• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۸-۱۰-۱۴ - ۱۵:۲۶
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 1

کدام دانشگاه‌ها برای مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی تعطیل شدند؟

دانشگاه تربیت مدرس روز دوشنبه تا ساعت ۱۳ تعطیل است

با توجه به برگزاری مراسم تشییع پیکر پاک سردار شهید قاسم سلیمانی که قرار است روز دوشنبه ۱۶ دی ماه در دانشگاه تهران برگزار شود؛ بعضی از دانشگاه‌های تهران تعطیلی یا تغییر زمان امتحانات خود را اعلام کردند.

 کدام دانشگاه‌ها برای مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی تعطیل شدند؟

  به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، با توجه به برگزاری مراسم تشییع پیکر پاک سردار شهید قاسم سلیمانی که قرار است روز دوشنبه 16 دی ماه در دانشگاه تهران برگزار شود، گمانه زنی‌هایی در خصوص تعطیلی دانشگاه‌های تهران زده می‌شد. به همین خاطر امروز علیرضا عبداللهی نژاد مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم طی مصاحبه ای اعلام کرد: با توجه به این موضوع که برخی دانشگاه‌ها در شرایط امتحانات به سر می‌برند با هماهنگی معاونت آموزشی وزارت علوم تعطیلی روز دوشنبه دانشگاه‌ها برای شرکت دانشگاهیان در مراسم تشییع و سوگواری سردار حاج قاسم سلیمانی بر عهده دانشگاه‌ها قرار داده شده است.

در ادامه دانشگاه‌هایی که تا این لحظه برنامه تعطیلی یا تغییر زمان امتحانات خود را اعلام کرده اند می خوانید:

دانشگاه تربیت مدرس روز دوشنبه تا ساعت ۱۳ تعطیل است

دانشگاه تربیت مدرس در اطلاعیه ای اعلام کرد که به منظور تسهیل حضور دانشگاهیان در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در روز دوشنبه ۱۶ دی تا ساعت ۱۳ تعطیل است.

بر این اساس تمامی فعالیت‌های دانشگاه در پردیس های مرکزی و شهرستان نور شامل کلاس های آموزشی و امور اداری در روز دوشنبه ۱۶ دی‌ماه تا ساعت ۱۳ و پردیس کشاورزی بصورت کامل در این روز تعطیل است. فعالیت های دانشگاه پس از ساعت مذکور دایر خواهد بود. همچنین در این روز هیچ امتحانی برگزار نمی شود.

ضمنا بمنظور حضور باشکوه دانشگاهیان در مراسم تشییع پیکر آن مجاهد سرافراز، ساعت ۷:۲۰ دقیقه صبح کاروان دانشگاهیان بصورت پیاده از میدان دانشجو بطرف دانشگاه تهران حرکت خواهد کرد. 

امتحانات روز دوشنبه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی لغو شد/ غیبت ها موجه است

محمدمهدی صدوقی ضمن عرض تسلیت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: به منظور تسهیل حضور دانشجویان در مراسم تشییع و مجالس ترحیم این مجاهد فی سبیل‌الله و الگوی تمام عیار هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی و همرزمان شهیدش، امتحانات دانشجویان  در روز دوشنبه برگزار نمی‌شود.

وی با بیان اینکه غیبت دانشجویان در روز دوشنبه ۱۶ دی ماه موجه است، یادآور شد: تاریخ جایگزین جهت برگزای امتحان توسط واحد آموزش دانشکده ها متعاقباً اعلام می شود.

پردیس مرکزی دانشگاه تهران صبح دوشنبه تعطیل شد

سید حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه واحدهای مستقر در پردیس مرکزی دانشگاه تهران به دلیل برگزاری مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در روز دوشنبه صبح تعطیل است، اظهار داشت: به دلیل آنکه در آخرین هفته برگزاری کلاس ها قرار داریم، به همین دلیل نمی توانیم کل روز دوشنبه را تعطیل اعلام کنیم.

وی افزود: با هماهنگی اساتید کلاس های جبرانی، عصر همان روز و یا تا پایان هفته می تواند برگزار شود.

دانشگاه الزهرا (س) روز شانزدهم دی‌ماه 98 تعطیل شد

انشگاه الزهرا (س) اعلام کرد طبق تصمیم گیری جلسه هیئت رییسه و اعلام معاون آموزشی؛ کلیه کلاس‌های آموزشی این دانشگاه در روز دوشنبه 16 دی ماه 98 تعطیل و تمام امتحانات احتمالی برخی دانشجویان به روز دیگری موکول شده است تا هرکدام از اعضای این دانشگاه که قصد شرکت در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی را دارند، با خیالی آسوده به سوگواری بپردازند.

