• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۹-۰۴-۰۲ - ۰۸:۰۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0

داستان جایگزینی شامپو بدن به جای صابون

اگر بخواهیم دلیل استقبال از انواع شامپو بدن و استقبال از خرید شامپو بدن را بیابیم نکات خوب بیشتری از بو در شامپو بدن مدرن خواهیم یافت.

داستان جایگزینی شامپو بدن به جای صابون

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، آیا هنوز صابون‌های قدیمی را یادتان هست؟ آیا می‌دانید چرا خرید شامپو بدن بهتر از صابون است؟ برای لذت بردن از دنیای مدرن امروزی با آن به درستی روبرو شوید. می‌توانید همه‌‌ی چیزهای قدیمی را دوست داشته باشید یا به این لحظه و امروز اعتماد کنید. چند سالیست که خرید شامپو بدن در فهرست هر ماه همه خانواده‌ها هست. بو، بافت و تأثیر وسایل شستشوی بدن همگی تغییر کرده و بهتر شده‌اند. کدامیک از ما بدش می‌آید که به جای بوی چربی حیوانی یا اسانس قدیمی نارگیل، با بوی شیرین و گرم وانیل یا شکوفه‌های سیب ژاپنی حقیقی، شستشوی صبحگاهی را آغاز کنیم؟ اما اگر بخواهیم دلیل استقبال از انواع شامپو بدن و استقبال از خرید شامپو بدن را بیابیم نکات خوب بیشتری از بو در شامپو بدن مدرن خواهیم یافت. همه چیزهایی را که راجع به مزایای شامپو بدن، این وسیله مدرن و جدید در حمام باید بدانیم را برایتان می‌نویسیم.

از انواع شامپو بدن و استقبال از خرید شامپو بدن را بیابیم نکات خوب بیشتری از بو در شامپو بدن مدرن خواهیم یافت. البته باید در نظر داشت که خرید شامپو سر هیچ گاه نمی تواند جایگزین شامپو بدن باشد. همه چیزهایی را که راجع به مزایای شامپو بدن، این وسیله مدرن و جدید در حمام باید بدانیم را برایتان می‌نویسیم.

شستشو با شامپو بدن راحت‌ترین انتخاب است

شستشوی بدن از کارهایی است که با دست انجام می‌شود. سطح بدن با طراحی پرفکت و بسیار مدرن ساخته شده و هر کدام از اجزا به دیگری کمک کرده و مکمل یکدیگرند. کف دست و انگشتان بهترین وسیله برای پاک کردن و شستشو هستند ولی با یک تکه صابون خشک نمی‌شود کیفیت و لذت نهایی را داشت. جواب شامپو بدن است. استفاده‌ی آسان و بدون هیچ وسیله‌ی دیگر، از مزایای شامپو بدن است. دست انسان با برداشتن کمی از شامپو خیلی بهتر از یک لیف به سابیدن و پاک کردن سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند.

شامپو بدن مرطوب کننده‌های عالی هستند

صابون‌های قدیمی برای مرطوب کردن و سپس پاک کردن پوست مناسب نیستند در حالی که شامپو بدن مرطوب کننده بهتری است و حاوی لوسیون و روغن است. پوست برای شستشو ابتدا باید مرطوب شود. تمیزترین قسمت‌های پوست جاهایی هستند که به خوبی مرطوب شده‌اند. پوست ما بهترین و ظریف‌ترین چرمی است که می‌شناسیم و ارزش مراقبت و توجه بیشتری را دارد. باکتری‌های زیادی به خصوص با صابون‌های خشک حتی بعد از استحمام امکان دارد روی پوست باقی مانده باشند. استفاده از شامپو با رطوبت خاصی که دارد درصد زیادی از باکتری‌ها را با ایجاد رطوبت به صورت محلول درآورده و از بدن می‌سازد. میزان آب برای شستشو با شامپو بدن خیلی کم و پاکیزگی نهایی خیلی بهتر است.

شامپوهای بدن شاداب کننده پوست هستند

می‌دانید که حتی استفاده از شامپو بدن تمام آب پوست را تأمین نمی‌کند؟ بله، این نکته مهمی است که بیشتر مواقع پوست ما به رطوبت بیشتری نیاز دارد مخصوصاً اگر در مناطق خشک زمین مثل ایران زندگی می‌کنید. بیش از هفتاد درصد از ایرانیان از خشکی پوست و عوارض آن رنج می‌برند ولی هیچ توجه و درمان غذایی و رژیم مناسبی برای این مشکل در نظر گرفته نشده است. فعلاً بهترین راه رعایت اصول بهداشت شخصی و عادت‌های خوب است که باید به صورت انفرادی رعایت کنیم. خرید شامپو بدن یکی از این کارهاست. عادت کنید که 3 دقیقه پس از ترک حمام یا شستشو، لوسیون مرطوب کننده روی تمام پوستتان بمالید. این کار را 3 هفته ادامه دهید تا برای یک سال دچار کم آبی پوست نشوید و عوارض خشکی پوست و لک را از بین ببرید. یکی دیگر از مزایای شامپو بدن و لوسیون‌ها این نوع استفاده از آن‌هاست.

 کف شامپو بدن یک نرم کننده عالی است

شستشو با شامپو بدن راحت‌تر است. از میزان کف شامپو بدن می‌توانید فهمید که به چه اندازه شستشو نیاز دارید. در مناطقی از بدن که خیلی چرب هستند، شامپو زیاد کف نمی‌کند و باید از شامپوی بیشتری استفاده کرده و شستشو را ادامه دهید. نگران خشک شدن پوست بعد از حمام نباشید؛ چون روغن موجود در ترکیب شامپوهای بدن در صورت استفاده بیشتر، از خشک شدن پوست جلوگیری می‌کند.

شامپوی بدن را روی صورت استفاده نکنید

شامپوی بدن دارای ترکیبات مختلفی هستند که آن‌ها را برای استفاده در تمام سطح بدن به استثنای صورت مناسب کرده است. برای کسانی که پوست معمولی دارند استفاده و خرید شامپو بدن خطری ندارد. ولی برای کسانی که پوست صورتشان حساس و یا خشک است حتی کمی از شامپو بدن امکان دارد باعث قرمزی و تحریک شود. رایحه‌های موجود در شامپو بدن بسیار بیشتر از لوسیون‌های صورت هستند و این عامل مهم‌ترین دلیل برای پرهیز از برخورد شامپو بدن به پوست صورت است.

شامپو بدن برای خانم‌ها مفیدتر از آقایان است

آیا این نکته درستی است که تأثیر شامپوی بدن روی زنان و مردان متفاوت است؟ تحقیقی در این زمینه نشان داده است که استفاده از شامپو بدن روی پوست‌های حساس نتیجه بهتری داشته است. خانم‌ها دارای پوست حساس‌تری هستند و مزایای شامپو بدن در مورد آن‌ها به درستی صدق می‌کند. صابون‌ها دارای ترکیباتی‌اند که مناسب پوست حساس نیستند. در نتیجه اولین و بهترین دوست و مشتری شامپو بدن، خانم‌ها هستند.

بدون فشار به پوست و در زمان بیشتری حمام کنید

استفاده از فشار برای پاکیزه کردن بهتر پوست یک عمل غیرارادی است. از گذشته درآوردن چرک پوست در زمان استحمام معمول بوده و کار درستی شمرده می‌شده است ولی امروز همه چیز تغییر کرده است. فشار زیاد به پوست به ویژه در خانم‌ها و کودکان توصیه خوبی نیست. احتمال پارگی مویرگ‌های پوست و تغییر حالت الاستیک پوست وجود دارد اگر، به درستی با پوست برخورد نکنید. اگر در زمان معمولی هنوز حس چسبندگی و چربی روی بدن دارید، زمان حمامتان را طولانی‌تر کنید تا چربی و باکتری‌ها فرصت حل شدن در آب را پیدا کرده و بدون تخریب پوست آن را پاکسازی کنید.

توجه به میزان درجه دمای آب

میزان حرارت آب در زمان شستشو با شامپو بدن یکی از شایع‌ترین پرسش‌هاست. هر کدام از ما استدلال و جواب‌های مختلفی برای این سوآل دارد ولی توصیه پزشکان چیست؟ متخصصین می‌گویند بهترین حالت شستشو با شامپو بدن، آغاز حمام با آب ولرم است. پس از پایان شستشو و در پایان مهم‌ترین قسمت حمام است. دوش آب سرد کوتاه در پایان حمام بهترین نوع شستشو است. با این کار منافذ پوست که با گرما باز شده و پاکیزه شده‌اند حالا با یک دوش انفجاری آب سرد به سرعت منقبض شده و بسته می‌شوند. می‌توانید تأثیر این کار را در پوست صورت ببینید.

حتماً تجربه دارید که چرا پس از حمام و آن همه شستشو هنوز پوست صورتتان به زیبایی و درخشندگی باقی اوقات نیست. دلیل این اتفاق پایان دادن به حمام با آب داغ است که منافذ پوست را باز کرده و تصویر زیبایی از پوست ایجاد نمی‌کند. یک دقیقه دوش آب سرد پوست را کشیده و قطر منافذ آن را به کمترین میزان می‌رساند؛ یعنی زیباترین وضعیت!

بهداشت فردی از مزایای شامپو بدن

مهم‌ترین دلیل انقراض صابون‌های قدیمی تجمع باکتری‌ها در فاصله بین دو حمام روی صابون بود. در مکان‌هایی که چند نفر از یک صابون استفاده می‌کنند خطر انتقال بیماری‌های ویروسی خیلی زیاد است ولی در مورد شامپو بدن این احتمال وجود ندارد. به مزایای شامپو بدن می‌توان این گزینه را هم افزود.

در مجموع قدرت پاک کنندگی شامپو بدن بهتر از صابون است

صابون‌های قدیمی حالتی به پوست می‌دهند که فکر می‌کنید کاملاً تمیز شده‌اید ولی اینطور نیست. اگر با دقت میکروسکوپی به بدن پس از شستشو با صابون فرمول قدیمی نگاه کنید متوجه می‌شوید که قابل مقایسه با شامپو بدن‌های جدید نیستند. شامپوهای بدن ضد باکتری، ضد خشکی پوست و برای استفاده در دما و مناطق مختلف فرموله شده‌اند و مرطوب کننده عالی و سرشار از مواد مغذی هستند.

بهترین مزایای شامپو بدن تنوع در بو و ترکیب و کیفیت شامپو بدن است. با مراجعه به فروشگاه لوازم آرایشی میس و مستر یک دنیا محصولات بی نظیر در دسترس شماست. این مجموعه تلاش می‌کند بهتر از سایر برندها خدمات فروش و ارسال را به تمام ایران انجام دهد. کادر متخصص میس و مستر برای آشنایی بیشتر ایرانیان با جدیدترین و بهترین لوازم آرایشی بهداشتی در جهان همیشه در تلاش است.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

محمدباقر شیرمهنجی، سیاست‌پژوه اقتصاد:

قیدگذاری غلط برای مشارکت مردم؛ رفتن به بیراهه

لابی باکو در تهران چگونه منافع ملی را گروگان گرفته است؟

بازگشایی سفارت به قیمت مصادره املاک ایران

محمد‌صادق تراب‌زاده‌جهرمی، پژوهشگر هسته عدالت اجتماعی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع):

کنترل عایدی بادآورده سرمایه به‌عنوان ‌انگیزه ضد تولید

سیدمحمد صادق‌ شاهچراغ، پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع):

کلان‌شاخص حکمرانی بانک مرکزی بر شبکه بانکی

دانیال داودی، دانشجوی دکتری توسعه‌ اقتصادی:

معمای «طبقه‌ متوسط» در ایران

اکبر احمدی، دانش آموخته اقتصاد:

ضعف و سوءتفاهم در تعریف «استقلال»

دانیال داودی، دانشجوی دکتری توسعه اقتصادی:

نقاط ضعف و قوت آقای اقتصاددان

دانیال داودی، دانشجوی دکتری توسعه اقتصادی:

«بخش خصوصی» در منظومه‌ فکر اقتصادی آیت‌الله خامنه‌ای

مجتبی توانگر، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

زورآزمایی برای حذف یک میراث مخرب

محمدباقر شیرمهنجی، پژوهشگر پژوهشکده سیاست‌پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت:

نظام اقتصادی قانون اساسی: اسلامی، راست یا چپ؟

علی محمدی‏‏‏‌پور، مدرس دانشگاه و عضو انجمن اقتصاد انرژی ایران:

ضربه سیاستگذاری متضاد به توسعه پایدار

محمدهادی عرفان، معمار و موسس مرکز مطالعات شما:

سازمان نظام مهندسی و شهرداری‌ها، حرکت با سرعت حلزون

حمیدرضا تلخابی، دکترای جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری؛

شهرنشینی در عصر بحران‌ها

محمد نائیج‌حقیقی، پژوهشگر حوزه اقتصاد مسکن:

ماجرای مسکن ۲۵ متری ادامه دارد؟

مجتبی رجب‌زاده، کارشناس اقتصاد:

رکود از رگ گردن به اروپا نزدیک‌تر شده است!

ضرورت تفکیک بانک‌ها در راستای لایحه برنامه هفتم توسعه؛

‌انواع بانک‌ها‌ و ‌انواع مدل‌های کسب‌وکار بانکی

سیدمقداد ضیاتبار، پژوهشگر پژوهشکده سیاست‌پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت:

مولفه‌های مشترک بحران‌های اقتصادی۱

ناصر غریب‌نژاد، پژوهشگر حقوق اقتصادی:

اقتصاد شیشه‌ای

میثم رستمی، پژوهشگر اقتصاد:

حمایت از تولید ملی: بایدها و نبایدها

ناصر غریب‌نژاد، پژوهشگر حقوق اقتصادی:

دشمنِ مردم

مجتبی رجب‌زاده

بحران اقتصادی چین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار

خبرهای روزنامه فرهیختگانمرتبط ها