تاریخ : Sun 04 Feb 2024 - 14:46
کد خبر : 94403
سرویس خبری : ورزش

ناکامی اوسمار در مدیریت حواشی اردوی دبی

عبدالکریم پرسپولیس را بالانس کرد؛

ناکامی اوسمار در مدیریت حواشی اردوی دبی

پرسپولیس به امارات رفت تا در فضایی آرام و بدون حاشیه به کارش ادامه دهد اما به گواه حاضران در این اردو، یکی از پرحاشیه‌ترین اردوهای سرخپوشان را شاهد بودیم. این اتفاقات از سوی اوسمار به خوبی مدیریت نشد.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: کاروان پرسپولیس بعد از برگزاری اردوی تقریبا یک‌هفته‌ای عصر روز گذشته به ایران بازگشت. همزمانی ساعت پرواز سرخپوشان از دبی به تهران با بازی ایران و ژاپن باعث شد که آنها نتوانند بازی را به خوبی تماشا کنند. مزیت این اردو این بود که سرخپوشان بدون مصدوم راهی دبی شدند و با همین شرایط هم به تهران برگشتند، با این تفاوت که از لحاظ آمادگی توانستند با تمرینات خوب و فشرده وضعیت‌شان را بهبود بخشند. اگرچه از لحاظ هماهنگی تیمی این اردو برای پرسپولیس چندان مفید نبود؛ از این جهت که این تیم فقط یک بازی دوستانه انجام داد و این مسابقه هم چون در زمان خوبی برگزار نشد (فردای روزی که دو جلسه تمرین کردند)، بازیکنان نتوانستند آن‌طور که باید از این مسابقه بهره ببرند. در مورد تک‌بازی دوستانه پرسپولیس با شباب الاهلی با‌خبر شدیم که این تیم اماراتی قرار بود در همین روز با تیم الاتحاد بازی دوستانه داشته باشد اما عصر روز قبل از مسابقه این بازی به خاطر انصراف حریف لغو می شود و مسئولان باشگاه اماراتی به پرسپولیس پیشنهاد بازی دوستانه می دهند که اوسمار بعد از مشورت با اطرافیان تیم پاسخ مثبت می‌دهد. تصمیمی که با اعتراض بازیکنان هم مواجه می‌شود و در همین راستا نیز اوسمار بازی دوستانه دوم تیمش با تیم شارجه را به خاطر نگرانی از شکست دوباره لغو می‌کند. در واقع او این تصمیم را باید در مورد بازی اول می‌گرفت که تیمش خسته بود، و نه بازی دوم که از قبل می‌دانستند در این روز مسابقه دارند.

حواشی که خوب مدیریت نشد
پرسپولیس به امارات رفت تا در فضایی آرام و بدون حاشیه به کارش ادامه دهد اما به گواه حاضران در این اردو، یکی از پرحاشیه‌ترین اردوهای سرخپوشان را شاهد بودیم. از بحث‌های پی‌در‌پی بین بزرگ‌ترهای تیم در مورد حمایت یا عدم حمایت از اوسمار گرفته تا اعتراضاتی که نسبت به برگزاری بازی دوستانه سرخپوشان مقابل شباب الاهلی صورت گرفت، لغو بازی دوم، حرف و حدیث در مورد اضافه شدن نفرات خارجی جدید به تیم، اختلاف بین دستیاران ایرانی در مورد مسئولیت‌هایی که از سوی سرمربی برای آنها تعیین نشده بود و...که هر یک از این اتفاقات از سوی اوسمار به خوبی مدیریت نشد. ناگفته نماند مدیریت باشگاه پرسپولیس هم در این حواشی نقش زیادی را ایفا کرد از این جهت که حداقل تکلیف سرمربی تیمش را قبل از رفتن به اردو مشخص نکرد و همین عامل باعث شد حواشی زیادی در محل اردوی سرخپوشان در دبی اتفاق بیفتد. به گفته یکی از حاضران در اردو، اوسمار به شاگردان و دستیاران ایرانی‌اش در این اردو به خوبی نشان داد که نمی‌تواند از پس حواشی تیمش بر‌بیاید. مخالفان سرمربیگری اوسمار در پرسپولیس اعتقاد دارند که او در انتخاب ترکیب اصلی تیمش نیز به طور جدی به مشکل خواهد خورد، چراکه مشخص است برخی از بازیکنان اسمی در تفکرات تاکتیکی‌اش جایی ندارند اما شهامت نیمکت‌نشین کردن آنها را ندارد.

