تاریخ : Sat 02 Mar 2024 - 20:58
کد خبر : 95647
سرویس خبری : ورزش

پورعلی‌گنجی فعلا قصد تمدید ندارد

پشت‌پرده دلخوری اوسمار از تعلل درویش؛

پورعلی‌گنجی فعلا قصد تمدید ندارد

رسپولیس روز گذشته و در فاصله دو روز مانده به دیدار با نفت‌وگاز گچساران در رقابت‌های جام حذفی کشور تمرینات خود را در ورزشگاه شهید کاظمی پیگیری کرد. این تمرین درحالی آغاز شد که رضا درویش بعد از چند روز تاخیر در کنار سرخپوشان آفتابی شد. از این لحاظ که کاپیتان‌های پرسپولیس به نمایندگی از همبازیان خود از درویش خواسته بودند که روز پنجشنبه به محل تمرین رفته و به صحبت‌های آنها گوش دهد. خواسته سرخپوشان از مدیریت باشگاه پرسپولیس پرداخت مطالبات عقب‌افتاده‌شان است که قرار است در این هفته پرداختی به آنها انجام شود.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش:پرسپولیس روز گذشته و در فاصله دو روز مانده به دیدار با نفت‌وگاز گچساران در رقابت‌های جام حذفی کشور تمرینات خود را در ورزشگاه شهید کاظمی پیگیری کرد. این تمرین درحالی آغاز شد که رضا درویش بعد از چند روز تاخیر در کنار سرخپوشان آفتابی شد. از این لحاظ که کاپیتان‌های پرسپولیس به نمایندگی از همبازیان خود از درویش خواسته بودند که روز پنجشنبه به محل تمرین رفته و به صحبت‌های آنها گوش دهد. خواسته سرخپوشان از مدیریت باشگاه پرسپولیس پرداخت مطالبات عقب‌افتاده‌شان است که قرار است در این هفته پرداختی به آنها انجام شود. ناگفته نماند که سرخپوشان از اینکه مدیریت باشگاه 5 درصد، 5 درصد پرداختی به آنها دارد، دلخورند و خواستار این شده‌اند که دریافتی‌شان تا پایان سال به 60 درصد برسد که با توجه به شرایط مالی باشگاه پرسپولیس بعید است این باشگاه بتواند بیشتر از 15 درصد پرداخت به اعضای تیمش تا آخر سال داشته باشد. ضمن اینکه بازیکنان امید و جوانان پرسپولیس هم با وجود اینکه فصل بازی‌هایشان به اتمام رسیده همچنان 20 درصد دریافتی داشته‌اند که درویش به آنها هم وعده پرداخت 30 درصد تا پایان این هفته را داده است.

مشکل سیدجلال حل شد
سیدجلال حسینی در تعطیلات نیم‌فصل بعد از جدایی یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس رسما از مدیریت این باشگاه خواست که قراردادش اصلاح و از سازمان لیگ نیز درخواست شود که مجوز نشستن او روی نیمکت صادر شود. پیش از این یحیی به خاطر تکمیل بودن کادرش لازم نمی‌دانست که سیدجلال روی نیمکت بنشیند اما با جدایی او و دستیارش محمد عسگری شرایط فرق کرد. باشگاه پرسپولیس بعد از پیگیری‌های متعدد سیدجلال درنهایت با موافقت اوسمار روز پنجشنبه با نماینده سیدجلال برای اصلاح قرارداد وی به توافق رسید و فقط مانده امضای سید پای این قرارداد جدید که قرار بود دیروز انجام شود. در همین راستا نیز باشگاه پرسپولیس امروز و فردا طی نامه‌ای از سازمان لیگ درخواست خواهد کرد که سیدجلال با وجود داشتن مدرک B مربیگری اجازه نشستن روی نیمکت سرخپوشان را داشته باشد. با این شرایط اگر اتفاق خاصی رخ ندهد سیدجلال در بازی پرسپولیس و فولاد در هفته نوزدهم لیگ برتر برای اولین بار به‌عنوان مربی اجازه نشستن روی نیمکت پرسپولیس را در این رقابت‌ها پیدا خواهد کرد. ناگفته نماند که اوسمار در اردوی تیمش در دبی در جمع بازیکنان با معرفی سیدجلال به‌عنوان یکی از اعضای مهم کادرش تاکید کرد که حرف سید در تیم حرف اوست و همه باید از آن پیروی کنند. هرچند پیش از آنها هم سرخپوشان احترام ویژه‌ای برای سیدجلال قائل بوده و هستند.

