تاریخ : Tue 26 Mar 2024 - 19:35
کد خبر : 96220
سرویس خبری : سیاست

زهرا شجاعی درگذشت + سوابق

در سن 68 سالگی؛

زهرا شجاعی درگذشت + سوابق

زهرا شجاعی معاون امور زنان و خانواده در دولت اصلاحات امروز پس از طی دوره ای بیماری دار فانی را وداع گفت.

سیده زهرا شجاعی از فعالین سیاسی و اجتماعی حوزه زنان و از نخستی بانوانی است که به کابینه دولت راه یافته است، او سوابقی همچون عضویت در ستاد استقبال از امام خمینی (س)، مشاور وزیر کشور، عضویت در مجلس و ریاست مراکز امور مشارکت زنان در دولت را داراست.

زهرا شجاعی در سال 1335 در تهران متولد شده است. او مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد علوم سیاسی و دکترای علوم سیاسی و مدیریت استراتژیک از دانشگاه تهران دارد. او در دانشگاه های تهران و دانشگاه الزهرا سابقه تدریس داشته و همچنین با مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همکاری دارد.

زهرا شجاعی:کتاب‌های تاریخی یک بعد از شخصیت حضرت فاطمه(س) را نشان می‌دهند

شجاعی در خصوص معاصرسازی آموزه‌های حضرت فاطمه(س) بیان کرده بود:«بنابراین شناخت دقیق حضرت زهرا(س) و زودودن غبارهایی که بر ذهن‌ها نشسته و معاصر سازی الگوی حضرت زهرا به ما کمک موثری می‌کند تا در عصر امروز که نیازمند پیدا کردن شخصیت‌های فرا زمانی و مکانی برای پیروی هستیم، بتوانیم با تاسی از ایشان راه کمال، رستگاری و نجات را پیدا کنیم. متاسفانه آنچه که در کتاب‌ها موجود است یک شخصیت تک بعدی از حضرت زهرا(س) اشاره می‌شود این مساله می‌تواند شرایط محیطی، نوع نگاه در آن زمان توسط تاریخ‌نگاران بوده باشد؛ برای مثال به ابعاد خاصی از عملکرد ایشان مانند عبادت و حجاب اشاره شده است البته این موارد جز امور قابل توجه است، اما کافی نیستند.»

وی اظهار کرده بود:«اگر قرار بر رستگاری امت باشد باید نظام، امامت محمدی در جامعه حاکم باشد. حضرت زهرا(س) می‌خواستند مقابل این امر بایستند و حرکت ایشان تداوم بخش حرکت پیامبر(ص) و جلوگیری از انحرافی که در مسیر حکومت اتفاق می‌افتاد صورت گرفت. این پیام را حضرت زهرا(س) هم با خطبه، رفتار و وصیت نامه خودشان در طول تاریخ اعلام کردند.»

فهرست سایر سوابق اجرایی:

  • مشاور آموزش و پرورش
  • مشاور وزیر کشور
  • رئیس کمیسیون‌های امور بانوان
  • عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان
  • ریاست شورا فرهنگی اجتماعی به مدت 2 سال
  • ریاست مراکز امور مشارکت زنان در دولت سیدمحمد خاتمی