تاریخ : Thu 04 Apr 2024 - 01:04
کد خبر : 96399
سرویس خبری : ورزش

تهران؛ برنده جدال تبریز-اصفهان

«فرهیختگان» از رویدادهای ورزشی روز چهارشنبه گزارش می‌دهد؛

تهران؛ برنده جدال تبریز-اصفهان

جدال حساس دو تیم تراکتور و سپاهان در هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران با نتیجه بدون گل خاتمه پیدا کرد.

فرهیختگان آنلاین: روز گذشته بیشتر اخبار، پیرامون فوتبال بود. از تعیین محل برگزاری فینال جام حذفی و جدال مهم تراکتور-سپاهان تا ادامه کورس قهرمانی رقابت‌های لیگ‌برتر انگلیس. به همین بهانه مشروح رویدادهای ورزشی روز چهارشنبه را در گزارش زیر مرور می‌کنیم:

بانک تجارت-استقلال؛ هنوز چیزی مشخص نیست
بانک تجارت در نامه‌ای به سازمان بورس، مذاکره با استقلال را برای خرید سهام این باشگاه تایید کرد اما نوشت که تا کنون تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است. در بخشی از این نامه آمده است: «درخصوص تحصیل سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال توسط بانک تجارت به استحضار می‌رساند مذاکراتی در این زمینه با تعدادی از بانک‌های کشور از جمله بانک تجارت صورت گرفته لیکن با در نظر گرفتن الزامات قانونی و مقرراتی تا کنون تصمیمی اتخاذ نشده است».

کرمان؛ میزبان فینال جام حذفی
 بر اساس مصوبه سازمان لیگ فوتبال ایران، قرار است فینال جام حذفی کشور که طبق برنامه، اواسط خردادماه خواهد بود در ورزشگاه شهید قاسم سلیمانی استان کرمان برگزار شود. مسئولان این استان نیز در این ارتباط قول داده‌اند که تا آن زمان ورزشگاه میزبانی آماده شود.

رونمایی پائز از چهره جوان تیم‌ ملی والیبال
پائر، سرمربی تیم ملی والیبال ایران، اسامی دعوت‌شدگان به اردوی تیم ملی والیبال را اعلام کرد که بر این اساس در مرحله نخست بازیکنان جوان و با استعدادی که مسابقات آن‌ها در لیگ برتر زودتر به پایان رسیده است در این اردو حضور خواهند داشت. علی رمضانی، عرشیا به‌نژاد، علیرضا فراهانی، متین احمدی، علی شفیعی، امیررضا سرلک، علی زارع، یوسف کاظمی، امیرحسین صداقت، مهدی رضایی، مبین نصری، علیرضا عبدالحمیدی، علی حق‌پرست، آرمین افشین‌فر، امیرحسین ساداتی، آرمان صالحی و مهران توانا ۱۷ بازیکن دعوت شده به این اردو هستند.

جانشین رضایی از برزیل آمد
لوآن پولی، دروازه‌بان برزیلی پس از شرکت در تمرینات و بازی دوستانه و با تایید ساکت الهامی به تیم فوتبال نساجی مازندران پیوست. قرارداد این بازیکن تا پایان فصل است و با صدور کارت بازی‌اش از دیدار بعدی می‌تواند برای این تیم بازی کند. این دروازه‌بان، جانشین علیرضا رضایی شد که به‌علت مصدومیت قادر به همراهی نساجی‌چی‌ها در ادامه فصل نخواهد بود.

تساوی تبریز و اصفهان به نفع تهران
در دیدار معوقه هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ‌برتر، در یکی از حساس‌ترین بازی‌های نیم‌فصل دوم، عصر روز گذشته تراکتور در ورزشگاه مملو از تماشاگر یادگار امام (ره) میزبان شاگردان ژوزه مورایس در سپاهان بود که نیمه اول تراکتوری‌ها نمایش برتری داشتند، در نیمه‌دوم نیز شرایط مشابه نیمه‌نخست بود اما در نهایت این دیدار حساس با نتیجه بدون گل خاتمه پیدا کند؛ نتیجۀ دلخواه سرخابی‌های پایتخت. 

بمب نقل‌وانتقالات فوتسال ایران منفجر شد
سالار آقاپور، ملی‌پوش اسبق پالما، با تیم فوتسال گیتی‌پسند اصفهان، قهرمان فصل گذشته لیگ‌برتر به توافق رسیده و به زودی به این تیم خواهد پیوست. ستاره فوتسال ایران پس از حضور کوتاه‌مدت در اسپانیا، بنا به مشکلات شخصی به کشور برگشته بود.

باشو؛ ستاره درخشان آسمان امارات
الاتحاد کلباء که از حضور مهدی قایدی در ترکیب خود بهره می‌برد، در در جام ریاست جمهوری امارات شب‌گذشته به مصاف تیم قدرتمند العین رفت که با درخشش ستاره ایرانی خود موفق شد با نتیجه دو بر یک از سد این تیم بگذرد. ملی‌پوش بوشهری الاتحاد، در این دیدار دو بار دروازه حریف را گشود تا روزهای خوبِ باشو در فوتبال امارات ادامه داشته باشد.

از فوتبال اروپا چه خبر؟
از هفته سی‌ویکم رقابت‌های لیگ‌برتر انگلیس، دو تیم مدعی آرسنال و منچسترسیتی به مصاف لوتون تاون و آستون‌ویلا رفتند و با کسب پیروزی دو بر صفر و چهار بر یک، رقابت‌ نزدیک‌شان را با لیورپول در صدرجدول ادامه دادند. شاگردان یورگن کلوپ نیز امروز به‌مصاف شفیلد، قعرنشین لیگ خواهند رفت.