تاریخ : Sun 24 Mar 2024 - 00:18
کد خبر : 96169
سرویس خبری : ورزش

مجوز حرفه‌ای سرخابی‌ها؛ کلید کجاست؟

مالکیت مشترک؛ مانع اصلی استقلال و پرسپولیس؛

مجوز حرفه‌ای سرخابی‌ها؛ کلید کجاست؟

در حالی که طبق ادعای وزارت ورزش مشکل مالکیت مشترک سرخابی‌ها بناست در روزهای کوتاه باقیمانده حل شود، خبرهایی درباره حل نشدن یک پرونده مالی استقلال در فضای عمومی پخش شد که کمی عجیب به نظر می‌رسد.

فرهیختگان: همزمان با رقابت حساس در 9 هفته پایانی لیگ برتر میان 4 تیم صدر جدول، کسب مجوز حرفه‌ای برای حضور در سطح اول و دوم لیگ قهرمانان آسیای سال بعد با حساسیت خاصی از سوی هواداران پیگیری می‌شود. طبق معمول دو تیم تهرانی مشکل دارند و مشکل اصلی آن‌ها به مالکیت مشترک برمی‌گردد. ای‌اف‌سی در سال‌های اخیر با شدت زیاد قصد اعمال قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای رقابت‌های باشگاهی دارد و مقدمه آن را هم حرفه‌ای شدن ساختار تیم‌ها قرار داده است.

در حالی که طبق ادعای وزارت ورزش مشکل مالکیت مشترک سرخابی‌ها بناست در روزهای کوتاه باقیمانده حل شود، خبرهایی درباره حل نشدن یک پرونده مالی استقلال در فضای عمومی پخش شد که کمی عجیب به نظر می‌رسد. مدیران استقلال از اواخر پاییز سال گذشته تاکید کرده بودند فقط پرونده بدهی به باشگاه پرتغالی سانتاکلارا بابت قرارداد قرضی محمد محبی برای کسب مجوز حرفه‌ای بهار 1403 مانع است که آن هم با پول استقلال در فیفا حل شدنی است. و دیگر بدهی‌ها اساسا ربطی به امسال ندارند. منظور مدیران آبی‌ها بدهی به سیلوا و آمانوف بود. در پنجره زمستانی سیلوای برزیلی دوباره به استقلال برگشت تا آن پرونده کلا از روی میز برداشته شود و پرونده هافبک ازبکستانی هم فعلا به مرحله پایانی نرسیده است. حالا معلوم نیست چرا به یکباره شایعه گره بدهی استقلال به سانتاکلارا بیرون آمده است. 

با این وجود مسئله اصلی کسب مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس یک مانع اصلی دارد و آن هم مالکیت مشترک دو تیم است، قفلی که تنها با کلید وزارت ورزش و سازمان خصوصی سازی حل می‌شود.