اوسمار دیگر مهاجم نمی‌خواهد
باشگاه پرسپولیس در تابستان خیلی مقاومت کرد که درخواست یحیی گل‌محمدی برای جذب مهاجم نوک را عملی نکند و درنهایت هم بدون هماهنگی این مربی با نبیل باهویی قرارداد امضا کردند. مهاجمی که 4 ماه در این تیم دوام آورد و خیلی زود دیپورت شد. جالب اینکه این اتفاق در مورد اوسمار هم رخ داد و این مربی برزیلی از اینکه مجبور است فصل را بدون مهاجم مدنظرش به پایان برساند، دلخور است. در این ارتباط باخبر شدیم که اوسمار در فصل نقل و انتقالات زمستانی اصرار زیادی به جذب ویلن موتا برزیلی داشت، از این جهت که او مهاجمی بلندقامت و سرزن بود. درحقیقت اوسمار برای تکمیل تیمش و اتخاذ تاکتیک‌های مختلف به یک مهاجم به‌اصطلاح شماره 9 نیاز داشت. مهاجمی که بتواند بر توپ‌های ارسالی بلند تاثیر بگذارد و قدرت حفظ توپ و جنگندگی داشته باشد. به خاطر همین هم نبیل به کارش نیامد و فقط شهاب زاهدی تا حدی خواسته‌های او را برآورده می‌کرد که درنهایت او هم مجوز جدایی‌اش توسط باشگاه صادر شد. در شرایط فعلی درویش از اوسمار خواسته اگر لازم می‌داند مهاجم به او معرفی کند و حتی مدعی شده این مربی هنوز درخواستی نداشته است. اظهارنظری که اصلا به مذاق اوسمار خوش نیامده؛ چراکه بیش از یک ماه منتظر بود مهاجم برزیلی مدنظرش با خصوصیاتی که می‌خواست جذب شود. در شرایط فعلی هم اوسمار اعلام کرده که با اتمام فصل نقل و انتقالات نمی‌تواند بازیکن مدنظرش را جذب کند و فقط باید گزینه آزاد به خدمت بگیرد. نکته جالب توجه اینکه برخی از مسئولان باشگاه که نقش مهمی در انتقال نبیل باهویی به پرسپولیس داشتند چند مهاجم آزاد از طریق دوستان ایجنت خود به اوسمار معرفی کرده‌اند که او هیچ‌یک را نپذیرفته و تاکید داشته که مهاجمی با خصوصیاتی که درخواست داده بود، می‌خواهد. با این حال اگر دیدید در روزهای آتی باشگاه پرسپولیس به همان شکلی که نبیل را جذب کرد بازیکن دیگری به لیست تیمش اضافه کرد، تعجب نکنید.

دخالت مستقیم در کار اوسمار!
رضا درویش در واکنش به گلایه اوسمار در مورد تعلل باشگاه پرسپولیس در جذب مهاجم مدنظرش اخیرا در جمع خبرنگاران گفت بود که ما در خط حمله ابوالفضل بابایی را هم در اختیار داریم که اوسمار می‌تواند از او استفاده کند. او حتی این درخواست را از خود اوسمار هم داشته درحالی‌که شکل بازی بابایی خیلی متفاوت با مهاجمی است که اوسمار برای تیمش نیاز دارد. واقعیت امر این است که درویش با نظر خودش برای جانشینی زاهدی تصمیم گرفت بابایی را به لیست پرسپولیس اضافه کند و اوسمار هیچ شناختی از وی تا قبل از حضور او در تمرینات نداشت. در شرایط فعلی هم به نوعی درویش اصرار دارد که از این بازیکن بیشتر در تیمش استفاده شود.

دلایل تمدید نکردن پورعلی‌گنجی
باشگاه پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات زمستانی تصمیم گرفت نام مرتضی پورعلی‌گنجی را از لیست بزرگسالان خود خارج کند تا هم بتواند جای او بازیکن جدیدی به خدمت بگیرد و هم اینکه سقف قراردادش تا حدی افزایش پیدا کند. در همین راستا قرار شد رضا درویش با دعوت رسمی از مرتضی پورعلی‌گنجی از او بخواهد قرارداد دو ساله جدیدی را با باشگاه پرسپولیس امضا کند. در این مورد باخبر شدیم که پورعلی‌گنجی فعلا تمایلی برای تمدید قرارداد ندارد و تاکید داشته که تمام تمرکزش را روی تمرینات اختصاصی برای بازگشت به موقع به میادین گذاشته است. گویا این مدافع ملی‌پوش از دریافتی‌های این فصلش رضایت ندارد. ضمن اینکه نه‌تنها پورعلی‌گنجی بلکه دیگر بازیکنان پرسپولیس که قراردادشان در تابستان سال آینده به اتمام خواهد رسید تا زمانی که پاداش دو قهرمانی فصل پیش خود را دریافت نکنند، اقدام به تمدید قرارداد نخواهند کرد. باشگاه پرسپولیس هنوز 50 درصد دیگر از پاداش‌های دو قهرمانی فصل پیش سرخپوشان را به آنها پرداخت نکرده و فقط گئورگی گولسیانی موفق به دریافت آن شد. او هم چون قبل از آغاز نیم‌فصل به باشگاه نوتیس داده بود و خواهان کل مطالباتش شد، موفق به دریافت پاداشش شد.