تاریخ : Thu 14 Mar 2024 - 19:43
کد خبر : 96029
سرویس خبری : ورزش

دربی یک جنگ نابرابر بود

محمد نوازی در گفت‌وگو با فرهیختگان: این پرمهره‌ترین پرسپولیس 10 سال اخیر است

دربی یک جنگ نابرابر بود

محمد نوازی، مربی استقلال گفت: این پرسپولیس پر مهره‌ترین تیم‌شان در 10 سال گذشته بوده؛ دربی یک جنگ نابرابر بود.

آقا جواد گفته بود می‌خواهند سرمان کلاه بگذارند

محمدرضا حاجی عبدالرزاق؛ فرهیختگان آنلاین: دربی بزرگ تهران بدون گل به پایان رسید. استقلال توانست به صدرنشینی خود تداوم بخشد و پرسپولیس نیز همچنان در فاصله سه امتیازی با آنها باقی ماند.  محمد نوازی، مربی استقلال یک روز بعد از این مسابقه، درباره نتیجه مسابقه و تحلیل‌هایی که صورت می‌گیرد در گفت و گو با فرهیختگان اظهار داشت: «کدام دوره پرسپولیس به اندازه حالا بازیکن داشته است؟ امسال هم در نقل و انتقالات تابستانی و هم در نقل و انتقالات زمستانی هر بازیکنی خواستند جذب کردند. اینکه خیلی ها می گویند پرسپولیس امسال دو تیم کامل برای لیگ برتر دارد، کاملا درست است. ببینید در نقل و انتقالات نیم فصل چند قدم جلوتر از ما بودند و چه بازیکنانی جذب کردند. سال گذشته استقلال به مراتب بازیکنان بیشتری داشت. در فاز هجومی که قوی‌ترین تیم لیگ برتر بود. تیم آنها نسبت به سال گذشته بیشتر تقویت شد و بازیکنان قوی‌تری جذب کردند. در مقابل برای استقلال چه اتفاقی افتاد؟ نسبت به فصل قبل بیشتر تقویت شدیم؟ واقعا شاهد یک جنگ نابرابر بودیم و هستیم.» 

این همه جنگ برای چه بود؟ مگر قرار نبود ما هم تقویت شویم؟
نوازی درباره عملکرد استقلال اضافه کرد: «جا دارد از بازیکنان تشکر کنیم که با تمام وجود بازی کردند. پیش بینی همه این بود که حریف دربی را می‌برد. طبیعی هم بود ولی بچه ها سنگ تمام گذاشتند و اجازه ندادیم این جنگ نابرابر به نفع آنها تمام شد. امسال همین که تا اینجای کار تیم بالای جدول بوده، شاهکار کرده اند. شما خودتان به نتایج لیگ، نگاهی بیاندازید. پیکان ملوان را برد، استقلال خوزستان در اصفهان دو بر صفر ذوب آهن را شکست داد. واقعا لیگ سخت شده. در همین لیگ تیم ما با همه مشکلاتی که داشته نتایج خوبی گرفته. کدام تیم به اندازه ما مشکل داشته؟ قطعا هیچ تیمی. دیدید که در نقل و انتقالات بقیه چطور بازیکن گرفتند. استقلال خوزستان که هفته قبل در زمین خودش به ما باخت، 7 بازیکن جذب کرد. آنوقت ما چند بازیکن از دست دادیم، سه بازیکن گرفتیم و تازه بالانس هم نیودیم. در این بین یکى از ستاره هاى تیم را هم از دست دادیم، یامگا! پس این همه جنگ برای چه بود؟ مگر قرار نبود ما هم تقویت شویم؟» 

چرا کسی نمی‌گویند با این همه مهره هجومی نمی‌توانستند حمله کند؟
مربی استقلال درباره آمار بازی و درصد مالکیت حریف گفت: «اگر سه امتیاز را به آمار می دهند، مبارکشان باشد. موقعیت گل مهم است. من دیدم که بعد از بازی مدام روی آن مانور می کنند. حالا اگر ما این همه بازیکن داشتیم و نمی توانستیم به حریف که امسال تقویت نشده گل بزنیم، با ما چکار می کردند؟ بعضی رسانه ها منصف باشند. گرچه آقا جواد اول فصل گفته بود سرمان کلاه نگذارند. اگر ما اجازه ندادیم آنها گل بزنند، چرا کسی نمی گوید پرسپولیس با این همه مهره هجومی نمی توانست حمله کند؟ شما تعویض های حریف را نگاه کنید. این پرسپولیس پر مهره ترین تیم شان در 10 سال گذشته بوده. اگر ما به اندازه آنها بازیکن داشتیم، الان بعضی رسانه ها حرف های برعکس می زدند که وای چرا نکونام و استقلال با اینهمه مهره گل نزدند؟ طبیعی بود حریف بازی را ببندد و استقلال باید با این همه بازیکن گل می‌زد! نمونه اش را قبل از دربی دیدید. حریف یک مدافعش محروم شد جوری حرف می‌زدند انگار پرسپولیس به یک بازیکن متکی است. دیدید عین آب خوردن بازیکن جایگزین کردند. حرف زیاد است منتهی ما دیگر به این چیزها عادت کرده ایم و تمرکزمان روی کارمان است.» 

این فشار را روی تیم‌هایی بگذارند که تمام ستاره‌ها را خریدند!
نوازی در پایان خطاب به هواداران استقلال گفت: «باید از آنها تشکر کنم. خیلی ها بعد از بازی پیام حمایتی دادند و حرفشان شبیه به همین چیزهایی بود که من گفتم. خدا را شکر امسال هوادار کنار ما بوده. شرایط استقلال را درک کرده. از مشکلات خبر دارد. می داند رقبا چه شرایطی داشتند و دارند و ما در چه شرایطی هستیم. فقط شرمنده هواداران شدیم که نتوانستیم بازی را ببریم. هدفمان این بود که ببریم ولی اسیر یک جنگ نابرابر در لیگ هستیم. انشالله بتوانیم در بازی های بعدی امتیازات خوبی کسب کنیم. فعلا فقط دوست داریم نتیجه بگیریم و بازی به بازی جلو برویم و اجازه نمی دهیم کسی روی استقلال فشار ایجاد کند. هوادار  فراموش نکند که رقبا دوست دارند استقلال تحت فشار باشد تا نتواند قهرمان شود. پس گول هر حرفی را نخورند. بالا رفتن توقعات و ایجاد فشار زیاد مثل یک سم برای تیم است. بی زحمت دوستان این فشار را روی تیم هایی بگذارند که تمام ستاره های نقل و انتقالات را خریدند، دستمزد و آپشن بازیکن را دادند و هنوز هم دنبال بازیکن هستند، نه روی استقلال.»