تاریخ : Mon 19 Feb 2024 - 16:36
کد خبر : 95146
سرویس خبری : جهان شهر

نتانیاهو به دنبال طولانی کردن جنگ است

فرار از میز مذاکره؛

نتانیاهو به دنبال طولانی کردن جنگ است

سخنگوی وزارت امور خارجه قطرگفت: هدف از اظهارات نتانیاهو مبنی بر درخواست از قطر برای فشار بر حماس جهت آزادی اسرای اسرائیلی تعلل و طولانی کردن جنگ است.

ماجد بن محمد الانصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه قطر گفت: هدف از اظهارات نتانیاهو مبنی بر درخواست از قطر برای فشار بر حماس جهت آزادی اسرای اسرائیلی تعلل و طولانی کردن جنگ است. نتانیاهو می‌داند قطر از روز نخست به تلاش‌های میانجی‌گرانه برای حل بحران و آزادی اسرا پایبند بوده است. آتش‌بس موقت که به آزادی ۱۰۹ اسیر منجر شد، ثابت کرد که مذاکره تنها راه بازگرداندن اسرا و پایان جنگ است. اتهامات نخست وزیر اسرائیل در مورد تلاش‌های قطر برای بازسازی غزه و کمک‌ها به ملت فلسطین در این باریکه را رد می‌کنیم.

وی افزود: نتانیاهو طوری وانمود می‌کند انگار تلاش‌های قطر به معنی کمک مالی به حماس است در حالی که می‌داند همه این اقدامات با هماهنگی اسرائیل و طرف‌های ذی‌ربط انجام می‌گیرد. بر ادامه تلاش‌های میانجی‌گرانه خود تاکید می‌کنیم و اهمیتی به اظهارات نتانیاهو که هدف از آن فرار از بحران‌های سیاسی خود است، نمی‌دهیم. از نتانیاهو می‌خواهیم بر مذاکرات که به نفع امنیت منطقه است و به مصیبت‌های ناشی از جنگ پایان می‌دهد، متمرکز شود.