تاریخ : Fri 16 Feb 2024 - 21:28
کد خبر : 95015
سرویس خبری : ورزش

طلسم انتقال جنجالی شکسته می‌شود؟

امباپه- رئال؛ نزدیک‌تر از همیشه؛

طلسم انتقال جنجالی شکسته می‌شود؟

داستان انتقال کیلیان امباپه به رئال مادرید به یک ماجرای تکراری و نخ‌نما تبدیل شده و سال‌هاست که در هر پنجره نقل و انتقالاتی این شایعه مطرح می‌شود که این ستاره فرانسوی بالاخره به جمع کهکشانی‌ها ملحق می‌شود اما باز هم در پاری‌سن ژرمن ماندنی می‌شود.

داستان انتقال کیلیان امباپه به رئال مادرید به یک ماجرای تکراری و نخ‌نما تبدیل شده و سال‌هاست که در هر پنجره نقل و انتقالاتی این شایعه مطرح می‌شود که این ستاره فرانسوی بالاخره به جمع کهکشانی‌ها ملحق می‌شود اما باز هم در پاری‌سن ژرمن ماندنی می‌شود. این بار اما ظاهرا موضوع حضور او در تیمی که از کودکی هوادارش بوده و همیشه آرزوی بازی در آن را داشته بسیار جدی است و شاید در تابستان آینده شاهد حضور امباپه در برنابئو باشیم.

آخرین فصل در پاریس؟
رسانه‌های فرانسوی و اسپانیایی در روزهای اخیر اخبار متعددی از نهایی شدن حضور امباپه در رئال مادرید منتشر کرده و می‌گویند که این مهاجم ملی‌پوش که قهرمانی جهان را نیز در کارنامه دارد به ناصر الخلیفی، مالک و رئیس باشگاه پاریسی اعلام کرده که این آخرین فصل حضورش در این باشگاه است و در انتهای فصل و با پایان قراردادش با این باشگاه به‌عنوان بازیکن آزاد راهی رئال خواهد شد. رئال و در راس آن فلورنتینو پرز مدت‌هاست تلاش دارند تا این ستاره مستعد و گلزن را به جمع نفرات خود اضافه کنند اما هر بار پیشنهاد وسوسه‌کننده پاریسی‌ها یا برخی دخالت‌ها از سوی افراد مختلف، درنهایت باعث شده تا این جابه‌جایی صورت نگیرد. با این حال به نظر می‌رسد او که حالا در 25 سالگی در روزهای اوج فوتبالش قرار دارد قرار است رقمی بین 120 تا 130 میلیون یورو بابت حضور در رئال از این تیم دریافت کرده و با آنها قرارداد امضا کند. البته با توجه به توافقی که در قرارداد او با تیم فرانسوی وجود دارد بخشی از این مبلغ به پاریسی‌ها خواهد رسید. البته هنوز مشخص نیست این جابه‌جایی چه زمانی رسما اعلام خواهد شد اما فدریک هرمال، خبرنگار رسانه RMC اسپورت اسپانیا معتقد است که تا قبل از شروع تابستان باید منتظر نهایی شدن این جابه‌جایی و اعلام رسمی آن باشیم. او می‌گوید: «من مدت‌ها قبل اعلام کردم که این انتقال تقریبا نهایی شده و رئالی‌ها می‌خواهند در ماه آوریل یا می(فروردین یا اردیبهشت سال آینده) آن را رسمی کنند. باشگاه اسپانیایی نمی‌خواهد تا قبل از آن تاریخ این موضوع را رسانه‌ای کند چون معتقد است روی لیگ قهرمانان و روند عملکرد تیم تاثیرگذار خواهد بود. از سوی دیگر رئال نمی‌خواهد این موضوع در بین عموم جا بیفتد که این باشگاه امباپه را از پاری‌سن ژرمن جدا کرده و به نوعی او را دزدیده است. بلکه آنها می‌خواهند داستان این‌گونه تعریف شود که خود امباپه بر این جابه‌جایی تاکید داشته و پس از 7 سال بازی در این تیم می‌خواهد به‌عنوان بازیکن آزاد راهی رئال شود. رئال پیش از این دو بار از منتفی شدن انتقال امباپه ضربه خورده است و این بار نمی‌خواهد دوباره در چنین موقعیتی قرار گیرد و به همین دلیل محتاطانه روی این موضوع کار می‌کند.» امباپه احتمالا در المپیک 2024 که در پاریس برگزار خواهد شد به میدان خواهد رفت و یکی از دلایلی که مسئولان ورزشی و حتی سیاسی این کشور تاکید داشتند او حداقل تا تابستان در این باشگاه بماند، همین موضوع بود. این مهاجم از سوی دیگر دوست داشت عنوان بهترین گلزن تاریخ باشگاه را نیز تصاحب کند و احتمالا از فصل بعد باید چالش جدیدی را در برنابئو آغاز کند.

گران‌ترین بازیکن رئال
حضور امباپه در رئال نه‌تنها از نظر ورزشی بلکه از لحاظ مالی هم تغییراتی را در این باشگاه به وجود خواهد آورد. قرارداد او تا سال 2030 بسته خواهد شد و گفته می‌شود قرار است تبدیل به گران‌ترین بازیکن این باشگاه شود. عنوانی که در حال حاضر در اختیار جود بلینگام انگلیسی است. پاری‌سن ژرمن دو سال پیش برای تمدید قرارداد او عددی در حدود 180 میلیون یورو هزینه کرد و درحالی‌که رئالی‌ها قرار است به‌عنوان بازیکن آزاد با او قرارداد ببندند، بعید است کسی به اینکه او دستمزد بالایی در تیم می‌گیرد اعتراضی داشته باشد. در کنار این موضوع رئالی‌ها قرار است بندهای پاداشی را نیز در قرارداد او بگنجانند که در صورت کسب عناوینی چون توپ طلا یا کفش طلا، امباپه پول بیشتری نیز دریافت کند. او همچنین حق پخش تصاویرش را نیز در اختیار خواهد داشت که باعث می‌شود از این طریق نیز پول خوبی به جیب بزند. البته پرز نشان داده که به خوبی بلد است پولی را که بابت خرید ستاره‌های فوتبال هزینه می‌کند از طرق مختلف برگرداند و به خدمت گرفتن آنها نه‌تنها از نظر ورزشی به موفقیت آنها کمک می‌کند بلکه از بعد مالی هم می‌تواند آورده زیادی برای باشگاه داشته باشد. امباپه پیش از دیدار برابر رئال سوسیداد در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان به الخلیفی گفته بود که سال بعد در پاریس بازی نخواهد کرد و حالا در پاریس هم این باور به وجود آمده که باید فکری به حال عصر پساامباپه کنند و دیگر قرار نیست این ستاره فرانسوی در این باشگاه حضور داشته باشد. البته امباپه و مادرش که نقش مدیربرنامه و همه‌کاره او را دارد نشان داده‌اند که با پیشنهادات اغوا‌کننده مالکان قطری باشگاه ممکن است در آخرین دقایق نظرات‌شان تغییر کند و تا زمانی که او رسما با رئال قرارداد امضا نکند، نمی‌توان از این جابه‌جایی بزرگ با اطمینان صحبت کرد.

جانشینان احتمالی
از سوی دیگر این نگرانی در بین هواداران پاری‌سن ژرمن وجود دارد که چه کسی جانشین امباپه خواهد بود و این باشگاه پس از جدایی این ستاره می‌تواند موفق باشد یا نه. از سوی دیگر نباید فراموش کرد که مالکان قطری با صدها میلیون یورو هزینه‌ای که در این باشگاه انجام دادند، به دنبال قهرمانی در اروپا بودند اما این باشگاه تنها موفق شد به فینال لیگ قهرمانان برسد و حتی در حضور ستاره‌هایی چون نیمار، امباپه و لئو مسی هم نتوانست طلسم ناکامی‌اش در اروپا را بشکند. برخی بر این عقیده‌اند که رفتن امباپه شاید بتواند توازن را به این باشگاه برگرداند و آنها با تیمی یکدست‌تر شاید شانس بیشتری برای موفقیت در اروپا داشته باشند. البته دیدارهای این فصل لیگ قهرمانان تازه به مراحل حذفی خود رسیده و شاید این بار امباپه بتواند تیم را به رویای خود برای قهرمانی در اروپا رسانده و وداعی تاریخی با هواداران تیمش داشته باشد. البته با توجه به رقبایی که این تیم در این تورنمنت دارد این کار بسیار سخت خواهد بود. گفته می‌شود مدیران تیم پاریسی جست‌وجو برای یافتن جانشین امباپه را آغاز کرده‌اند و حتی در این میان‌ نام‌هایی نیز مطرح شده که فعلا در دو مورد جواب بازیکنان و باشگاه‌هایشان منفی بوده است. روزنامه اکیپ فرانسه فهرستی از ستاره‌های مدنظر پاری‌سن ژرمن منتشر کرده که در میان آنها نام محمد صلاح ستاره مصری لیورپول، برناردو سیلوا از منچسترسیتی و ویکتور اوسیمن گلزن نیجریه‌ای ناپولی دیده می‌شود.
با این حال یکی از نفراتی که لوئیس انریکه، سرمربی تیم مدنظر دارد گاوی، ستاره جوان بارسلونا است که البته فعلا به دلیل پارگی رباط صلیبی خانه‌نشین است و ادامه فصل را از دست داده اما ظاهرا پاریسی‌ها به دقت شرایط او را زیر نظر دارند تا شاید بتوانند این بازیکن را به خدمت بگیرند. غیبت او در نتایج بارسا در فصل جاری تاثیرگذار بوده و کارشناسان معتقدند بخشی از افت آبی‌واناری‌ها در این فصل به نبود او برمی‌گردد. با این حال بارسا به هیچ عنوان دوست ندارد این بازیکن آینده‌دار را از دست بدهد و امیدوارند با بازگشت او، فصل بعد را بهتر آغاز کنند. «فاکس اسپورت» رسانه معتبر دیگری است که در این زمینه اظهارنظر کرده و از تمایل پاریسی‌ها برای خرید لئوتارو مارتینز از اینترمیلان خبر می‌دهند که البته به نوشته این رسانه، خود مارتینز تمایلی به این جابه‌جایی ندارد و ترجیح می‌دهد همچنان در ایتالیا به فوتبالش ادامه دهد. این مهاجم 26 ساله یکی از بهترین مهاجمان سال‌های اخیر سریA بوده و در این فصل هم نقش زیادی در صدرنشینی تیمش در لیگ داشته است. از قرارداد او با اینتر دو سال دیگر باقی مانده و با وجود اینکه گفته می‌شود این تیم مهدی طارمی را نیز در تابستان به خدمت خواهد گرفت اما فعلا که مارتینز می‌‌خواهد همچنان با نراتزوری به فوتبالش ادامه دهد.