تاریخ : Sat 02 Mar 2024 - 17:29
کد خبر : 95636
سرویس خبری : اقتصاد

سود چهارصد میلیونی هکرها در ماه گذشته

این فضا را می‌توان امن تر کرد؛

سود چهارصد میلیونی هکرها در ماه گذشته

مجرمان رمزنگاری و هکرهای حرفه ای در ماه گذشته نزدیک به نیم میلیارد دلار سرقت کردند زیرا امنیت همچنان یک نقطه درد در صنعت دارایی دیجیتال است.

به گفته ارائه‌دهنده تجزیه و تحلیل زنجیره‌ای شرکت «کوانت استامپ»، پروتکل‌های وب 3 و مشارکت کنندگان اقتصادی در بلاک چین در طول ماه فوریه تقریباً 411.7 میلیون دلار را به دست مجرمان سایبری از دست دادند. گزارش امنیتی ماهانه وب 3 این شرکت نشان می دهد که کاربران به دلیل هک قرارداد هوشمند، کلاهبرداری و به خطر افتادن کلید کیف پول متحمل ضرر شده اند.

هکرهای کریپتو با نفوذ به لایه های امنیتی کیف های پول دیجیتال، 333 میلیون دلار را در 29 روز از آن خود کردند.. یکی از این موارد شامل حمله به جف زیرلین، بنیانگذار بازی معروف «اکس اینفینیتی» بود. هکرها 3248 اتریوم به ارزش 9.5 میلیون دلار را از دو کیف پول او دزدیدند.

حدود 69.5 میلیون دلار ارز دیجیتال هم در ماه فوریه  از کاربران عادی جویای سود غارت شد. در این کلاهبرداری ها، پروژه‌ هایی با وعده‌ها و نقشه راه به ظاهر واقعی به بازار عرضه می شود و پس از جذب کاربران و سپرده‌ها، مجرمان کریپتو، نقدینگی را برداشته و با درآمد ناپدید می‌شوند و خریداران فریب خورده را با توکن‌های بی‌ارزش رها می‌کنند.

همچنین نزدیک به 8.9 میلیون دلار به دلیل هک قراردادهای هوشمند با استفاده از حفره‌ها و باگ‌ها در کدهای قرارداد هوشمند مستقر شده توسط پروتکل‌های غیرمتمرکز تلف شد. 

امنیت زنجیره ای موضوعی مهم بود که در سال 2024 به دنبال میلیاردها کریپتو هک شده در سال گذشته آغاز شد، زیرا گروه هکر لازاروس کره شمالی به تنهایی بیش از 300 میلیون دلار از پروژه های وب 3 در سال 2023 به سرقت برد. کارشناسان معتقدند با اختصاص منابع اضافی توسعه دهندگان و استارت آپ ها به راه حل های امنیتی، امنیت بهبود می یابد. 

تنها خبر خوب این است که کاهش 29 درصدی پول شویی در فضای ارزهای دیجیتال رقم خورده که این موضوع نشان می دهد این فضا را می توان امن تر کرد.