تاریخ : Wed 28 Feb 2024 - 22:23
کد خبر : 95548
سرویس خبری : ورزش

چرا اوسمار از نقل و انتقالات راضی نبود؟

خرید درویش برای راضی کردن هواداران؛

چرا اوسمار از نقل و انتقالات راضی نبود؟

پرسپولیس در تعطیلات نیم‌فصل به غیر از جذب اورونوف توانست عبدالکریم حسن، عیسی آل‌کثیر و محمد خدابنده‌لو را هم به خدمت بگیرد تا چهار بازیکن شاخص را به لیست تیمش اضافه کند. در این میان محمد عمری، میلاد سرلک، شهاب زاهدی و نبیل باهویی هم هر یک به دلایلی از جمع سرخپوشان جدا شدند اما کمتر کسی به این مساله توجه داشت و در واقع اکثر هواداران پرسپولیس تحت تاثیر نام خرید‌های اسمی تیم‌شان قرار گرفتند.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: تعطیلات نیم‌فصل به خاطر برگزاری مسابقات جام ملت‌ها بسیار طولانی بود و در همین راستا تیم‌ها فرصت خیلی خوبی برای آماده‌سازی دوباره و جذب نفرات مدنظرشان داشتند. اما در این میان پرسپولیس خبرساز‌ترین تیم لیگ برتر در این تعطیلات بود. از این جهت که آغاز تعطیلات با استعفای یحیی گل‌محمدی همراه بود و باشگاه پرسپولیس قبل از اینکه جانشین سرمربی‌اش را مشخص کند دو سه بازیکن به خدمت گرفت و در نهایت نیز دستیار خارجی یحیی را به عنوان جانشین او معرفی کرد. تصمیمی که با واکنش تند هواداران پرسپولیس مواجه شد تا حدی که آنها هشتگ اخراج رضا درویش را در فضای مجازی به راه انداختند. اما مدیرعامل پرسپولیس در مقطعی که در اوج انتقادات قرار داشت با هایجک استقلال و خرید اوستون اورونوف توانست خودش را از زیر این فشارها به نوعی خلاص کرده و جو را آرام کند.

خریدهایی که هواداران را راضی کرد
پرسپولیس در تعطیلات نیم‌فصل به غیر از جذب اورونوف توانست عبدالکریم حسن، عیسی آل‌کثیر و محمد خدابنده‌لو را هم به خدمت بگیرد تا چهار بازیکن شاخص را به لیست تیمش اضافه کند. در این میان محمد عمری، میلاد سرلک، شهاب زاهدی و نبیل باهویی هم هر یک به دلایلی از جمع سرخپوشان جدا شدند اما کمتر کسی به این مساله توجه داشت و در واقع اکثر هواداران پرسپولیس تحت تاثیر نام خرید‌های اسمی تیم‌شان قرار گرفتند. به خاطر همین مساله نیز هواداران پرسپولیس در فضای مجازی از عملکرد تیم‌شان در فصل نقل و انتقالات ابراز رضایت کرده و موضع خودشان مقابل درویش را تا حدی تغییر دادند؛ و این دقیقا همان چیزی بود که مدیرعامل پرسپولیس می‌خواست. در واقع درویش در فصل نقل و انتقالات بیشتر از اینکه به دنبال برآورده کردن خواسته‌های کادرفنی تیمش باشد بیشتر به دنبال این بود که باب میل هواداران خرید کند و با این کار در واقع خودش را از فشار انتقادات نجات دهد. ابتکاری که در کوتاه مدت جواب داد اما باید دید در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد. قدر مسلم نتایج پرسپولیس در ادامه مسابقات لیگ نشان خواهد داد که تصمیمات درویش درست بوده است یا نه.

اوسمار همه ‌را غافلگیر کرد
سرمربی برزیلی پرسپولیس یک روز قبل از بازی تیمش با ذوب‌آهن در نشست خبری با صحبت‌هایش در مورد عملکرد باشگاه خود در فصل نقل و انتقالات زمستانی به نوعی خیلی‌ها را غافلگیر کرد. در این میان شاید همه انتظار داشتند که اوسمار در واکنش سوال خبرنگاران در مورد نقل و انتقالات با تمجید از رضا درویش از عملکرد او دفاع کند، اما خلاف این مساله اتفاق افتاد. او در کنایه به درویش صراحتا اعلام کرد که در نقل و انتقالات خوب عمل نکردند و در این زمینه کند بوده‌اند. او در واقع کندی باشگاهش در تابستان را هم به یاد درویش و هواداران پرسپولیس آورد که نتایج خوبی برای این تیم در نیم‌فصل اول در پی نداشت. شاید خود درویش نیز انتظار این واکنش را از اوسمار نداشت اما سرمربی برزیلی نشان داد از برد تیمش مقابل تراکتور اعتماد به نفس گرفته و راحت‌تر می‌تواند حریف‌هایش را مطرح کند. اما اینکه چرا اوسمار برخلاف هواداران پرسپولیس از عملکرد تیمش در فصل نقل و انتقالات رضایت نداشت را در ادامه بررسی می‌کنیم.

