تاریخ : Mon 25 Mar 2024 - 01:32
کد خبر : 96187
سرویس خبری : جهان شهر

«اسلام» جان صد نفر را در حمله تروریستی روسیه نجات داد + فیلم

جایزه شجاعت برای نوجوان روس؛

«اسلام» جان صد نفر را در حمله تروریستی روسیه نجات داد + فیلم

«اسلام» دانش آموز ۱۵ ساله با هدایت افراد حاضر در محل تیراندازی به خارج سالن در زمان حمله تروریستی به تالار شهر کروکوس مسکو، باعث نجات جان بیش از یکصد نفر شد.

تیراندازی و آتش‌سوزی قبل از اجرای کنسرت در تالار شهر کروکوس در کراسنوگورسک در نزدیکی مسکو شامگاه جمعه سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ فاجعه‌ای در پی داشت. ۱۳۳ نفر در حمله تروریستی کروکوس مسکو جان باختند که برخی افراد به علت جراحت ناشی از گلوله و برخی دیگر نیز به دلیل مسمومیت ناشی از آتش‌سوزی جان باختند.

«اسلام» در قسمت رختکن تالار کروکوس مسکو شاغل بود که پس از شنیدن صدای تیراندازی، بیش از صد نفر را به سمت خروجی سالن راهنمایی کرد و باعث نجات جان آنها شد. در همین حال، اداره دینی مسلمانان و شورای مفتیان روسیه اعلام کرد که برای تجلیل از این نوجوان روس، جایزه شجاعت را به وی اهدا خواهد کرد.

اسلام که یکی از قهرمانان روس‌ها در کمک به مردم در زمان وقوع حادثه تروریستی به تالار کروکوس مسکو است، به ایزوستیا گفت:«جمعیتی از مردم آنجا بودند، من فکر می کردم ممکن است تیراندازی شود یا نارنجکی را منفجر کنند، این ترس اصلی من بود؛ اینجا بود که به هر کسی که می توانستم کمک کردم.»