایت یحیی گل‌محمدی مجبور شد او را نیمکت‌نشین کند. از طرفی نیمکن‌نشینی طولانی گولسیانی در چند هفته ابتدایی لیگ باعث افت روحی و اعتمادبه‌نفس این بازیکن شد. اما در شرایط فعلی هر دوی آنها در اوج قرار دارند و به‌خوبی توانسته‌اند وظایف دفاعی، بازی‌سازی و حتی گلزنی خود را انجام دهند. مهم‌تر از همه اینکه یکی از ضعف‌های پرسپولیس در نیم‌فصل اول جناح چپ این تیم بود و خیلی از تیم‌ها برای رسیدن به دروازه بیرانوند جناح چپ پرسپولیس را نشانه می‌رفتند که این ضعف از زمان حضور عبدالکریم حسن به حداقل رسیده است. بازیکنی که در کارهای دفاعی خوب است و معمولا به حریفان اجازه نفوذ از جناحش را نمی‌دهد. در چنین شرایطی پرسپولیس در‌حال‌حاضر بهترین دفاع لیگ را در اختیار دارد و رفیعی خوش‌شانس بوده که در این شرایط مجبور شده به‌جای بیرانوند به میدان برود. ناگفته نماند تعویض بین دو‌ نیمه‌ای که در بازی روز پنجشنبه در ترکیب دفاعی سرخپوشان انجام شد به‌خاطر کارت زردی بود که گولسیانی گرفت و او هیچ مشکلی برای همراهی تیمش در بازی‌های آینده ندارد.

حرکت عجیب دانیال و احتمال محرومیت او
هواداران صنعت‌نفت‌آبادان در جریان بازی تیم‌شان با پرسپولیس حاشیه آنچنانی به‌وجود نیاوردند و برخی از آنها برای دقایقی علیه محمدحسین کنعانی‌زادگان شعار سردادند که او هم بعد از گلزنی سعی کرد نزد همشهریانش خوشحالی نکند. اما در کمال تعجب دانیال اسماعیلی‌فر بود که بعد از گلزنی در مقابل دوربین‌ها حرکتی زشت را از خود نشان داد. حرکتی که حتی مشخص نشد مخاطبش چه فرد یا افرادی بوده‌اند. به هر جهت اقدام او از لنز دوربین‌ها جا نماند و بعد از بازی نیز در صفحات مجازی وایرال شد تا کمیته انضباطی او را احضار کند. این حرکت دانیال با تعجب همبازیانش نیز مواجه شد و بزرگ‌ترهای تیم از این بازیکن گلایه کردند که در این روزهای حساس لیگ چنین حرکتی را انجام داده است. پرسپولیس دو بازی حساس مقابل آلومینیوم در جام حذفی و سپاهان در لیگ را پیش رو دارد که محرومیت اسماعیلی‌فر می‌تواند برای این تیم دردسر‌ساز شود. مخصوصا اینکه وحدت حنانوف ذخیره او در این پست هم چند هفته‌ای است مصدوم بوده و هنوز مجوز شرکت در تمرینات گروهی را نگرفته است.

غیبت 2 هفته‌ای عالیشاه
مصدومیت از ناحیه همسترینگ این‌بار برای امید عالیشاه اتفاق افتاده است. بازیکنی که در هفته‌های اخیر عملکرد خیلی خوبی را در ترکیب ثابت سرخپوشان داشت. او در اوایل بازی بود که از این ناحیه احساس درد کرد و سریعا خواستار تعویضش شد. طبیعی است که در‌صورت کوچک‌ترین فشار ممکن بود او مجبور شود فصل را از دست دهد به همین خاطر احتیاط کرده و از زمین بیرون آمد. عالیشاه تقریبا هر چند وقت یک بار با مصدومیت‌های اینچنینی مواجه می‌شود و دو سه هفته‌ای را استراحت می‌کند. در‌حال‌حاضر هم کادر پزشکی پرسپولیس احتمال دوری عالیشاه از تمرینات گروهی سرخپوشان را حداقل دو هفته پیش‌بینی کرده‌اند و در این شرایط او تقریبا شانسی برای بازی با سپاهان هم نخواهد داشت. البته پرسپولیس در پست او وحید امیری و حتی محمد خدابنده‌لو را در اختیار دارد.

همه امیدها به تغییر مالکیت
باشگاه پرسپولیس در هفته‌هایی که سرخپوشان با بردهای با ارزش برای قهرمانی رقابت تنگاتنگی با استقلال دارند، نتوانسته در پرداخت حق و حقوق آنها خوب عمل کند و سرخپوشان بابت این مساله حسابی شاکی و البته نگران هستند. در این میان رضا درویش سعی کرده پاداش‌های برد سرخپوشان را بعد از هر بازی به آنها پرداخت کند تا حداقل از اعتراض آنها کم کند، اما در شرایط فعلی اعضای تیم پرسپولیس فقط منتظرند با تغییر مالکیت شرایط عوض شده و پرداختی به آنها انجام شود. سرخپوشان در فاصله 6 هفته مانده به اتمام لیگ فقط 37 تا 39 درصد قراردادشان را دریافت کرده‌اند و امیدوارند با تغییر مالکیت خیلی زود و در این هفته‌های حساس بودجه قابل توجهی در اختیار باشگاه‌شان قرار گیرد که بعید است این اتفاق رخ دهد. از این جهت که اگر این‌بار پروژه واگذاری سهام سرخابی‌ها یا حداقل یکی از آنها که پرسپولیس باشد در تاریخ اعلام شده انجام گیرد چند هفته‌ای زمان خواهد برد تا شاهد اتفاقات مثبت در این باشگاه باشیم. البته این هم در حالی است که هدف از این واگذاری فقط در جهت گرفتن مجوز حرفه‌ای نباشد و با اهداف بزرگ‌تری این انتقال انجام گیرد. ناگفته نماند پاداش‌هایی هم که این هفته‌ها به سرخپوشان انجام می‌گیرد با حمایت یکی از اسپانسر‌هاست. ضمن اینکه پرداختی‌های ایرانسل یکی از حامیان اصلی این باشگاه زودتر از زمان موعد انجام گرفته و پرسپولیس عملا اگر با تغییر مالکیت وضعیت مالی‌اش بهبود پیدا نکند با مشکل جدی در ادامه فصل مواجه خواهد شد.

مرتبط ها