جذب نکردن گلر با‌تجربه
یکی از خواسته‌های مهم اوسمار این بود که در زمستان یک دروازه‌بان با تجربه به لیست تیم‌شان اضافه کنند. در این باشگاه ابتدا با این موضوع موافقت کردند اما در نهایت هیچ گلری به لیست سرخپوشان اضافه نشد. هر‌چند گفته می‌شود که خود علیرضا بیرانوند مانع جذب یک دروازه بان بزرگسال در تیمش شد و در واقع حرف او بیشتر از سرمربی در باشگاه پرسپولیس خریدار داشت. تصمیم اوسمار این بود که یکی از مدافعان میانی‌اش را در نیم‌فصل از لیست خارج کرده و به جای او یک دروازه بان بزرگسال جذب کند که منتفی شد. البته در این زمینه نیز باشگاه به اوسمار قول داده بود که اگر امیر رفیعی در بازی با ذوب‌آهن از نظر او نمره قبولی نگرفت در ادامه فصل حتما یک دروازه بان زیر 23 سال جذب خواهند کرد.

اورونوف در لیست اوسمار نبود
اوسمار در روزهایی که منتظر بود باشگاه پرسپولیس کار انتقال ویلن موتا، مهاجم برزیلی تیم بانکوک تایلند را نهایی کند به یکباره اوستون اورونوف جذب شد. به این ترتیب که مسئولان باشگاه پرسپولیس بعد از اینکه دیدند استقلال ماشاریپوف را جذب کرده و به دنبال جذب اورونوف هم هست به یکباره او را از رقیب سنتی خود هایجک کردند. اقدامی که به شدت مورد توجه هواداران پرسپولیس قرار گرفت و درویش به آنچه دنبالش بود رسید. جالب اینکه یک روز قبل از این انتقال حسین بادامکی در محل تمرین پرسپولیس حضور یافته و اوسمار را در جریان جذب اورونوف قرار داد. سرمربی برزیلی در آن مقطع سکوت اختیار کرد و در ادامه نیز جذب ملی‌پوش ازبک توسط باشگاه پرسپولیس را اقدامی در راستای جذب بازیکنان مطرح برای رقابت در بازار نقل و انتقالات قلمداد کرد.

عیسی مهاجم ایده‌آل اوسمار نیست
سرمربی برزیلی پرسپولیس علاقه زیادی به سیستم 1-3-2-4 دارد و در این سیستم او نیاز به مهاجمی بلند‌قامت، جنگنده، با قدرت بالای حفظ توپ، سرزنی و گلزنی دارد. شهاب زاهدی تا حدی این خصوصیات را داشت اما او مهاجم ایده‌آل یحیی و اوسمار نبود. در همین راستا اوسمار اصرار داشت که موتا، هم‌وطن برزیلی‌اش که از نظرش این خصوصیات را دارد، جذب شود. عیسی آل‌کثیر اگرچه مهاجم فرصت‌طلبی است اما از نظر اوسمار او بیشتر مهاجم مکمل است. باشگاه در واکنش به اصرار اوسمار به او قول جذب مهاجم مدنظرش را داد اما با گذشته سه هفته از دور برگشت بازی‌های لیگ هنوز بازیکن مدنظر اوسمار برای تقویت خط حمله تیمش جذب نشده است. این در حالی بود که لیگ 50 روز تعطیل بود و یحیی گل‌محمدی هم قبل از اوسمار خواهان جذب مهاجمی با این خصوصیات بود. در واقع به خاطر همین مساله بود که اوسمار فعالیت نقل و انتقالاتی باشگاهش را کند خواند.

اوسمار مخالف جدایی شهاب بود
شهاب زاهدی در واقع تنها مهاجمی بود که تا حدی به خصوصیات مهاجم مدنظر اوسمار برای سیستم مدنظرش نزدیک بود و به این خاطر او شدیدا با جدایی او مخالف بود و شرطش این بود که حتما جایگزین برای او جذب شود که این اتفاق رخ نداد. در حقیقت اوسمار از ابتدای فصل نقل و انتقالات خواستار این بود که نبیل باهویی از تیمش کنار گذاشته شود و مهاجم دیگری جای او را بگیرد اما این مهاجم سوئدی و شهاب زاهدی در آخرین روز نقل و انتقالات با هم از پرسپولیس جدا شدند تا شاهد اتفاق عجیبی در پرسپولیس باشیم. در شرایط فعلی نیز اوسمار همچنان منتظر است تا مهاجم مدنظرش جذب شود اما این امکان وجود دارد که مهاجم دیگری به مانند نبیل باهویی با نظر اشخاص دیگری در باشگاه پرسپولیس به لیست این تیم اضافه شود که در آن صورت واکنش اوسمار هم دیدنی خواهد بود.