تاریخ : Sun 18 Feb 2024 - 11:33
کد خبر : 95087
سرویس خبری : سیاست

راه اصلاح کشور انتخابات است + فیلم

رهبری در در دیدار با مردم آذربایجان شرقی:

راه اصلاح کشور انتخابات است + فیلم

آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: انتخابات رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی است. راه اصلاح کشور انتخابات است.

صبح امروز به مناسبت سالروز قیام تاریخی مردم تبریز در ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶، جمعی از مردم آذربایجان شرقی با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. رهبر انقلاب در این دیدار با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22بهمن و به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی از ملت ایران و تامین‌کنندگان امنیت به‌خاطر راهپیمایی پرشور ۲۲ بهمن تشکر کردند.

ایشان در ادامه افزودند: همه باید در انتخابات شرکت کنند. انتخابات رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی است و راه اصلاح کشور انتخابات است.

رهبر انقلاب فرمودند: اختلافات سلیقه‌ای و سیاسی نباید در وحدت ملی ملت ایران در مقابل دشمنان تاثیر بگذارد.

رهبر انقلاب اشاره کردند که کسانی که در میدان انتخابات وارد می‌شوند از بددهنی و توهین و سیاه‌نمایی اجتناب کنند.

ایشان در ادامه با سلام و درود فرستادن به همۀ مردم تبریز و  همۀ مردم آذربایجان، آذربایجان را به معنای واقعی کلمه مفهوم عشق و غیرت خواندند و گفتند: آذربایجان مظهر غیرت، مظهر عشق، مظهر ایمان، مظهر شور و هیجان ایمانی و اسلامی است. این، آن چیزی است که ما هم در تاریخ آذربایجان و تبریز خوانده‌ایم، هم به چشم خودمان در طول این سالهای طولانی از دوران مبارزات تا امروز مشاهده کرده‌ایم.

رهبر انقلاب ادامه دادند: روز بیست‌ونهم بهمن ۵۶ تبریز یک حادثه‌ی تاریخ‌ساز بود بدون شک. حادثه‌ی تاریخ‌ساز یعنی آن حادثه‌ای که این‌جور نیست که شروع بشود و تمام بشود و رفت، نه؛ شروع می‌شود و ادامه پیدا می‌کند و گسترش پیدا می‌کند و به نتایج عالی می‌رسد، تاریخ ورق می‌خورد.

مردم تبریز تاریخ‌ساز هستند

آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: چه کار کرد این حادثه؟ حادثه‌ی تبریز به قضیه‌ و واقعه‌ی نوزدهم دی قم تمام شده درواقع، که رویش را دستگاه داشت می‌پوشاند، ضریب دهها برابری داد، حادثه‌ی قم را از قم کشاند به سرتاسر کشور، این قضیه‌ی تبریز این بود. وقتی که روحیه‌ی مقاومت و شور انقلابی و قیام به سرتاسر کشور کشانده می‌شود نتیجه این می‌شود که بعد از تقریباً یکسال حادثه‌ی بیست‌ودوم بهمن اتفاق می‌افتد و ایران از این رو به آن رو می‌شود تاریخ‌سازی یعنی این. مردم تبریز وظیفه را به هنگام شناختند و به وظیفه به هنگام قیام کردند. اهمیت قضیه این است.