تاریخ : Sat 03 Feb 2024 - 01:44
کد خبر : 94311
سرویس خبری : دانشگاه

وضعیت اسفبار رشته زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه‌ها

توسط رئیس دانشگاه آزاد مطرح شد؛

وضعیت اسفبار رشته زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه‌ها

نخستین نشست سراسری مدیران گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد و محمد‌هادی همایون معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه و مقامات و مدیران واحدهای استان اصفهان روز چهارشنبه برگزار شد.

فرهیختگان: نخستین نشست سراسری مدیران گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد و محمد‌هادی همایون معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه و مقامات و مدیران واحدهای استان اصفهان روز چهارشنبه برگزار شد.

در این نشست چهار ساعته، رئیس گروه کشوری زبان و ادبیات فارسی، گزارش نشست‌های شش‌ماه اخیر و همچنین گزارش نشست‌های تخصصی شب ‌گذشته را ارائه داد و دکتر طهرانچی نیز در این نشست دیدگاه‌ها و پیشنهادهای مطرح شده در نشست مدیران را شنید و به آنها پاسخ داد.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: «این دانشگاه در مدل جدید خود، یک شبکه است. در شبکه باید یک هویت منسجم وجود داشته باشد. هویت منسجم نکات و نقش‌آفرینی‌های بسیار مهمی دارد.»

دکتر طهرانچی ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری گردهمایی گروه کشوری زبان و ادبیات فارسی در شهر کاشان، گفت: «خوشحالم که در جمع دوستان و عزیزان میراث‌دار فرهنگ ناب ایرانی، پاسداران هویت این سرزمین و تربیت‌کنندگان فکر و ذهن، و اتصال‌دهندگان فرهنگ به فرزندان این سرزمین هستم، افرادی که برای شناخت قالب‌های تفکری این قوم می‌کوشند.»

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: «این حسن انتخاب است که در سرزمین و شهری این نشست برگزار می‌شود که به قول زبان‌شناسان، دارای نزدیک‌ترین و دست‌نخورده‌ترین گویش زبان فارسی است و در مناطقی از کاشان این موضوع را می‌توان پیدا کرد. کاشان پس از اسلام نیز مفتخر به نمایندگی از فرهنگ ایرانی اسلامی است و شهری است که با تشیع و امامت عجین است، شهری است که امیرکبیر، یک انسان تحول‌دهنده این کشور در این سرزمین به شهادت رسید و بزرگان زیادی به جامعه تمدن ایرانی اسلامی ما معرفی کرده است.»

برای خواندن متن کامل گزارش، اینجا را بخوانید.