تاریخ : Mon 05 Feb 2024 - 00:10
کد خبر : 94438
سرویس خبری : ورزش

مسئولان یک‌ماه مانده به المپیک یاد ورزشکاران نیفتند!

مهسا جاور در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

مسئولان یک‌ماه مانده به المپیک یاد ورزشکاران نیفتند!

مهسا جاور در گفت‌وگو با «فرهیختگان» تاکید کرد تمام تمرکزش را برای ثبت رکوردی جدید و جایگاهی خاص برای ایران در مسابقات کسب سهمیه خواهد داشت و مسئولان هم نباید حمایت‌هایشان را فقط برای روزهای منتهی به المپیک بگذارند. همین امروز هم برای شروع حمایت‌ها دیر است؛ اگر مدال می‌خواهیم.

یگانه عصاری، خبرنگار: نام مهسا جاور در رویینگ ایران با افتخارات بسیاری گره خورده است. از درخشش در لیگ و مسابقات کشوری تا کسب مدال‌های آسیایی و جهانی. قایقران ایرانی که این روزها برای کسب سهمیه المپیک تلاش می‌کند و مستمرا درحال تمرین برای ثبت رکوردهای جدید است، چند روز قبل هم با تیم دانشگاه آزاد قهرمان نیم‌فصل مسابقات لیگ شد. جاور در گفت‌وگو با «فرهیختگان» تاکید کرد تمام تمرکزش را برای ثبت رکوردی جدید و جایگاهی خاص برای ایران در مسابقات کسب سهمیه خواهد داشت و مسئولان هم نباید حمایت‌هایشان را فقط برای روزهای منتهی به المپیک بگذارند. همین امروز هم برای شروع حمایت‌ها دیر است؛ اگر مدال می‌خواهیم.

با تیم دانشگاه آزاد قهرمان نیم‌فصل شدید. مسابقات چطور بود؟
خدا را شکر تیم خیلی خوبی در لیگ داشتیم. همچنین یک ترکیب خوب که باعث نتیجه خیلی خوبی شد. لیگ ما خیلی محدود برگزار می‌شود ولی دانشگاه آزاد به‌عنوان یکی از حامیان اصلی رویینگ در لیگ فعالیت می‌کند و خدا را شکر مسابقه شیرینی بود. به‌نظر من خیلی جذاب است که بچه‌های کم‌سن‌و‌سال‌تر کنار ما مسابقه می‌دهند، در 2000 متر ممکن است اختلاف‌ها خیلی زیاد باشد ولی در سرعتی‌ها می‌شود مسابقه‌ای دوستانه و نزدیک با بچه‌ها داشت. خیلی خوب بود و با اختلاف امتیاز خیلی خوب کار کردیم. امیدوارم نیم‌فصل دوم را هم همین‌طور پیش برویم و مثل هر سال به قهرمانی برسیم.

و ترکیب برنده شما با زینب نوروزی کماکان در‌حال ثبت رکوردهای جدید است.
بله، کماکان با زینب با قدرت ادامه می‌دهیم و برای ثبت رکوردهای بهتر تلاش می‌کنیم.

از مسابقات کسب سهمیه چه خبر و اوضاع تمرینات چطور است؟
خدا را شکر تمرینات خیلی خوبی داریم و از وقتی از مسابقات برگشتیم به‌صورت مستمر در اردو هستیم و با زینب نوروزی تمام تمرکزمان روی دونفره‌مان است و خدا را شکر رکوردهای خوبی را می‌زنیم. نکته این است که مسابقه ما کمی جلوتر افتاد، قرار بود مسابقات در اردیبهشت‌ماه برگزار شود، اما به اواخر فروردین موکول شد. تمام سعی‌مان این است که در بهترین حالت ممکن خودمان باشیم و بتوانیم با نبود چین، رکورد و جایگاهی خوب را برای اولین‌بار با هم رقم بزنیم.

قبلا هم به ما گفتید به امید خدا کسب سهمیه‌تان قطعی است.
ما داریم تمام تلاش‌مان را می‌کنیم با رکوردی جدید برای ایران و جایگاهی خاص این کار را برای اولین‌بار انجام دهیم و البته شاید آخرین‌بار، چون سهمیه المپیک دو‌نفره سبک احتمالا آخرین سالی است که در آسیا هست و از سال‌های آتی احتمالا آن را نخواهیم داشت. تمام سعی‌مان این است که از آن استفاده کنیم و یک رکورد خیلی خوب از خود به‌جای بگذاریم.

از امکانات و حمایت‌ها چه خبر؟ پاداش‌هایی که قرار بود پرداخت شود.
خدا را شکر می‌کنم، نمی‌توان گفت جوایز خیلی خوب بوده، کمیته المپیک جوایز را پرداخت کرد ولی هنوز پاداش وزارت ورزش پرداخت نشده است و متاسفانه با این تورم و وضعیت اقتصادی هر روز جوایز ما بی‌ارزش‌تر می‌شود. امیدوارم هر چه زودتر این اتفاق بیفتد تا همه‌چیز گران‌تر نشده. بارها گفتم تنها منبع درآمد ورزشکار همان جوایز و پاداش‌هاست که بتوانیم با آن کاری کنیم و کمی از دغدغه‌‌هایمان را کم کنیم. ما تا مسابقات سهمیه المپیک فقط دو ماه داریم ولی هنوز خبری از حمایت، اسپانسر و... نیست و این در‌حالی است الان هزینه‌ها خیلی زیاد شده. امیدواریم حمایت مسئولان زودتر شروع شود و همه چیز را برای روزهای منتهی به المپیک نگذارند تا بتوانیم با تمرکز بیشتری تمرین کنیم.

مدال‌آوری ما در المپیک چقدر محتمل است؟
بازی‌های آسیایی نشان داد متاسفانه الان همه ورزشکاران دغدغه‌های زیادی دارند و نمی‌توانند فقط روی تمرین تمرکز کنند. ما در هانگژو مدال‌های صد‌در‌صدی را از دست دادیم که هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد. این یعنی همین الان هم دیر است! ما اگر در المپیک مدال می‌خواهیم به‌خصوص رشته‌هایی که بچه‌ها در آن مدال‌آور هستند، باید از همین امروز اقدام کرد که اگر همین الان هم شروع شود، دیر است. ما شاید در المپیک مدال‌آور نباشیم ولی برای رنکینگ بهتر و رکورد بهتر می‌جنگیم. ما خودمان می‌دانیم از مدال المپیک دور هستیم ولی قطعا برای یک فینال خوب، یک رکورد خوب و یک رقابت خوب می‌رویم و امیدواریم که وزارت ورزش و کمیته المپیک سریع‌تر اقدام کرده و کاری کنند بچه‌ها با ذهن آرام به‌سمت المپیک بروند تا فقط روی تمرین تمرکز کنند و دغدغه دیگری نداشته باشند.