تاریخ : Sun 04 Feb 2024 - 15:25
کد خبر : 94410
سرویس خبری : فرهنگ و هنر

شادترین و بهترین فیلم جشنواره

حاشیه‌نگاری تماشای بازی تیم ملی ایران و ژاپن در برج میلاد؛

شادترین و بهترین فیلم جشنواره

مسابقه فوتبال ایران و ژاپن در جام ملت‌های آسیا برای اهالی رسانه و سینما که در خانه جشنواره فیلم فجر (برج میلاد) مستقر هستند روی پرده رفت.

سیدمهدی موسوی‌تبار، دبیر فرهیختگان آنلاین: با وجود اینکه از چهارشنبه هفته پیش مشخص بود که بازی ایران و ژاپن مصادف با یکی از سانس‌های جشنواره فیلم فجر می‌شود اما در آخرین لحظات اعلام شد که بازی ایران در سالن اصلی پخش می‌شود. 

  به دلیل عدم برنامه‌ریزی صحیح و طولانی شدن نشست خبری فیلم «صبح اعدام»، پخش فوتبال با دقایقی تاخیر انجام شد. 

  دقایق ابتدایی بازی به دلیل کندی اینترنت با قطع و وصل‌های مکرر پخش شد که با اعتراضات اصحاب رسانه همراه بود. 

  مسئولان جشنواره درنهایت مجبور شدند که بازی را از اپلیکیشن تلوبیون روی پرده پخش کنند که به‌واسطه کندی اینترنت، با کم و زیادشدن کیفیت و گاهی هم قطعی همراه بود. 

  واکنش‌ها به گلی که ایران دریافت کرد جالب توجه بود و فضایی شبیه به استادیوم‌های ورزشی پر از استرس و تشویق در سالن برج میلاد به وجود آمد. 

  با شروع نیمه دوم و بازی درخشان ایران، فضای سالن هم پر از شور و حرارت و امید بود و با گل‌های ایران این هیجان بین خبرنگاران و هنرمندان و اهالی رسانه بیشتر می‌شد. 

  یکی از حاضران سالن، فوتبال را از جایی تماشا می‌کرد که زودتر از سالن و تلوبیون از اتفاقات آگاه می‌شد و همین باعث می‌شد که گروهی از تماشاگران واکنش‌های سریع‌تری نشان بدهند. 

  پس از زدن گل مساوی ایران توسط محبی، همه سالن شادی کردند و فضای غرورآمیز و پرافتخاری شکل گرفت و بسیاری از حاضران در سالن ترجیح دادند بقیه بازی را ایستاده تماشا کنند. 

  با اعلام ضربه پنالتی به نفع ایران، اکثر گوشی‌های همراه آماده ثبت و ضبط این لحظه تاریخی بودند و نور گوشی‌های همراه، تصاویر جالبی را به وجود آورده بود. 

  پس از گل شدن پنالتی و قطعی شدن صعود ایران به مرحله بعد، صدای سوت و کف و تشویق‌های مکرر یک جو جذاب و پر از امید را خلق کرده بود و برخی از حاضران اشک شوق ریختند. 

  به جز مردم و تماشاگران و تیم ملی، عوامل فیلم «شه‌سوار» هم از برد ایران در دقایق آخر خوشحال بودند زیرا فیلم‌شان با تاخیر بیشتری روی پرده نمی‌رفت. 

  حال و هوای برج میلاد پس از پیروزی و صعود ایران، خاص و شاد و امیدآفرین بود و تا الان پرشورترین نمایش جشنواره بوده است.