دخالت مشهود در کار سرمربی
اگرچه رضا درویش در اردوی پرسپولیس در دبی حضور نداشت اما نزدیکانش همراه تیم بودند. در همین راستا با‌خبر شدیم در یک‌سری از تصمیمات مهم پیرامون تیم برخی افراد حاضر در اردو روی اوسمار تاثیر مهمی داشتند. از استخدام دستیار خارجی گرفته تا جذب ویلن موتا که قرار است از لیگ تایلند به جمع سرخپوشان بپیوندد. افراد حاضر در اردوی سرخپوشان در دبی اعتقاد داشتند که اوسمار در اتخاذ چنین تصمیماتی از نزدیکان درویش مشورت می‌گرفته و توجهی به دستیاران ایرانی‌اش نداشته است. همین مسائل نیز باعث شده بود حرف و حدیث در محل اردوی سرخپوشان زیاد شود.

عبدالکریم مهره گمشده پرسپولیس
پرسپولیس مدت‌ها بود که در جناح چپ خود ضعف‌های زیادی را در کارهای تهاجمی داشت و همین مساله باعث شده بود توان هجومی این تیم در دو جناح بالانس نباشد؛ مخصوصا اینکه همین ضعف نیز باعث شده بود مهدی ترابی به خوبی از خط دفاعی حمایت نشده و نتواند کارایی لازم را در ترکیب سرخپوشان داشته باشد. اما عبدالکریم، خرید جدید سرخپوشان با آمادگی خوبی که در اردوی سرخپوشان از خود نشان داد به طور کامل این ضعف را برطرف کرده است. چه بسا در صورت هماهنگی بیشتر او با بازیکنان کناری‌اش به‌زودی شاهد این باشیم که حملات پرسپولیس به جای جناح راست بیشتر از سمت چپ طراحی شود. مدافع قطری با وجود اینکه دیر به سرخپوشان ملحق شد اما از نظر بدنی خیلی زود توانست خودش را به سطح همبازیان جدیدش برساند.

همان عیسی همیشگی
عیسی آل‌کثیر بعد از یک نیم‌فصل خیلی خوب‌ که فصل گذشته با پرسپولیس داشت در نقل و انتقالات تابستانی راهی سپاهان شد. او نتوانست در این تیم جایگاهی ثابت برای خود دست و پا کند و اکثر بازی‌ها را از روی سکوها و نیمکت سپری کرد تا در نیم‌فصل تصمیم به جدایی و بازگشت به جمع سرخپوشان بگیرد. عیسی در اردوی دبی در اوایل ناآماده نشان داد اما رفته رفته به شرایط خوب گذشته خود برگشت. اوسمار نیز در انتخاب ترکیب مدنظرش برای مسابقات نشان داد روی عیسی حساب باز کرده و او یکی از مهره‌های ثابتش به شمار می‌آید. ناگفته نماند عیسی به مانند عبدالکریم از نظر بدنی خیلی زود خودش را به بقیه بازیکنان رساند تا نشان دهد از تمرینات اختصاصی دور نبوده است.

قول و قرار سرخپوشان برای اعتصاب
این روزها در مورد تغییر مدیریت در باشگاه پرسپولیس حرف و حدیث زیاد است و این خبر نیز در روزهای آخر اردوی سرخپوشان را حسابی تحت‌الشعاع خود قرار داده بود. در واقع نگرانی آنها این بوده و هست که اگر در این مقطع رضا درویش رفتنی شود تکلیف مطالبات آنها چه خواهد شد. در همین راستا برخی از بزرگ‌تر‌های تیم اعتقاد داشتند در تهران نباید تمرینات خود را تا زمانی که باشگاه به آنها پرداختی نداشته شروع کنند. در واقع آنها نظرشان این بود که باید درویش را تحت فشار بگذارند تا مطالبات آنها را پرداخت کند. از آنجا که در بین بازیکنان سروش رفیعی ارتباط خوبی با درویش پیدا کرده، بازیکنان سعی می‌کنند از طریق او برای مدیرعامل خود پیغام بفرستند. در هر صورت سرخپوشان قول و قرار خود را برای اعتصاب گذاشته‌اند و باید دید بعد از آغاز دور جدید تمرینات تیم‌شان که احتمالا از فردا خواهد بود، در تمرینات شرکت خواهند کرد یا نه؛ هر‌چند مسئولان باشگاه پرسپولیس از بازیکنان تیم‌شان خواسته‌اند که حداقل تا روز اولین بازی‌شان در جام حذفی صبر کنند.