تاریخ : Sun 14 Apr 2024 - 11:35
کد خبر : 96697
سرویس خبری : سیاست

سیلی اول

جبهه مقاومت نخستین مرحله تنبیه عملیات تروریستی صهیونیست‌ها را در دمشق آغاز کرد؛

سیلی اول

شامگاه روز گذشته رسانه‌های صهیونیستی و مقامات این رژیم از آغاز عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم‌صهیونیستی با ده‌ها پهپاد خبر دادند.

فرهیختگان: شامگاه روز گذشته رسانه‌های صهیونیستی و مقامات این رژیم از آغاز عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم‌صهیونیستی با ده‌ها پهپاد خبر دادند. کمی پس از اعلام این خبر و تایید آن از سوی مقامات آمریکایی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از عملیات پهپادی و موشکی علیه رژیم‌صهیونیستی خبر داد و اعلام کرد این عملیات «بخشی از تنبیه رژیم نامشروع» است. در اطلاعیه سپاه پاسداران آمده: «دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همراهی سایر نیروهای این نهاد انقلابی و مردمی، در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم‌صهیونیستی ازجمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، در نخستین ساعات بامداد امروز (یکشنبه ۲۶ فروردین ماه) به عنوان بخشی از تنبیه آن رژیم نامشروع و جنایتکار طی عملیات «وعده صادق» با رمز مقدس «یا رسول‌الله‌(ص)» اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک «ده‌ها فروند موشک و پهپاد» مورد هدف قرار داده‌اند.»  
در این اطلاعیه آمده: «جزئیات این عملیات که با مصوبه شورای عالی امنیت ملی و زیر نظر ستادکل نیروهای مسلح و با حمایت و همراهی غیورمردان ارتش جمهوری اسلامی و پشتیبانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام پذیرفت، به‌زودی به استحضار مردم قهرمان ایران و آزادگان جهان خواهد رسید.»  
برخی رسانه‌های عربی مدعی شده‌اند همزمان از یمن، عراق و لبنان نیز حملاتی به رژیم‌صهیونیستی صورت گرفته است.  

چرا ایران با پهپاد شروع کرد؟  
۱. پهپادهای انتحاری به چند ساعت زمان برای رسیدن به هدف‌های خود در سرزمین‌های اشغالی نیاز دارند. این بازه زمانی باعث تکاپوی جنگنده‌های رژیم و سامانه‌های پدافندی برای شناسایی آنها در جغرافیایی وسیع می‌شود. از سوی دیگر شهرک‌نشینان ساعت‌های پراضطرابی را تا زمان‌بندی اصابت سپری می‌کنند.  
۲. استفاده از پهپادهای انتحاری که به وفور در دسترس تهران قرار دارند حاوی این پیام به صهیونیست‌هاست که ایران آمادگی و توانمندی اداره اقدام نظامی طولانی‌مدت را دارد.  
3. استفاده از صدها و سپس هزاران پهپاد به معنای عبور قطعی بخش اعظم آنها از تور پدافندی یا ایجاد زمینه برای اقدامات نظامی مهم‌تر است. 
  ۴. استفاده از صدها پهپاد نشان می‌دهد ایران در حملات محتمل آتی خود که منوط به رفتار رژیم است، کوچک‌ترین نقاط حساس صهیونیست‌ها را نیز نابود می‌کند. 
اگر رژیم‌صهیونیستی به جنایت‌های خود اصرار داشته باشد، اتفاقات و سناریوهای زیادی در پیش است. آنها به خوبی می‌دانند که ضربه نهایی در مشت اول نیست. درصورت تداوم شرارت‌ها، امواج پیاپی سیلی‌ها روانه سرزمین‌های اشغالی می‌شود. درصورت اصرار صهیونیست‌ها به خباثت احتمال حمله زمینی همه‌جانبه جبهه مقاومت از چند محور علیه رژیم وجود دارد. 
تهران این عملیات را نه در قالب یک «حمله نظامی» که آن را تنها بخشی از پاسخ تهران برای تنبیه رژیم و به تعبیر بهتر، «سیلی» به این رژیم تلقی می‌کند اما درصورت ماجراجویی رژیم‌صهیونیستی یا متحدانش، ایران برای حمله نظامی با توان اصلی و حداکثری اقدام خواهد کرد. از همین رو دقایقی پس از اعلام عملیات ایران، وزیر دفاع هشدار داد ایران به هر کشوری که حریم هوایی یا خاک خود را برای حمله به ایران به روی اسرائیل باز کند، پاسخ قاطع خواهد داد.