• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۸-۱۱-۲۷ - ۱۱:۵۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
گفت‌وگوی «فرهیختگان» با قهرمان قهرمانان ریکرو کشور

ربانی: نگاهم مدال المپیک است

نظر سرمربی تیم ملی به تمریناتم مثبت است و نگاه من هم قهرمانی کشور نیست و می‌خواهم برای رسیدن به المپیک چهار سال دیگر و البته کسب مدال در آن تلاش کنم. از امروز وظیفه من سنگین‌تر است و باید بیشتر تلاش کنم چون انتظارها بالا‌تر می‌رود و من امیدوارم جواب این توقع را به خودم و بقیه بدهم.

ربانی: نگاهم مدال المپیک است

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، کماندار بجنوردی، قهرمان قهرمانان رشته ریکرو شد تا بخش بزرگی از نتیجه تلاش چهار ساله‌اش را در یازدهمین ماه سال 98 بگیرد. محمد ربانی که مدتی است نامش در لیست اردوهای تیم ملی تیراندازی با کمان در رشته ریکرو نوشته شده است این بار در رقابت فینال فینالیست‌های کشور قهرمان شد تا نشان دهد عزم این نماینده شمال شرق کشور برای پوشیدن پیراهن تیم ملی جدی است. او از سال 94 تیراندازی با کمان را زیر نظر «عطا قربانی» شروع کرد و هر روز برای کسب طلای فینال رنکینگ‌ها تلاش کرد که به گفته خودش شب و روز، حتی وقتی دانشجو بود و مکانی برای تمرین نداشت با کمانش بدنسازی کار کرد، سربازی‌اش را نیز به عشق قهرمانی در این رشته باز هم با تمرین گذراند. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با ربانی را در ادامه می‌خوانید.

در رنکینگ کشوری سوم شدی و در مسابقه فینال فینالیست‌ها اول! چه اتفاقی افتاد؟

دو روز قبل از مسابقه فینال، هشتمین رنکینگ کشوری برگزار شد که فوق‌العاده هوا سرد بود. برف و باد شدید، دست‌هایمان را بی‌حس کرده بود ولی خدا را شکر توانستم مقام سوم را بیاورم که خودم خیلی راضی نبودم چون تمرین کرده بودم و می‌توانستم اول بشوم ولی خب شرایط سختی بود. در مسابقه فینال فینالیست‌ها با وجود باد شدید هوا کمی بهتر از دو روز قبلش بود و توانستم بهترین نتیجه را بگیرم.

طبعا حالا به تیم ملی هم فکر می‌کنی!

بله، مرداد ماه سال 98 بود که رقابت انتخابی تیم ملی برگزار شد و در آن شرکت کردم که مقام دوم را به دست آوردم. بعد از آن به چهار دوره اردوی تیم ملی دعوت شدم که بعد از اردوی آخر با توجه به رکوردگیری که انجام شد من به دلیل تازه وارد بودن در اردو و تغییر پوزیشن انتخاب نشدم ولی با این قهرمانی امیدوارم دوباره توانسته باشم اعتماد آقای مجید میررحیمی، سرمربی تیم ملی ریکرو را به دست آورده باشم تا بتوانم دوباره به اردوی تیم ملی دعوت شوم. روزانه 6 ساعت تمرین می‌کنم و وقتی در اردو بودم زیر نظر میررحیمی تمرینات خوب سرعتی و بدنسازی‌های دقیق انجام می‌دادم که همین باعث شد آماده‌تر از قبل شوم و زمانی که در اردو نبودم با آقای قربانی تمرین می‌کردم تا در آمادگی بمانم که این دو مربی برای موفقیتم بسیار زحمت کشیدند.

چه برنامه‌ای برای آینده داری؟

نظر سرمربی تیم ملی به تمریناتم مثبت است و نگاه من هم قهرمانی کشور نیست و می‌خواهم برای رسیدن به المپیک چهار سال دیگر و البته کسب مدال در آن تلاش کنم. از امروز وظیفه من سنگین‌تر است و باید بیشتر تلاش کنم چون انتظارها بالا‌تر می‌رود و من امیدوارم جواب این توقع را به خودم و بقیه بدهم.

