تاریخ : Wed 21 Feb 2024 - 05:23
کد خبر : 95224
سرویس خبری : دانشگاه

تزریق 30 میلیارد پوندی کمبریج به اقتصاد جزیره

هر یک پوند هزینه در این دانشگاه حدود 12 پوند بر اقتصاد تاثیر می‌گذارد؛

تزریق 30 میلیارد پوندی کمبریج به اقتصاد جزیره

یکی از ابعاد مهم دانشگاه کمبریج کمک آن به بخش اقتصادی انگلیس است. فارغ‌التحصیلان و دانشگاهیان کمبریج در کنار تاثیر اجتماعی و فرهنگی خود به‌واسطه پیشرفت‌های تحقیقاتی و فعالیت‌های کارآفرینی و نیز از طریق افزایش ارزش و مهارت‌هایی که برای اشتغال خود به ارمغان می‌آورند کمک قابل توجهی به اقتصاد انگلیس می‌کنند.

ندا اظهری، مترجم: ماموریت دانشگاه کمبریج کمک به جامعه از طریق آموزش، یادگیری و پژوهش در بالاترین سطوح بین‌المللی تعالی است. این دانشگاه در رسیدن به این ماموریت به‌درستی بر تعالی دانشگاهی تمرکز دارد. کمبریج زادگاه بسیاری از بزرگ‌ترین دستاوردهای فکری جهان بوده و بسیاری از دانشمندان و برجسته را پرورش داده است که از آن جمله می‌توان به اسحاق نیوتن، چارلز داروین، برتراندراسل و نیز جان میناردکینز اشاره کرد. برنده 121 جایزه نوبل از کمبریج می‌تواند تاییدی بر این امر باشد. در این میان یکی از ابعاد مهم دانشگاه کمبریج کمک آن به بخش اقتصادی انگلیس است. فارغ‌التحصیلان و دانشگاهیان کمبریج در کنار تاثیر اجتماعی و فرهنگی خود به‌واسطه پیشرفت‌های تحقیقاتی و فعالیت‌های کارآفرینی و نیز از طریق افزایش ارزش و مهارت‌هایی که برای اشتغال خود به ارمغان می‌آورند کمک قابل توجهی به اقتصاد انگلیس می‌کنند. London Economics گزارشی جامع از تاثیر ارزش اقتصادی دانشگاه کمبریج در انگلیس ارائه داده است. این پایگاه یکی از پیشروترین مشاوران تخصصی سیاست و اقتصاد اروپاست که تحلیل‌هایی را در زمینه‌های اقتصادی و مالی، توسعه و ارزیابی سیاست، استراتژی تجاری، سیاست‌های نظارتی و رقابتی ارائه می‌دهد.

کل تاثیر اقتصادی دانشگاه کمبریج بر اقتصاد انگلیس در سال‌های 2021- 2020 سالانه نزدیک به 30 میلیارد پوند (38 میلیارد دلار) عنوان شده است. در مقایسه با کل هزینه‌های عملیاتی دانشگاه کمبریج در سال‌های 2020- 2016 که حدودا دو میلیارد و 543 میلیون پوند بود، این با نسبت سود به هزینه 11.7:1 مطابقت دارد. این نسبت با میانگین نسبت سود به هزینه در بین موسسات تقریبا 5.5:17 و نسبت سود به هزینه متوسط1.8:1 در تقریبا 600 ارزیابی تاثیر نظارتی دولتی مقایسه می‌شود که مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
این دانشگاه بیش از 86 هزار شغل را در انگلیس پشتیبانی می‌کند که شامل 52 هزار شغل در شرق انگلیس است. به ازای هر یک پوندی که در این دانشگاه هزینه می‌شود، 11.70 پوند بر اقتصاد این کشور تاثیر می‌گذارد و به ازای هر یک میلیون پوند درآمد تحقیقاتی از بودجه‌های دولتی، 65 میلیون و 120 هزار پوند بر اقتصاد انگلیس اثرگذار بوده است. سهم دانشگاه کمبریج در اقتصاد انگلیس تقریبا چهاربرابر لیگ برتر این کشور است. طبق شواهد به‌دست آمده دانشگاه کمبریج موفق‌ترین اکوسیستم محلی در انگلیس به شمار می‌رود. بیش از 23 میلیارد پوند معادل 78 درصد از تاثیر اقتصادی این دانشگاه توسط شرکت‌هایی ایجاد می‌شود که با خروج از دانشگاه به‌صورت مستقل کار می‌کنند یا هنوز با دانشگاه مرتبط بوده یا فعالیت‌های تحقیقاتی و تجاری که در دانشگاه انجام می‌شود این تاثیر اقتصادی از سوی 178 شرکت اسپین اوت و 213 شرکت نوپا صورت می‌گیرد که با دانشگاه ارتباط دارند. این بزرگ‌ترین تاثیری است که یک دانشگاه می‌تواند بر اقتصاد انگلیس داشته باشد. موفقیت، نتیجه تصمیمات بلندمدت و استراتژیکی است که دانشگاه را در مرکز یکی از موفق‌ترین مراکز نوآوری و فناوری دنیا قرار داده است. شواهد نشان می‌دهد مداخلات بسیار محدود دولت نسبت به سرمایه‌گذاری در دانشگاه منافع اقتصادی بیشتری را به دنبال دارد. همچنین تاثیر مخارج دانشگاه کمبریج و کالج‌های آن در اقتصاد انگلیس نیز چهار میلیارد و 686 میلیون پوند برآورد شده است که نقشی 16 درصدی را دربرمی‌گیرد. در این بین تاثیر صادرات آموزشی دانشگاه 716 میلیون پوند، فعالیت‌های آموزشی و یادگیری‌های دانشگاهی 693 میلیون پوند (دو درصد) و تاثیر گردشگری مرتبط با دانشگاه587 میلیون پوند (دو درصد) برآورد شده است.

برای خواندن متن کامل گزارش، اینجا را بخوانید.