امتحانات پایان‌ترم دانشگاه الزهرا (س) به طور رسمی از روز سه‌شنبه 17 دی ماه 98 آغاز می‌شود. جابجایی زمان امتحانات برخی دانشجویان مربوط به آزمون‌هایی است که استاد و دانشجو با هماهنگی یکدیگر برگزار می‌کنند.

گفتنی است، دانشگاه الزهرا (س) به منظور رفاه حال دانشجویان خوابگاهی درحال برنامه‌ریزی است تا نسبت به اعزام دانشجویان علاقمند به شرکت در مراسم تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اقدام کند.

موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی تهران روز دوشنبه تعطیل شدند

علی آهون‌منش رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی گفت: موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی تهران روز دوشنبه 16 دی ماه به دلیل شرکت دانشجویان در مراسم تشییع پیکر مطهر سردار قاسم سلیمانی تعطیل هستند.

وی ادامه داد: امتحانات روز دوشنبه دانشجویان در روز آخر امتحانات برگزار خواهد شد.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی درباره تعطیلی دانشگاه های غیرانتفاعی در سایر استان ها برای شرکت در مراسم سوگواری سردارحاج قاسم سلیمانی گفت: نوبت بعدازظهر دانشگاه‌های غیرانتفاعی استان اصفهان امروز به دلیل برگزاری مراسم ویژه سردار حاج قاسم سلیمانی تعطیل است.

آهون منش درباره تعطیلی دانشگاه ها در سایر استان‌ها نیز ادامه داد: در حال حاضر استان‌ها بنا بر تصمیمات مقامات محلی برای بزرگداشت سردار بزرگوار اسلام جلسه برگزار می کنند، براین اساس با اعلام استان ها، روزهای تعطیل به دانشگاه ها ابلاغ می شود تا در روز مذکور دانشگاه را تعطیل کنند و دانشجویان بتوانند در مراسم بزرگداشت سردار حاج قاسم سلیمانی شرکت کنند.

واحدهای دانشگاه آزاد استان تهران فردا تعطیل است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، متن اطلاعیه مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها به شرح زیر است:

«نظر به گرامیداشت مقام شامخ سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و تشییع آن سردار سرافراز اسلام در روز دوشنبه در تهران، مهم‌ترین کار ما دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران حضور در این مراسم باشکوه است. لذا حضور در این مراسم، به منزله حضور در محل کار خواهد بود.»

تغییر برنامه امتحانات در دانشگاه آزاد

دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با ابلاغ بخشنامه‌ای به تمام رؤسای استانی دانشگاه آزاد اسلامی و واحدهای جامع مستقل، ضمن تسلیت شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اعلام کرد که به منظور تجلیل از مقام شامخ این شهید بزرگوار و شرکت در مراسم تشییع پیکر ایشان در شهرهای تهران، مشهد و کرمان، برنامه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد اسلامی در استان های زیر تغییر می‌یابد.

براساس این بخشنامه، امتحانات استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی در روز یکشنبه 15 دی برگزار نمی‌شود و به روز پس از آخرین امتحان (با نظر رئیس استان) منتقل می‌شود.

امتحانات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در استان های تهران، قم، البرز، مازندران و مرکزی در روز دوشنبه 16 دی برگزار نمی‌شود و با نظر رئیس استان، به روز پس از آخرین امتحان منتقل می شود.

همچنین امتحانات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در استان های کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در روز سه‌شنبه 17 دی برگزار نخواهد شد و به روز پس از آخرین امتحان (با نظر رئیس استان) منتقل می‌شود.

در این بخشنامه تأکید شده که سایر استان ها با پیشنهاد شورای فرهنگی مرکز استان می توانند برای شرکت در مراسم تشییع و جابجایی امتحانات در چارچوب یاد شده برنامه‌ریزی کنند.

تغییر ساعت کاری دانشگاه صنعتی شریف در روز دوشنبه

بنا به پیشنهاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاون فرهنگی و اجتماعی و تصویب هیأت رئیسه، کلیه فعالیت‌های دانشگاه صنعتی شریف در روز دوشنبه ۱۶ دی‌ تا ساعت ۱۳:۳۰ تعطیل است.

