تاریخ : Mon 11 Mar 2024 - 02:32
کد خبر : 95909
سرویس خبری : ورزش

هشدار اوسمار: به استقلال ضربه ایستگاهی ندهید

افزایش احتمال غیبت گولسیانی در دربی؛

هشدار اوسمار: به استقلال ضربه ایستگاهی ندهید

پرسپولیس در فاصله سه روز مانده به دربی پایتخت (البته اگر تاریخ دربی تغییر نکند) تمرینات خود را در ورزشگاه شهید کاظمی ادامه داد. تمرین روز گذشته سرخپوشان یکی از مهم‌ترین تمرینات تاکتیکی این تیم برای دربی بود و اوسمار تا حدی مشخص کرد که در نظر دارد از چه سیستم و ترکیبی در دربی 103 استفاده کند. سرمربی برزیلی در تمرین روز گذشته بسیار جدی بود و بارها نکات مهمی را به شاگردانش در مورد دربی اشاره داشت.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: پرسپولیس در فاصله سه روز مانده به دربی پایتخت (البته اگر تاریخ دربی تغییر نکند) تمرینات خود را در ورزشگاه شهید کاظمی ادامه داد. تمرین روز گذشته سرخپوشان یکی از مهم‌ترین تمرینات تاکتیکی این تیم برای دربی بود و اوسمار تا حدی مشخص کرد که در نظر دارد از چه سیستم و ترکیبی در دربی 103 استفاده کند. سرمربی برزیلی در تمرین روز گذشته بسیار جدی بود و بارها نکات مهمی را به شاگردانش در مورد دربی اشاره داشت. اما نکته‌ای که این روزها در تمرینات سرخپوشان بیشتر به چشم می‌آید ناامیدی نفرات جوان‌تر برای حضور در ترکیب تیم است. بازگشت مصدومان و خرید‌های جدید پرسپولیس در نیم‌فصل باعث شده که بازیکنان جوان‌تر خیلی کم فرصت دیده شدن پیدا کنند و حتی در دو بازی اخیر در لیست 20 نفره تیم‌شان نیز نبودند. در تمرینات نیز اوسمار بیشتر توجه‌اش روی نفرات اصلی است و در چنین شرایطی آنها شانس خود را برای همراهی تیم در بازی‌های پیش رو بسیار کم می‌دانند. 

 گولسیانی مجوز تمرین نگرفت
با توجه به محرومیت محمدحسین کنعانی‌زادگان این روزها هواداران پرسپولیس سخت پیگیر این هستند که گئورگی گولسیانی می‌تواند در دربی به میدان برود یا نه. مساله‌ای که برای اوسمار و دستیارانش نیز بسیار حائز اهمیت است. در همین راستا کادر پزشکی پرسپولیس در تمرین روز گذشته سرخپوشان چند تست از گولسیانی گرفت تا اگر او احساس درد نکرد بتواند به تمرینات برگردد اما او همچنان درد کوچکی در همسترینگش احساس می‌کرد و این اصلا خبر خوبی برای اوسمار نبود. گولسیانی به خاطر این درد ترجیح داد همچنان به نرم دوی ادامه دهد تا حداقل از لحاظ بدنی دچار افت نشود. با توجه به شرایط روز گذشته گولسیانی، او شانس خیلی کمی برای حضور در دربی خواهد داشت. مخصوصا اینکه او خیلی تمایل ندارد ریسک کند؛ چراکه در آن صورت ممکن است کشیدگی‌اش تشدید و به مانند وحید امیری دو سه ماهی دور از میادین باشد. 

 اوسمار به نعمتی آماده‌باش داد
با توجه به محرومیت کنعانی و مصدومیت گولسیانی و احتمال بازی نکردن او در دربی، اوسمار باید از زوج جدیدی در خط دفاع تیمش برای این مسابقه استفاده کند. در همین راستا مربی برزیلی تصمیم گرفت علی نعمتی را به دفاع میانی ببرد. تصمیمی که البته قصد داشت در همان ابتدای نیم‌فصل آن را اجرا کند اما عدم ثبت قرارداد عبدالکریم در دو بازی ابتدایی باعث شد که اوسمار از نعمتی در پست دفاع چپ استفاده کند. به گفته یکی از مربیان پرسپولیس، یکی از اختلاف نظر‌های فنی یحیی گل‌محمدی و اوسمار این بود که مربی برزیلی اعتقاد داشت نعمتی به هیچ عنوان به درد بازی در پست دفاع چپ نمی‌خورد و اگر سه‌دفاعه بازی کنند خیلی بهتر است اما یحیی موافق او نبود. در هر صورت نعمتی از این پس در پست دفاع میانی برای پرسپولیس بازی خواهد کرد و اوسمار در نظر دارد از او در کنار فرشاد فرجی در دربی استفاده کند. حداقل از تمرین روز گذشته سرخپوشان می‌شد این برداشت را کرد که زوج مدنظر او برای بازی با استقلال نعمتی و فرجی هستند. دو بازیکنی که زمانی در تیم شهرخودرو سابق در کنار هم، یک خط دفاع خوب را در تیم یحیی گل‌محمدی تشکیل داده بودند. اوسمار برای این پست وحدت حنانوف را هم در اختیار دارد اما شرایط قدی او شانسش را برای حضور در دربی پایین آورده است. 

