• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۸-۰۹-۲۱ - ۰۲:۳۱
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
«فرهیختگان» گزارش می‌دهد؛ محرومیت پدیده استقلالی از 6 به 4ماه کاهش می‌یابد

بلبلی 2 هفته تا آزادی

خبرها حکایت از آن دارد که حکم 6 ماهه محرومیت بلبلی به‌زودی از سوی کمیته استیناف با تغییراتی در زمان آن مواجه شده و پدیده فصل گذشته لیگ برتر به احتمال زیاد زودتر از این موعد به میادین بازخواهد گشت.

بلبلی 2 هفته تا آزادی

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، «یک‌سری مشکلات بود. به‌طور مثال چرا کسی پیگیر کار محمد بلبلی نیست. مدام در این خصوص تاکید می‌کرد ولی... در هر صورت یک‌سری مسائل بود که تاثیر می‌گذاشت. مشکلات کوچک و جزئی روی هم جمع شده و درنهایت به مشکلی بزرگ تبدیل شدند.» این بخشی از گفت‌وگوی یوسف دانشیار، مترجم استراماچونی و آنالیزور استقلال با «فرهیختگان» بود که روز گذشته منتشر شد. خبرها حکایت از آن دارد که حکم 6 ماهه محرومیت بلبلی به‌زودی از سوی کمیته استیناف با تغییراتی در زمان آن مواجه شده و پدیده فصل گذشته لیگ برتر به احتمال زیاد زودتر از این موعد به میادین بازخواهد گشت.بازیکن خبرساز فصل گذشته تیم فوتبال سپیدرود رشت به دلیل امضای قرارداد با دو باشگاه جدید اوایل شهریورماه امسال به مدت 6 ماه محروم شد.

درواقع محمد بلبلی هافبک جوان سپیدرود رشت اولین خرید تیم فولاد خوزستان در نقل و انتقالات پیش‌فصل بود که چون از باشگاه قبلی‌اش رضایتنامه نداشت و خیلی زود هم مسیر خود را به سمت استقلال تهران تغییر داد، این اقدام برایش محرومیت سنگینی را به همراه داشت. در آن زمان مسئولان تیم فولاد خوزستان نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و اظهار داشتند بلبلی با این باشگاه قرارداد امضا کرده و بازیکن فولاد است. سپیدرود رشت هم وارد موضوع شد و به صورت همزمان از فولاد، استقلال و بلبلی شکایت کرد.

با پیچیده شدن موضوع، پرونده‌ بلبلی در اختیار مراجع ذی‌ربط فدراسیون فوتبال قرار گرفت تا مستندات آن بررسی و رأی صادر شود، اما هیچ‌گونه خبر رسمی‌ درخصوص روند رسیدگی به پرونده بازیکن مذکور از سوی فدراسیون فوتبال یا باشگاه فولاد خوزستان منتشر نشد و این بازیکن در هفته اول لیگ مقابل ماشین‌سازی مجوز بازی نگرفت.در همین راستا، ابتدای شهریورماه امسال جمشید نورشرق، رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال اعلام کرد بلبلی به دلیل نقض قوانین نقل‌وانتقالات، 6 ماه محروم شده است؛ البته این رأی بدوی و قابل تجدیدنظر است. رئیس کمیته تعیین وضعیت همچنین اعلام کرد با توجه به اینکه بلبلی با سپیدرود رشت قرارداد رسمی داشته، باشگاه فولاد حق نداشت بدون کسب رضایتنامه باشگاه قبلی این بازیکن با او قراردادی امضا کند، ضمن اینکه استقلال برای امضای قرارداد با بلبلی به فسخ یکطرفه قرارداد قبلی این بازیکن استناد کرده است.

  بلبلی 2 هفته دیگر بخشیده می‌شود؟

آیین‌نامه داخلی انضباطی فدراسیون فوتبال درخصوص تخلفاتی شبیه به تخلف بلبلی محرومیت 4 تا 6 ماهه را درنظر گرفته است. این در حالی است که طبق قانون حتی می‌توان بعد از سپری شدن نیمی از محرومیت نیز درخواست تعلیق ادامه آن را داد. موردی که پشت گوش انداختن آن موجبات ناراحتی چند باره استراماچونی را نیز فراهم کرده بود.این در حالی است که کمیته تعیین وضعیت که در این پرونده، تخلف بلبلی برایش محرز شده بود، گفته بود با این استدلال که بلبلی چون با دو باشگاه پیاپی به صورت غیرقانونی قرارداد بسته است، حداکثر میزان محرومیت یعنی 6 ماه را برای وی درنظر گرفته‌اند.

با این حال در ادامه و با رضایت باشگاه سپیدرود رشت نسبت به استقلال، حالا فقط یک تیم در این پرونده؛ یعنی فولاد متخلف شناخته شده که در همین راستا و طبق اطلاعات خبرنگار «فرهیختگان» همین موضوع می‌تواند موجبات رهایی زودهنگام بلبلی قبل از موعد پایانی محرومیتش را فراهم کند، از این جهت که کمیته استیناف به احتمال بسیار زیاد در حکم هفته آینده این بازیکن با توجه به موضوع اشاره شده، حداقل محرومیت یعنی چهار ماه را درنظر خواهد گرفت.در واقع رضایت سپیدرود از باشگاه استقلال درنهایت به سود بلبلی تمام شده و این بازیکن که از تاریخ صدور حکم بدوی یعنی اوایل شهریورماه از حضور در میادین محروم شده بود، حالا این فرصت را دارد تا با تغییر زمان محرومیتش از 6 به چهار ماه، ابتدای دی ماه امسال به میادین فوتبال برگردد.

* نویسنده: محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار

 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

شما با تعطیلی کدام روز در کنار جمعه موافقید؟


مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار