تاریخ : Sat 02 Mar 2024 - 15:43
کد خبر : 95630
سرویس خبری : جامعه

امداد رسانی ۱۵۰ تیم عملیاتی  در سیستان و بلوچستان + فیلم

دبیرکل جمعیت هلال احمر خبر داد؛

امداد رسانی ۱۵۰ تیم عملیاتی در سیستان و بلوچستان + فیلم

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه همچنان امدادرسانی در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان ادامه دارد، گفت: ۱۵۰ تیم عملیاتی در حال امداد رسانی هستند.

یعقوب سلیمانی، دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه سیل و آبگرفتکی موجب قطع راه ارتباطی برخی از مناطق در جنوب استان سیستان و بلوچستان شده است، گفت: از امروز شنبه ۱۲ اسفند، ۲ فروند بالگرد در حال امدادرسانی شدند.

وی از توزیع ۱۰ هزار بسته غذایی به مردم سیل‌زده خبر داد و گفت: امکانات اقلام زیستی ۷۲ ساعته در حال توزیع است.

سلیمانی با اشاره به پیش بینی هواشناسی برای بارش در روزهای آینده گفت: به این منظور حدود ۲۵۰ نفر از امدادگران از استان‌های هم‌جوار در حال اعزام به مناطق سیل زده هستند همچنین ۷۵ خودرو عملیانی نیز در منطقه در حال امدادرسانی است. به نظر شرایط پایدار است و البته هلال احمر تمهیدات لازم را در صورت بارش در روزهای آینده پیش‌بینی کرده است.

شایان ذکر است؛ در پی تداوم بارش باران، محور ترانزیتی شهرستان سرباز به راسک به دلیل ریزش کوه کامل مسدود شد و بیش از 378 روستا در شهرستان‌های دشتیاری، قصرقند، نیکشهر و چابهار درگیر سیل هستند. شدت بارش ها به‌گونه‌ای بوده که سدهای شی‌کلک، خیرآباد و زیردان سرریز کرده است. باران‌های شدید اسفندماه تاکنون حدود 2000 میلیارد تومان به تأسیسات زیربنایی و جاده‌ها و بخش کشاورزی خسارت زده است. تصاویر وحشتناک از سیل سیستان و بلوچستان را می‌بینید.

گفتنی است؛ در  سیل و آبگرفتگی هفت روز گذشته در شهر چابهار، اردوگاه اسکان اضطراری برپا شده است و از تاریخ پنجم تا ساعت ۶ صبح دوازدهم اسفندماه، ۲۶ استان، شامل ۱۵۴ منطقه (۶۱ محور کوهستانی، ۴ شهر و ۸۹ روستا) نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند. در این مدت زمان امدادگران به ۲۲ هزار و ۲۸۹ نفر امدادرسانی و برای ۸ هزار و ۹۲۸ نفر اسکان اضطراری فراهم کردند.

همچنین ۱۰۵ نفر نیز به مناطق امن و ۱۲ نفر مصدوم و یا بیمار نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. در این مدت ۲ هزار و ۱۶۱ امدادگر اقدام به رهاسازی ۱ هزار و ۵۱۱ دستگاه خودرو از برف و تخلیه آب، گل و لای از ۶۸ واحد مسکونی کردند. ۲۴۰ دستگاه چادر، ۶ هزار و ۲۰۰ تخته پتو، ۶۹۸ تخته موکت، ۸ هزار و ۲۱۶ کیلوگرم نایلون، ۱۰۳ ست بهداشتی، ۲ هزار و ۶۰۱ بسته غذایی، ۲ هزار و ۲۰ قوطی کنسروجات، ۳ هزار و ۳۱۸ بطری آب معدنی، ۷ هزار و ۸۹۱ قرص نان، ۶۷ کیلوگرم خرما و ۱۵۱ شعله والور در بین افراد متاثر توزیع شد.