 به استقلال ایستگاهی ندهید!
یکی از توصیه‌های مهم اوسمار در جریان تمرینات تاکتیکی تیمش تاکید بر این نکته بود که بازیکنان به هیچ عنوان در کناره‌ها خطا نکنند تا استقلال صاحب ضربه ایستگاهی نشود. به اعتقاد اوسمار و دستیارانش نقطه‌قوت استقلال برای گلزنی ضربات ایستگاهی از کناره‌ها و اوت‌های دستی است و از این‌رو خواسته آنها از شاگردان‌شان این بود که در این ضربات اشتباهی نداشته باشند؛ چراکه در این صورت شانس گلزنی استقلال بسیار کم خواهد بود. 

 اوسمار؛ نگران میانگین قدی تیمش
پرسپولیس در بازی با فولاد روی اشتباه فرشاد فرجی در دفع توپ و خروج بد علیرضا بیرانوند گل دوم را خیلی راحت دریافت کرد. در همین راستا مربیان این تیم یکی از دلایل اصلی این گل و خطرناک ظاهر شدن فولادی‌ها روی ضربات ایستگاهی را میانگین پایین قدی تیم‌شان می‌دانند. شهاب زاهدی یکی از بازیکنان بلندقامت پرسپولیس بود که در ضربات ایستگاهی و کرنر‌ها همیشه کمک حال دفاع تیمش در یارگیری حریف بود. در غیاب او و گولسیانی، میانگین قدی سرخپوشان در بازی با فولاد تا حدی پایین آمده بود. حالا برای بازی روز جمعه کنعانی‌زادگان هم قرار نیست سرخپوشان را همراهی کند و اگر مصدومیت گولسیانی هم برطرف نشود، شرایط قدی شاگردان اوسمار چندان مساعد نخواهد بود. این موردی است که اوسمار بابت آن ابراز نگرانی کرده و از این‌رو سرخپوشان این روز‌ها تمرینات ویژه‌ای برای بسته نگه‌داشتن دروازه تیم‌شان روی ضربات ایستگاهی و اوت‌های دستی داشته و خواهند داشت. 
 عبدالکریم؛ بمب روحیه
عبدالکریم حسن از روز اولی که به تمرینات پرسپولیس اضافه شد بسیار پرتلاش و با‌انگیزه کار کرد تا بتواند خیلی زود به ترکیب این تیم راه پیدا کند. اما این بازیکن در کنار اینکه خیلی زود به ترکیب اصلی تیمش رسید، از لحاظ ارتباط‌گیری با سرخپوشان هم بسیار موفق عمل کرده است تا جایی که در تمرینات بسیار شوخ‌طبع بوده و به نوعی بمب روحیه در تیمش به حساب می‌آید. حسن همچنین بارها در طول تمرینات با همبازیان خود ارتباط گرفته و نکات فنی را به آنها گوشزد می‌کند. در کل مدافع چپ پای قطری این روزها یکی از محبوب‌ترین بازیکنان تیمش به حساب می‌آید. 

 سرخپوشان؛ همچنان منتظر عملی شدن وعده درویش
باشگاه پرسپولیس در فاصله دو روز مانده به دربی هنوز نتوانسته پرداختی به اعضای تیمش داشته باشد و این مساله اصلا به مذاق بازیکنان خوش نیامده است. در این میان تلاش درویش این است که درصد پرداختی به تیمش را بیشتر کند اما تا روز گذشته موفق نشده بود و به این خاطر همچنان قرار است 5 تا 7 درصد قرارداد سرخپوشان به حساب‌شان واریز شود مگر اینکه امروز و فردا اتفاق خاصی رخ دهد. در این میان توصیه کاپیتان‌های تیم به مسئولان باشگاه این بوده که اگر قرار است 5 تا 7 درصد پرداختی داشته باشند حداقل آن را یک روز مانده به دربی واریز نکنند؛ چراکه رقم‌های کم، بیشتر تمرکز اعضای تیم را برهم خواهد زد تا اینکه آنها را شارژ روحی کند. ناگفته نماند درویش این اشتباه را قبل از بازی رفت هم انجام داد. به این ترتیب که او روز قبل از مسابقه به هتل تیمش رفت و وقتی قصد داشت 5 درصد قرارداد بازیکنان را پرداخت کند کاپیتان‌ها مانع شده و اعلام کردند سهم آنها را بین اعضای تیم تقسیم کند تا دریافتی‌ها به 10 درصد رسیده و جو تیم متشنج نشود. توصیه‌ای که به نظر می‌آید درویش برای بازی برگشت هم قرار نیست به آن اهمیتی دهد.