دانشگاه امام صادق(ع) روز تشییع سپهبد سلیمانی تعطیل است

حسین‌علی سعدی رئیس دانشگاه امام صادق(ع) در گفت‌وگو با فارس، ضمن گرامیداشت یاد و نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و محکومیت اقدام تروریستی و جنایتکارانه نیروهای آمریکایی در به شهادت رساندن سردار سپاه اسلام،گفت: با توجه به علاقه‌مندی دانشگاهیان دانشگاه امام صادق(ع) برای حضور پرشور در مراسم تشییع سپهبد شهید قاسم سلیمانی، این دانشگاه در روز دوشنبه ۱۶ دی‌ماه همزمان با مراسم تشییع تعطیل است.

وی افزود: دانشگاهیان دانشگاه امام صادق(ع) نیز همچون دیگر دانشگاهیان و اقشار جامعه در مراسم تشییع پیکر پاک سپهبد شهید قاسم سلیمانی شرکت خواهند کرد.

 مراکز علمی‌کاربردی استان تهران دوشنبه تعطیل است

محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی در گفت‌وگو با فارس ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی گفت: روز دوشنبه همزمان با مراسم تشییع پیکر پاک شهید حاج قاسم سلیمانی مراکز علمی‌کاربردی استان تهران تعطیل است.

وی افزود: دانشگاهیان مراکز علمی‌کاربردی نیز همپای دیگر دانشگاهیان و ملت شریف ایران در مراسم تشییع شهید سپهبد قاسم سلیمانی شرکت می‌کنند.

کلاس‌های آموزشی دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی دوشنبه تعطیل است

احمد بنی‌احمدی مدیر روابط عمومی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به تعطیلی کلاس‌های آموزشی در روز دوشنبه گفت: دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برای شرکت دانشجویان در مراسم تشییع پیکر سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی تمام کلاس‌های آموزشی خود را در روز دوشنبه تعطیل کرده است.

وی افزود: تمامی امتحاناتی که قرار بود در روز دوشنبه ۱۶ دی‌ماه در دانشکده‌های مختلف این دانشگاه برگزار شود، لغو شده و برگزاری امتحانات به روز دیگری موکول شده است.

بنی احمدی تصریح کرد: دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی طی اطلاعیه‌ای از تمام دانشجویان، کارکنان و اساتید برای شرکت در مراسم تشییع فرمانده سپاه قدس دعوت می‌کند تا در این اجتماع بزرگ شرکت کنند.

امتحانات روز دوشنبه دانشگاه علامه طباطبایی لغو شد

روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی ضمن تسلیت شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام شهید سپهبد قاسم سلیمانی اعلام کرد: به منظور تجلیل از مقام شامخ این شهید بزرگوار با هدف تسهیل شرکت استادان و دانشجویان گرامی در مراسم تشییع پیکر پاک این شهید سرافراز اسلام،  برنامه برگزاری امتحانات پایان ترم از  روز دوشنبه ۱۶ دی ماه لغو شده است.

براساس این گزارش، امتحانات پایان ترم  دانشجویان از روز دوشنبه ۱۶ دی ماه به روز پنجشنبه ۱۹ دی ماه در همان ساعت تغییر می‌یابد، این در حالی است که تسهیلات رفت و برگشت برای شرکت اساتید، دانشجویان و کارکنان به محل برگزاری مراسم تشییع از سوی دانشگاه در نظر گرفته شده است.

قابل ذکر است، به همین مناسبت مراسم بزرگداشت سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی فردا یکشنبه ۱۵ دی ماه بعد از نماز ظهر و عصر با حضور اقشار مختلف دانشگاهیان در مسجد امام علی(ع) دانشگاه واقع در پردیس مرکزی برگزار می‌شود.

* امتحانات 4 دانشکده دانشگاه فنی و حرفه‌ای در روز دوشنبه لغو شد

حسین سلمانی مدیرکل روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه امتحانات ۴ دانشکده این دانشگاه لغو شده است،‌گفت:‌ امتحانات پایان ترم دانشجویان دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای دختران شریعتی، ولی‌عصر (عج)، دانشکده پسران انقلاب اسلامی و دانشکده شمسی‌پور تهران در روز دوشنبه ۱۶ دی ماه لغو شده است. 

وی افزود: با توجه به برگزاری مراسم تشییع پیکر سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، امتحانات ۴ دانشکده این دانشگاه در روز دوشنبه لغو شده و در زمان دیگری برگزار می‌َود.

