تاریخ : Thu 29 Feb 2024 - 00:43
کد خبر : 95558
سرویس خبری : اقتصاد

برای سال آینده به ماه سفر کن!

۵ رمزارز رو به رشد؛

برای سال آینده به ماه سفر کن!

در این مقاله با بررسی عوامل مختلف به انتخاب و بررسی پنج مورد از رمزارزهای کمتر شناخته‌شده بازار می‌پردازیم که با توجه به ویژگی‌هایشان می‌توانند در آینده رشد خوبی داشته و گزینه‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری باشند. با توجه به بررسی‌های صورت‌‌گرفته، به‌نظر می‌رسد که رمزارزهایی از خانواده لانچ‌پدها (Launchpads) یا سکوهای پرتاب، گزینه‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری بلندمدت باشند.

سینا سپهرآذر، خبرنگار: در این مقاله با بررسی عوامل مختلف به انتخاب و بررسی پنج مورد از رمزارزهای کمتر شناخته‌شده بازار می‌پردازیم که با توجه به ویژگی‌هایشان می‌توانند در آینده رشد خوبی داشته و گزینه‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری باشند. با توجه به بررسی‌های صورت‌‌گرفته، به‌نظر می‌رسد که رمزارزهایی از خانواده لانچ‌پدها (Launchpads) یا سکوهای پرتاب، گزینه‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری بلندمدت باشند.
در بازاررمز، لانچ‌پدها به خانواده‌ای از رمزارزها اشاره دارد که امکانات و سرویس‌های مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های جدید و توسعه سایر رمزارزها را ارائه می‌دهند؛ این خدمات به‌طور معمول شامل سرویس‌هایی مانند جمع‌آاوری بودجه اولیه، بازاریابی، توزیع اولیه و توسعه تیم می‌شوند تا به ایجاد یک پروژه جدید و جلب‌توجه سرمایه‌گذاران کمک کنند. برخی ویژگی‌های این گروه از رمزارزها را به اختصار بررسی می‌کنیم.
جمع‌آوری بودجه (Fundraising)
لانچ‌پدها از راه‌های مختلفی به جمع‌آوری بودجه اولیه لازم برای آغاز یک پروژه کمک می‌کنند؛ برخی از این روش‌ها شامل عرضه اولیه سکه (ICO: Initial Coin Offering) و عرضه اولیه صرافی (IEO: Initial Exchange Offering) هستند که در اولی، توکن‌های یک پروژه جدید با رمز‌ارزهای توسعه‌یافته مانند بیت‌کوین یا اتریوم معاوضه می‌شود و در دومی، توکن‌های پروژه جدید به شکل مستقیم در صرافی عرضه شده و می‌توان‌ آن را خریداری کرد.
توزیع سکه (Token Distribution)
مرحله بعد از جمع‌آوری بودجه، توزیع سکه‌ها بین سرمایه‌گذاران است. این فرآیند شامل تخصیص سکه‌ها به نسبت سرمایه واردشده به سرمایه‌گذاران است. باید توجه داشت توزیع اولیه به همین سادگی‌ها نیست و پراکنده بودن میزان توزیع بین سرمایه‌گذاران، اعضای تیم توسعه و سایر خریداران از ویژگی‌های مهم در رشد یک پروژه است که در تحلیل بنیادین اهمیت زیادی دارد.
بازاریابی (Marketing)
یکی از مهم‌ترین وظایف لانچ‌پدها، بازاریابی برای پروژه‌های جدید و شناساندن آنها به سرمایه‌گذاران است. این مرحله از توسعه با اعمالی همچون تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و سایر روش‌های بازاریابی انجام می‌شود و به همین دلیل میزان گستردگی و میزان فعالیت یک لانچ‌پد در شبکه‌های اجتماعی امری مهم است که در ارزیابی لانچ‌پدهای معرفی شده در این مقاله بدان دقت شده است.
ارزیابی و بررسی (Due Diligence and Vetting)
برخی لانچ‌پدها برای تصمیم‌گیری درباره انتخاب یک پروژه جهت توسعه، مراحل سختگیرانه‌ای را در بررسی مشروعیت و اعتبار پروژه‌ها طی می کنند تا مشتریان‌شان از پروژه‌های تقلبی و کلاه‌برداری در امان باشند. با توجه به ذات آزادانه بازار رمزارز و تعداد زیاد کلاه‌برداری‌ها و پروژه‌های بدون پشتوانه در این بازار، این ارزیابی‌ها امری بسیار مهم هستند.
توسعه جامعه (Community Building)
لانچ‌پدها با در اختیار گذاشتن انجمن‌ها، شبکه‌های اجتماعی و سایر راه‌های ارتباطی به سرمایه‌گذاران کمک می‌کنند تا با تیم توسعه پروژه‌های جدید در تعامل باشند و ویژگی‌های یک پروژه را بشناسند. همانطور که قبلا در مقاله تحلیل بنیادین بازار رمزارز اشاره شد، جامعه یک پروژه و شناخت توسعه‌دهندگان از عوامل مهم در تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری روی یک پروژه است.

به‌طورکلی امروزه لانچ‌پدهای متنوعی در بازار رمزارز وجود دارند که آنها را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که با توجه به فراگیر شدن روزافزون مساله هوش مصنوعی و در نظر گرفتن این نکته که برخی لانچ‌پدها ازین ویژگی بهره می‌برند، تعداد پنج پروژه لانچ‌پد که ویژگی‌های مناسبی دارند و از هوش مصنوعی نیز بهره می‌برند انتخاب و به خوانندگان معرفی شود. در پایان ذکر این نکته لازم است که این مقاله یک توصیه مالی نیست و مسئولیت سرمایه‌گذاری روی این پروژه‌ها تماما با سرمایه‌گذار است.

برای خواندن متن کامل گزارش، اینجا را بخوانید.