تاریخ : Mon 19 Feb 2024 - 07:19
کد خبر : 95118
سرویس خبری : نقد روز

اقتصاد کشور به‌زودی از آی‌سی‌یو به بخش منتقل می‌شود

مالک شریعتی، دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی:

اقتصاد کشور به‌زودی از آی‌سی‌یو به بخش منتقل می‌شود

برای بررسی برنامه‌های جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی که در قالب ائتلاف جبهه تحول‌خواهان انقلاب اسلامی فعالیت می‌کند به سراغ مالک شریعتی، دبیرکل این حزب و عضو کمیسیون انرژی مجلس دوازدهم رفته‌ایم.

علی مزروعی، خبرنگار گروه نقد روز: کمتر از یک ماه تا موعد برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم زمان باقی مانده است. می‌توانیم بگوییم احزاب تقریبا سر و شکل گرفته و برنامه‌هایشان را بسته‌اند و دارند آن را اجرا می‌کنند، هرچند موعد تبلیغات هنوز آغاز نشده اما احزاب به‌عنوان یک سازوکار مدون خیلی زودتر باید برنامه‌هایشان را آغاز کرده‌ باشند. برای بررسی برنامه‌های جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی که در قالب ائتلاف جبهه تحول‌خواهان انقلاب اسلامی فعالیت می‌کند به سراغ مالک شریعتی، دبیرکل این حزب و عضو کمیسیون انرژی مجلس دوازدهم رفته‌ایم. مشروح این گفت‌وگو که مهم‌ترین عوامل موثر بر افزایش و کاهش مشارکت در انتخابات مجلس در آن مورد بررسی قرار گرفته است.

* هیات اجرایی با فشار سیاسی تاجگردون را تایید کرده است.
*بخش زیادی از مشکلات امروز سیاسی کشور ناشی از این است که احزاب نقش واقعی‌شان را ندارند. رئیس‌جمهور در ادوار مختلف انتخاب می‌شود، ربطی هم به گروه‌ها و جریان‌های مختلف هم ندارد، چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب رئیس‌جمهور وقتی سر کار می‌آید، یک برنامه مدون کارشده و با جزئیات که از همان لحظه بشود اجرایش کرد، ندارد. حرف‌های کلان و کلی و راهبردی می‌زند که خیلی از آن حرف‌های راهبردی در حوزه سیاست‌های کلی کشور و در قانون اساسی هست و تکلیفش معلوم شده. رئیس‌جمهور باید بگوید این سیاست‌های کلان کشور را در اجرا چگونه می‌خواهد انجام دهد و کدام سیاست‌ در این چهار سال بیشتر اولویت دارد. آیا موضوع فرهنگ اولویت است یا سیاست یا آسیب‌های اجتماعی اینها را باید تعیین کند. به همین دلیل معمولا سر کار می‌آیند و بعد مشکلاتی پیدا می‌شود، چون افراد تیم مشخص و برنامه‌های مدونی ندارند. در مجلس هم همین است.

* اصلاح‌طلبانی که مدعی عدم حضور در انتخابات هستند پس چرا نسبت به ردصلاحیت‌ها اعتراض می‌کنند.

*امیدواریم طراحی و سیاست‌هایی که در حوزه اصلاحات اقتصادی انجام می‌شود، دنبال شود.  مثالی من برای دوستانم می‌زدم که مثل  بیماری می‌ماند که تحت مراقبت‌های ویژه است اما الان پزشک که بالای سرش می‌رود، می‌گوید ان‌شاءالله به‌زودی به بخش می‌روی. الان وضعیت بیمار اقتصادی ما رو به بهبودی است اما زمان می‌برد.

برای خواندن متن کامل گزارش، اینجا را بخوانید.