سلمانی تصریح کرد:‌ لغو امتحانات دانشجویان به دلیل حضور در مراسم تشییع شهید سلیمانی انجام شده است.

* امتحانات دانشگاه پیام نور در 3 روز آینده لغو شد

محمد رضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور در گفت وگو با فارس گفت: امتحانات در تمامی مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور برای تسهیل شرکت دانشجویان در مراسم تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی و مراسمی که به مناسبت شهادت این سردار سرفراز برگزار می شود، در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه در سراسر کشور لغو خواهد بود.

 زمانی افزود: با توجه به اینکه آزمون های پایان ترم دانشگاه پیام نور به صورت متمرکز و همزمان در سراسر کشور برگزار می شود، لذا به منظور فراهم کردن امکان شرکت تمامی دانشجویان این دانشگاه در مراسم تشییع پیکر شهید بزرگوار، سردار قاسم سلیمانی تمام امتحانات در این سه روز برگزار نمی شود.

وی تصریح کرد: بنا به تصویب هیات رئیسه، بخش های اداری دانشگاه پیام نور در سراسر کشور بر اساس اعلام نظر استانداری ها دایر یا تعطیل خواهند بود.

وی یادآور شد: امتحانات روزهای لغو شده، پس از ایام امتحانات برگزار و زمان برگزاری، تاریخ و ساعت آن متعاقبا اعلام می شود.

لغو امتحانات علوم پزشکی شهید بهشتی در روز دوشنبه

محمدمهدی صدوقی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به منظور تسهیل حضور دانشجویان دانشگاه در مراسم تشییع و مجالس ترحیم سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش، کلیه امتحانات  روز دوشنبه ۱۶ دیماه لغو شد و تاریخ امتحان جایگزین متعاقباً اعلام می شود.

لغو امتحانات دانشگاه علم و صنعت در روز دوشنبه

 طبق تصمیم دانشگاه علم و صنعت کلیه امتحانات دانشجویان در روز تشییع پیکر شهید سلیمانی لغو است.

لغو تمامی آزمون های دانشگاه علوم پزشکی ایران در روز دوشنبه

علی مظاهری نژاد معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز خبر داد که تمامی آزمون‌های روز دوشنبه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران لغو می‌شود و زمان مقتضی به دانشجویان اعلام خواهد شد.

وی گفت: همچنین با توجه به برگزاری مراسم تشییع شهید سردار پرافتخار اسلام «حاج قاسم سلیمانی» و تسهیل شرکت دانشجویان در این مراسم، غیبت دانشجویان در این روز موجه است.

تعویق امتحانات روز دوشنبه علوم پزشکی تهران

معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد: امتحانات روز دوشنبه دانشگاه علوم پزشکی تهران به روز دیگری موکول شد و امتحانات بعدازظهر امروز یکشنبه ۱۵ دی ماه دانشگاه علوم پزشکی تهران به قوت خود باقی است و از دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی تهران خواسته شده است امتحانات روز دوشنبه ۱۶ دی ماه ۹۸ را با روز دیگری جابجا کنند.

امتحانات دانشگاه علوم بهزیستی در روز دوشنبه لغو شد

مدیریت امور آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی طی اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به برگزاری مراسم تشییع پیکر مطهر شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در روز دوشنبه (۱۶ دی ماه جاری) در تهران، تمام امتحانات دانشجویان دانشگاه که برای این تاریخ تدارک دیده شده بود، لغو و تاریخ جایگزین برای امتحانات لغو شده، متعاقبا اعلام خواهد شد.

دانشگاه های اهواز فردا تعطیل شدند

با توجه به برگزاری مراسم تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی فردا (یکشنبه، ۱۵ دی‌ماه) در اهواز، دانشگاه های شهرستان‌های اهواز، کارون، باوی و حمیدیه تعطیل هستند.

اطلاعیه جدید وزارت علوم در خصوص تعویق امتحانات دوشنبه

و اما معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در صورتی که در روز دوشنبه ۱۶ دی‌ماه ۹۸ برنامه‌ای برای برگزاری آزمون‌های پایان نیم‌سال تحصیلی تدارک دیده‌اند، می‌توانند با به تعویق انداختن آن آزمون، با دانشجویان و دانشگاهیان علاقه‌مند به شرکت در آیین یادشده و ادای احترام به آن شهید عزیز همراهی کنند.

 
نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

شما با تعطیلی کدام روز در کنار جمعه موافقید؟


مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار