تاریخ : Mon 18 Mar 2024 - 20:10
کد خبر : 96096
سرویس خبری : جامعه

کدام شرکت‌های هواپیمایی نقره‌داغ شدند؟ + لیست

برخورد قاطع با گرانفروشی بلیت سفرهای نوروزی؛

کدام شرکت‌های هواپیمایی نقره‌داغ شدند؟ + لیست

دادستان تهران از برخورد با ۱۴ آژانس و درگاه اینترنتی فروش بلیت هواپیمایی به علت گران‌فروشی خبر داد.

علی صالحی، دادستان تهران از برخورد با ۱۴ آژانس و درگاه اینترنتی فروش بلیت هواپیمایی به علت گرانفروشی خبر داد و گفت: دادستانی تهران در راستای صیانت از حقوق عامه و جهت کنترل نرخ فروش بلیت هواپیما در آژانس‌ها و درگاه‌های اینترنتی نسبت به تشکیل جلسات مختلف با مسئولان فرودگاه‌های تهران و سازمان هواپیمایی کشوری و همچنین بازدید و نظارت‌های میدانی مستمر از مراکز فروش بلیت در فرودگاه‌های تهران اقدام کرده است. 

دادستان تهران ادامه داد: با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز و افزایش سفرهای هوایی برای رفاه حال مردم و جلوگیری از گرانفروشی و سوداگری با اتخاذ تدابیر نظارتی و بازدیدهای مکرر میدانی اقدامات مناسبی برای رعایت نرخ مصوب بلیت هواپیما انجام شده است.

بر اساس نامه‌ای که دیروز صادر شده  شرکت‌های علی‌بابا، فلای‌تودی، مستربلیط، سایناگشت زورق، آنی تیکت، سفرمارکت، چارتر ۷۲۴، اسنپ‌تریپ، جهان پرواز دزفول، مقتدر سیر ایرانیان، tixcharterr و parvaz747 به دلیل گزارش‌های واصله مبنی بر گران‌فروشی، حق فروش بلیت را ندارند.

روز شنبه احمد جعفری نسب، مدیرکل تعزیرات حکومتی در این راستا گفت: یکی از نظارت‌های ویژه تعزیرات در نوروز هم نظارت بر فروش بلیت هواپیما است و به شرکت‌های هواپیمایی هشدار می‌دهم که مراقب مصوبات باشند و آنها را رعایت کنند، زیرا عدم رعایت مصوبات منجر به تشکیل پرونده، برخورد و حتی پلمب خواهد شد. وی با بیان اینکه فروش بلیت چارتری ممنوع است گفت: این موضوع را سازمان هواپیمایی اعلام کرده است و متخلفینی که تخلف خود را در عید نوروز تکرار کنند قطعا دفتر مرکزی آن ها پلمب خواهد شد.