تاریخ : Thu 04 Apr 2024 - 02:29
کد خبر : 96402
سرویس خبری : جامعه

حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار

شهادت 11 نفر از نیروی‌های نظامی جمهوری اسلامی؛

حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار

علیرضا مرحمتی، معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت:حدود ساعت ۱۰ حمله ای توسط گروه های تروریستی به چند مقر نظامی در شهرستان چابهار انجام شد. با آمادگی ای که نیروهای امنیتی و انتظامی ما داشتند با مهاجمین برخورد شده، تعدادی از آنها به هلاکت رسیدند و تعدادی هم زخمی شدند.

علیرضا مرحمتی، معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بامداد امروز حمله تروریستی به مقر نظامی راسک و چابهار صورت گرفت. تروریست‌ها در شهرستان راسک طی حمله مسلحانه، قصد داشتند وارد مقر سپاه شوند که با تبادل آتش نظامیان، ناموفق بودند اما درگیری در این منطقه همچنان ادامه دارد. براساس اطلاعات موجود، سه عملیات تروریستی به صورت همزمان در کلانتری ۱۱ چابهار، سپاه چابهار و سپاه شهرستان راسک انجام شده است.

گزارش‌های اولیه حاکی از کشته شدن دو تروریست در حمله به سپاه راسک است.

گروهک جیش الظلم در بیانیه‌ای مسئولیت این حملات تروریستی را بر عهده گرفته و در این بیانیه از هدف قرار گرفتن ١٠نفر در نزدیک بیمارستان امام علی علیه السلام چابهار در کمین خود خبر داده اما تاکنون هیچکدام از مسؤولین و نهاد امنیتی یا انتظامی و اطلاعاتی این موضوع را تأیید یا تکذیب نکرده است.

مرحمتی گفت: طی این حملات، متأسفانه سه نفر از نیروی‌های نظامی شهید شده و تعدادی از تروریست‌ها نیز به هلاکت رسیده‌اند. با آمادگی که نیروهای نظامی و انتظامی داشتند با مهاجمان برخورد شده و تعدادی از این مهاجمان کشته و زخمی شدند.

ستوان کریمی، از مأموران کلانتری ۱۱ چابهار، دومین شهید حمله گروهک تروریستی جیش‌الظلم به این کلانتری است که پس از، عباس میر، جانشین این کلانتری، به‌شهادت رسید.

در این سه عملیات تروریستی که به صورت همزمان انجام شد، تاکنون ۱۶ نفر از تروریست‌ها کشته شدند که احتمال افزایش آنها به ۱۸ نفر وجود دارد.

ساعت‌ها پیش درگیری در راسک به اتمام رسیده و ساختمان در چابهار نیز در حال پاکسازی بوده؛ اوضاع امنیتی در چابهار و راسک به صورت عادی تداوم دارد و مشکلی وجود ندارد. تا این لحظه اسامی شهید محسن حسن نژاد، حسین انتظاریان و حسین سرسنگی از پاسداران سپاه الغدیر استان یزد، جواد جهان بیگی از کارکنان هنگ مرزی جکیگور،محسن حسین نیا از پایگاه دریابانی چابهار، شهید عباسعلی میر و شهید مسلم کریمی از کارکنان انتظامی چابهار مشخص شده است.