تاریخ : Tue 12 Mar 2024 - 12:27
کد خبر : 95950
سرویس خبری : جامعه

سازمان سنجش تکلیف تقلب در آزمون وکالت را  مشخص کند

سخنگوی قوه قضاییه:

سازمان سنجش تکلیف تقلب در آزمون وکالت را مشخص کند

سخنگوی قوه قضاییه گفت: سازمان سنجش کشوردر ارتباط با تقلب در آزمون وکالت باید روشن نظرش را مطرح کند و دستگاه های امنیتی هم در حال بررسی موضوع هستند.

در روزهای اخیر، اخباری پیرامون تقلب در آزمون وکالت منتشر شد؛ داوطلبان اعتقاد داشتند یک کانال تلگرامی ابتدا دو سوال را منتشر کرده و سپس با گذاشتن آدرس کانال تلگرامی دیگر مدعی شده که تمامی سوالات آزمون فوق‌العاده آزمون وکالت را به همراه پاسخ سوالات منتشر کرده است. به ادعای شرکت‌کنندگان، این سوالات با  آزمون وکالت همخوانی داشته تا این فاجعه ابعاد جدیدتری پیدا کند.

اما صبح امروز مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اینکه زمزمه‌هایی از لو رفتن سوالات آزمون وکالت اسفند ماه 1402 مرکز وکلای قوه قضاییه مطرح شده، آیا سوالات لو رفته است؟ گفت: زمزمه است و باید ادعایی که صورت می‌گیرد به اثبات برسد. در حدی که گفتید زمزمه است.

وی افزود: اولا این آزمون مربوط به مرکز وکلای قوه قضاییه است. مرکز مورد بحث «کارفرما» است و مجری «سازمان سنجش کشور» است.در ارتباط با این موضوعات باید دستگاه متولی روشن نظرش را مطرح کند و دستگاه های امنیتی هم در حال بررسی موضوع هستند. در جلسه روز گذشته رییس قوه قضاییه تاکید کرد که مرکز حفاظت قوه قضاییه و دادستانی تهران و مرکز وکلای قوه قضاییه موظف به پیگیری موضوع  و اعلام نتیجه به عموم مردم  هستند. اگر متخلف و مقصرین احتمالی باشند مورد تعقیب واقع می‌شوند.