تاریخ : Sat 17 Feb 2024 - 17:57
کد خبر : 95057
سرویس خبری : اقتصاد

بیت کوین به دنبال تسخیر قله پنجاه و هفت هزار دلار!

هومن جعفری

بیت کوین به دنبال تسخیر قله پنجاه و هفت هزار دلار!

تحلیلگران شرکت «سوییس بلاک» در به روز رسانی بازار جمعه اعلام کردند که بیت کوین (BTC) این هفته برای اولین بار در 26 ماه گذشته به بالای 52000 دلار رسید، اما شتاب متوقف شدن آن ممکن است پیش بینی یک عقب نشینی قریب الوقوع قبل از قیمت های بالاتر باشد.

تحلیلگران شرکت «سوییس بلاک» در به روز رسانی بازار جمعه اعلام کردند که بیت کوین (BTC) این هفته برای اولین بار در 26 ماه گذشته به بالای 52000 دلار رسید، اما شتاب متوقف شدن آن ممکن است پیش بینی یک عقب نشینی قریب الوقوع قبل از قیمت های بالاتر باشد.
بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار در یک هفته 10 درصد افزایش یافت و از 38500 دلار در اواخر ژانویه تا 52 هزار تا این هفته افزایش یافت. این افزایش با افزایش سرعت ورودی به صندوق‌های قابل معامله در مبادلات بیت‌کوین (ای تی اف) ایالات متحده همراه شد و در این هفته موجودی صندوق ای تی اف بیت کوین بلک راک به بیش از 28000 بیت کوین رسید.
سویس بلاک در تحلیل خود تاکید کرده که منطقه 52,000 دلاری سطح مقاومت، سد قابل توجهی در نمودارهای بلندمدت است که قیمت ها را در سپتامبر و دسامبر سال 2021 محدود کرد و اکنون نیز مانعی معنادار برای ادامه روند صعودی در حال حاضر ایجاد کرده است. سطح مقاومت یک اصطلاح در تحلیل های تکنیکال است و به قیمتی اشاره دارد که ارز برای پیشرفت قیمتی باید آن را بشکند.
تحلیلگران سویس بلاک نوشتند: «با توجه به صعود سریع اخیر تقریباً 33 درصد در چند هفته گذشته، یک عقب نشینی قریب‌الوقوع و ضروری به نظر می‌رسد، که نشان‌دهنده یک صعود ناپایدار است».
این گزارش اضافه می کند که فراتر از یک افت کوتاه مدت، بازار برای قیمت های بالاتر آماده به نظر می رسد و تا زمانی که بیت کوین حمایت خود را نزدیک به 47500 دلار نگه دارد، هر اصلاحی در آینده می تواند فرصتی برای خرید باشد. در این گزارش آمده است: «در این مرحله، هرگونه عقب نشینی باید به عنوان یک فرصت خرید بالقوه در نظر گرفته شود.»
برای آنها که از تحلیل تکنیکال شناخت ندارند باید این صحبت را اینگونه توضیح داد که بیت کوین قرار است به احتمال فراوان تا محدود 47500 عقب نشینی یا اصلاح قیمت داشته باشد تا مثل یک فنر جمع شده، با قدرت به سمت محدود مقاومتی 57000 دلار حمله کند!
در ادامه انتشار گزارش نهادهای مالی پیرامون افزایش قیمت بیت کوین، صرافی کریپتو نهادی فالکون ایکس هم به حجم معاملات «استثنایی» اشاره کرد که از روند صعودی اولیه سال 2024 پشتیبانی می کند، امری که آخرین بار در طول بحران بانکی منطقه ای مارس 2023 مشاهده شد.
تحلیلگران فالکون ایکس روز جمعه نوشتند: «افزایش قیمت‌ها و به دنبال آن حجم‌های پایین‌تر، از لحاظ تاریخی نشان‌دهنده شکست‌های کاذب قابل پیش بینی در کریپتو بوده است. خبر خوب در این مرحله این است که شرایط نقدینگی پیرامون رالی ژانویه به طور کلی پایدار است.
مارکوس تیلن، تحلیلگر بازارهای مالی نیز در به‌روزرسانی روز جمعه گفت که بیت کوین می‌تواند به هدف قیمتی 57500 دلار برسد و به نقدینگی قوی و افزایش تقاضا برای معاملات آتی بیت‌کوین اشاره کرد.
تیلن نوشت: «به نظر می رسد بیت کوین 57000 را به عنوان مقاومت بعدی خود هدف قرار دهد، و با توجه به عملکرد بیت کوین در قبل از هاوینگ های قبلی، احتمال بالاتر بودن یک مرحله دیگر در حال افزایش است.»