هزینه‌های این رشته نسبت به رشته‌های دیگر چگونه است؟

متاسفانه این رشته هزینه‌های سنگینی دارد که باید خودم پرداخت کنم. گاهی کار می‌کنم، خانواده کمکم می‌کند یا از دوستانم قرض می‌گیرم و بیشتر اعزام‌هایم به مسابقات از جیب خودم است، البته بعضی مسابقات را هیات استان به من کمک می‌کند ولی خیلی وقت‌ها هم مسابقات را برای نداشتن پول با اینکه در آمادگی بودم از دست دادم چون هزینه اعزام به رنکینگ‌ها شخصی است. سال 95 برای انتخابی تیم ملی کارگران کشور طلا گرفتم اما چون پول زیادی برای اعزام به مسابقات جهانی لازم بود با وجود تامین بخش بزرگی از آن از طرف رئیس هیات استان ولی باز هم بقیه آن را نتوانستم تامین کنم و نرفتم. برای مسابقات برون مرزی حتما به تجهیزات بهتری نیاز دارم که نمی‌توانم تهیه‌اش کنم و امیدوارم با همین وسایل بتوانم رکورد بزنم.

با توجه به اینکه در اردوی تیم ملی بودی از طرف فدراسیون کمکی نشد؟

از طرف فدراسیون که در حال حاضر نه، البته به اردوهای تیم ملی که دعوت می‌شدم هزینه محل اسکان و خورد و خوراکم را پرداخت می‌کردند ولی هزینه‌های رفت و آمد برعهده خودم بود. برای اعزام به مسابقات کشوری هم رئیس هیات استان(حکمت شیرد) به من کمک کرد که در چند مسابقه رفتم و شرکت کردم و با رایزنی او و مربی‌ام برایم یک پک تیر حرفه‌ای هم از حساب هیات استان گرفتند که بابت آن ممنونم ولی تیر مصرفی است و امکان اینکه به‌زودی تیرهایم تمام شود هست و دوباره به مشکل برخواهم خورد چراکه شغل ثابتی ندارم تا بتوانم هزینه خرید آن را تامین کنم.

قیمت یک کمان مناسب چقدر است؟

این رشته خیلی پرهزینه شده و الان اگر یک نفر بخواهد کمان بخرد حداقل برای کمان حرفه‌ای باید ۴۰میلیون تومان پول داشته باشد و این خیلی سخت است و من برای رسیدن به جایگاه الانم خیلی تلاش کردم، اذیت شدم ولی با تلاش زیاد در هر شرایطی تمرین کردم و مشکلات و دغدغه‌هایم را پشت در سالن تمرین گذاشته‌ام.

از یک شهرستان تازه‌کار در این رشته به این عنوان دست پیدا کردی؟

بله، ما شهرستانی‌ها خیلی پرتلاشیم و برای بهتر شدن و رسیدن به قهرمانان کشور خیلی تلاش می‌کنیم. باید اینقدر خوب باشیم و خوب تمرین کنیم که با اختلاف خیلی زیاد نسبت به رقیب‌هایمان بتوانیم روی سکو باشیم و تلاش کنیم.

صحبت پایانی؟

خیلی تلاش کردم برای اینکه «محمد ربانی» بشوم، ولی تعداد آدم‌هایی که من را می‌شناسند انگشت شمارند. واقعیتش این است که برای ادامه دادن این رشته با خیال راحت نیاز به داشتن امنیت مالی دارم که بتوانم با آرامش تمرین کنم. اگر جایی انرژی‌مان کم شد به مدال‌های جهانی و المپیک فکر کنیم و برای آن بجنگیم و این جمله «من نمی‌توانم» را فراموش کنیم. اگر فکر قهرمانی دنیا را در سر داریم برای قهرمانی دنیا تلاش کنیم و در سطح خیلی بالا خودمان را نگه داریم.

* نویسنده: نسیم شیرازی، روزنامه نگار

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک