تاریخ : Wed 14 Feb 2024 - 00:54
کد خبر : 94876
سرویس خبری : دانشگاه

نمایشگاه‌های کار ضامن اشتغال دانشجویان می‌شوند؟

بازخوانی تجربیات ۲ مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی در دانشگاه‌های دولتی؛

نمایشگاه‌های کار ضامن اشتغال دانشجویان می‌شوند؟

مراکز هدایت شغلی و کاریابی در دانشگاه را باید مهم‌ترین و تنهاترین راهی دانست که به صورت رسمی امکان برقراری ارتباط میان صنایع، بخش‌های مختلف جامعه و دانشجویان را فراهم می‌کند. مراکزی که با رصد استعدادها و شناخت دقیق استعدادهای دانشجویان از یک سو و دانستن نیاز بخش‌های مختلف در حوزه نیروی انسانی، می‌توانند سهم بسزایی در رفع چالش‌های مرتبط با اشتغال فارغ‌التحصیلان داشته باشند.

زهرا رمضانی، خبرنگار گروه دانشگاه: مراکز هدایت شغلی و کاریابی در دانشگاه را باید مهم‌ترین و تنهاترین راهی دانست که به صورت رسمی امکان برقراری ارتباط میان صنایع، بخش‌های مختلف جامعه و دانشجویان را فراهم می‌کند. مراکزی که با رصد استعدادها و شناخت دقیق استعدادهای دانشجویان از یک سو و دانستن نیاز بخش‌های مختلف در حوزه نیروی انسانی، می‌توانند سهم بسزایی در رفع چالش‌های مرتبط با اشتغال فارغ‌التحصیلان داشته باشند. همین مولفه باعث شده تا این مراکز در دانشگاه‌های مختلف برنامه‌های متنوعی را برای افزایش مهارت‌های دانشجویان برگزار کنند که از جمله آن می‌توان به ایجاد مدارس مهارتی اشاره کرد. موضوع دیگر تغییرات سرفصل‌های مهارتی است که به عنوان یکی از کارویژه‌ها از سوی این مراکز دنبال می‌شود. در این گزارش مدیران دو مرکز هدایت شغلی دانشگاه‌های صنعتی اصفهان و شهرکرد در قالب سیزدهم نشست تجارب و برنامه های مراکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی دانشگاه‌ها به بیان اقدامات صورت‌گرفته و چشم‌انداز پیش‌روی این مراکز پرداخته‌اند.

امیر اخوان، معاون اجرایی ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی اصفهان و مدیر مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی: سرفصل درس مهارت‌های نرم شغلی را آماده کرده‌ایم.

تقی جاودانی، مدیر امور فناوری دانشگاه شهرکرد: کافه کارآفرینی دانشگاه با استقبال  دانشجویان همراه شده است.

برای خواندن متن کامل گزارش، اینجا را بخوانید.