تاریخ : Mon 26 Feb 2024 - 01:22
کد خبر : 95407
سرویس خبری : ورزش

پایان آقای غیرحرفه‌ای؟

شهاب زاهدی و باهویی از لیست کنار گذاشته می‌شوند؛

پایان آقای غیرحرفه‌ای؟

پرسپولیس بعد از برد شیرینی که مقابل تراکتور کسب کرد با آرامش بیشتری تمرینات خود را از سر گرفت و در روزهای اخیر نیز شاگردان اوسمار تمرینات خوب و منظمی را برای بازی با تراکتور پشت سر گذاشتند. با صدور ‌آی‌تی‌سی عبدالکریم حسن و اوستون اورونوف، دغدغه سرمربی برزیلی سرخپوشان برای استفاده از نفرات جدید تیمش هم برطرف شد.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: پرسپولیس بعد از برد شیرینی که مقابل تراکتور کسب کرد با آرامش بیشتری تمرینات خود را از سر گرفت و در روزهای اخیر نیز شاگردان اوسمار تمرینات خوب و منظمی را برای بازی با تراکتور پشت سر گذاشتند. با صدور ‌آی‌تی‌سی عبدالکریم حسن و اوستون اورونوف، دغدغه سرمربی برزیلی سرخپوشان برای استفاده از نفرات جدید تیمش هم برطرف شد. دو بازیکنی که کیفیت بالای خود را در تمرینات اخیر به نمایش گذاشته و به نظر می‌آید خرید‌های خیلی خوبی برای پرسپولیس باشند. در این میان محمد خدابنده‌لو هم کار انتقالش به پرسپولیس نهایی شد و از روز گذشته در تمرینات این تیم شرکت کرد تا دست اوسمار برای انتخاب یک ترکیب ایده‌آل در بازی روز چهارشنبه با ذوب‌آهن از هر نظر باز باشد. ضمن اینکه هیچ بازیکن مصدومی نیز در اردوی این تیم دیده نمی‌شود و علیرضا بیرانوند تنها محروم سرخپوشان برای مصاف با شاگردان ربیعی خواهد بود.

ماموریت سخت سانتوس
باشگاه پرسپولیس هفته گذشته قصد داشت پیام پارسا دروازه‌بان 22 ساله تیم صنعت نفت آبادان را جذب کند که با مخالفت سهراب بختیازی‌زاده این انتقال منتفی شد. در همین راستا صحبت‌هایی در مورد حضور رشید مظاهری و محمدحسین اکبرمنادی در جمع سرخپوشان مطرح شد که پر بودن لیست این تیم و حضور محمد خدابنده‌لو مانع از انتقال یکی از این گلرهای بزرگسال شد. در ادامه اوسمار و سانتوس بعد از بررسی وضعیت امیرضا رفیعی و مهرشاد اسدی دو دروازه‌بان جوان تیم‌شان تصمیم گرفتند با همین گلرها فصل را ادامه دهند. از این‌رو بعد از محرومیت بیرانوند از بازی با ذوب‌آهن، سانتوس ماموریت پیدا کرد تا رفیعی را آماده بازی پیش رو کند. در همین راستا یک بازی دوستانه هم در برنامه‌های پرسپولیس قرار گرفت تا ذخیره‌های این تیم ازجمله رفیعی، عبدالکریم و اورونوف برای بازی با ذوب‌آهن در شرایط مسابقه قرار بگیرند. ناگفته نماند در این میان ننکا مربی سابق دروازه‌بان‌های پرسپولیس هم به حمایت از رفیعی پرداخت و به اوسمار نیز اطمینان داده که این دروازه‌بان جوان می‌تواند در اولین آزمون رسمی خود با پیراهن پرسپولیس سربلند از میدان بیرون ‌آید.

خاطره بد پرسپولیس از نداشتن گلر در اصفهان
آبان ماه 1394 بود که پرسپولیس برای بازی با ذوب‌آهن در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی سوشا مکانی را در اختیار نداشت و ایمان صادقی به جای او در این بازی حساس به میدان رفت. صادقی در آن مسابقه در دقیقه 23 با کارت قرمز از میدان خارج شد و مرتضی قدیمی‌پور گلر سوم پرسپولیس جای او را گرفت. این بازی در 90 دقیقه به تساوی انجامید تا کار به وقت‌های اضافه بکشد و در 30 دقیقه وقت‌های تلف شده بود که قدیمی‌پور روی دو اشتباه دروازه خود را باز شده دید تا سرخپوشان حذف تلخی از جام حذفی داشته باشند. سرمربی پرسپولیس در آن مقطع برانکو بود و یحیی گل‌محمدی هم هدایت ذوب را برعهده داشت. این بار هم پرسپولیس قرار است در یک بازی حساس با ذوب‌آهن به دروازه‌بان جوان خود که حتی یک بازی هم در لیگ برتر نداشته، اعتماد کند.

رفتار عجیب و آماتور زاهدی
شهاب زاهدی که در تابستان برای بازگشت به پرسپولیس خودش را به یحیی گل‌محمدی پیشنهاد داد، بعد از سپری کردن یک نیم‌فصل نه‌چندان بد در این تیم با پیشنهاد یک تیم ژاپنی مواجه شده و سخت به دنبال پیوستن به این تیم است. او احساس کرده که ثابت بازی کردن در پرسپولیس به مانند نیم‌فصل اول راحت نخواهد بود و به همین دلیل با وجود مخالفت اوسمار قصد ماندن ندارد. عجیب اینکه او وقتی با مخالفت سرمربی و مدیریت باشگاهش مواجه شد، از ابتدای این هفته از حضور در تمرینات سرخپوشان خودداری کرده و با رفتار آماتورگونه‌اش باشگاه را در شرایط سختی قرار داده است. در همین راستا نیز اوسمار به مسئولان باشگاه پرسپولیس اعلام کرده که اگر شهاب دلش با تیم نیست می‌تواند برود اما حتما برای او باید جایگزین استخدام کنند.

اوسمار این بار کوتاه نمی‌آید
اوسمار برای تقویت تیمش در خط حمله چند هفته پیش خواهان ویلن موتا مهاجم برزیلی شاغل در لیگ تایلند شد اما باشگاه پرسپولیس از این مربی خواست قید جذب این مهاجم را زده و به خرید اوستون اورونوف رضایت دهد که او کوتاه آمد. در شرایط فعلی که صحبت از جدایی شهاب زاهدی است و خود اوسمار نیز تمایلی برای ادامه دادن با نبیل باهویی ندارد، برخی از مسئولان باشگاه پرسپولیس برای جذب مهاجم عراقی ازجمله مهند علی اقدام کردند که این مساله با استقبال خوبی از سوی اوسمار مواجه نشد. مربی برزیلی ترجیح می‌دهد اگر تیمش به دنبال خرید جدید در خط حمله است مهاجم مدنظرش، ویلن موتا جذب شود نه بازیکن دیگری. این در شرایطی است که باشگاه پرسپولیس شرایط مالی خوبی برای جذب مهاجم گران‌قیمت در این مقطع از فصل ندارد.

زاهدی و نبیل رفتنی می‌شوند؟
باشگاه پرسپولیس فقط امروز را مهلت دارد تا در مورد مهاجمان تیمش تصمیم نهایی را بگیرد. شهاب زاهدی که تمرینات تیمش را تحریم کرده و قصد ماندن ندارد. البته برخلاف او نبیل باهویی خیلی دوست دارد بماند اما مشکل اینجاست که اوسمار اعلام کرده که نبیل را نمی‌خواهد حتی اگر قرار به جدایی شهاب زاهدی باشد. در این میان باشگاه پرسپولیس نبیل را به خیلی از تیم‌های لیگ برتری پیشنهاد داد تا بتواند او را به تیمی بفروشد که تیمی حاضر به خرید این بازیکن نشد. در همین راستا باشگاه پرسپولیس به دنبال توافق با نبیل و ایجنتش است تا با کمترین ضرر مالی او را بفروشد. هرچند مهاجم سوئدی برای جدایی خواهان کل دستمزدش است. جالب اینکه نبیل خرید درویش و اطرافیانش برای پرسپولیس بود و در ابتدای فصل نیز به یحیی گل‌محمدی اطمینان دادند اگر نیم‌فصل او را نخواهد بدون هیچ مشکلی قراردادش از سوی باشگاه فسخ خواهد شد، غافل از اینکه بند فسخ او بعد از گذشت 6 ماه از قرارداد قابلیت اجرا دارد که زمان آن فرا نرسیده است.

تلاش شکاری و محمدی برای سرخپوش شدن
رضا شکاری که در تابستان تلاش زیادی کرد به پرسپولیس بیاید درنهایت با پرداخت 15 میلیارد پول رضایتنامه‌اش توسط باشگاه سپاهان به گل‌گهر، به جمع طلایی‌پوشان پیوست. او اما بعد از سپری کردن یک فصل نسبتا بد در اصفهان و مشاجره لفظی اخیرش با مورایس در لیست مازاد سپاهانی‌ها قرار گرفت. در همین راستا شکاری در تلاش است با ترک سپاهان راهی پرسپولیس شود. انتقالی که هواداران سپاهان به‌شدت با آن مخالف بوده و همین مساله باعث شده که اصفهانی‌ها فعلا شکاری را در تیم‌شان حفظ کنند. با این حال او هنوز امیدوار به گرفتن رضایتنامه‌اش از سپاهان است. در سوی دیگر محمدجواد محمدی هم از پرسپولیس پیشنهاد دارد اما به شرطی که خودش موفق به گرفتن رضایتنامه شود. در همین راستا او حتی حاضر شده 5 میلیارد هم از جیبش برای گرفتن رضایتنامه خود هزینه کند. تنها مشکل او برای جدایی از ذوب، مخالفت محمد ربیعی است. در این میان ربیعی به مدیریت باشگاه ذوب‌آهن اعلام کرده اگر لوسیانو پریرا را جذب کنند، به جدایی محمدی رضایت خواهد داد. این در شرایطی است که پریرا برای پیوستن به فولاد به توافق نهایی دست یافته و امروز قراردادش را با این باشگاه امضا خواهد کرد.