تاریخ : Sat 27 Jan 2024 - 13:47
کد خبر : 93901
سرویس خبری : جامعه

دستور رئیسی برای خرید برنج شمال

40همت اختصاص داده شد؛

دستور رئیسی برای خرید برنج شمال

استاندار مازندران گفت: رئیس جمهور برای حل مشکل شالیکاران مازندران و عرضه و تقاضای این محصول در بازار و خروج از رکود ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص داد.

سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران در جمع خبرنگاران گفت: برای خروج رکود بازار برنج اعتبار ویژه‌ای اختصاص یافت و تخصیص این اعتبار روزهای پایانی مراحل اداری را طی می‌کند و به زودی خرید تضمینی برنج کشاورزان مازندران آغاز می‌شود. 

وی به آغاز خرید تضمینی برنج اشاره کرد و افزود: بزودی خرید و فروش برنج رونق می‌گیرد. استاندار مازندران یکی از برنامه‌های جدی برای حمایت از برنج کاران را خرید تضمینی عنوان کرد و افزود: خرید تضمینی برنج هم مانند گندم سالانه در دستور کار دولت قرار می‌گیرد.اگر 20 درصد برنج مازندران خریداری شود خرید و فروش این محصول از رکود خارج می‌شود.

استاندار مازندران خاطرنشان ساخت: با توجه به مشکلات بازار فروش برنج شالیکاران در 2 سال اخیر، نگاه حمایتی رئیس جمهور به محصول برنج شمال کشور از ابتدای دولت سیزدهم نمایان است و اقدامات این حوزه توانسته بخشی از مشکلات برنجکاران را برطرف کند.

حسینی پور ادامه داد: طرح خرید توافقی برنج در مازندران دیدگاه مثبت دولت سیزدهم در رونق بخشیدن به کسب و کار شالیکاران استان‌های شمالی است. طرح خرید توافقی برنج پرمحصول پس از انجام تمهیدات لازم و عقد قرارداد با شالیکوبی داران و تشکل‌های صنفی معرفی شده اتحادیه شرکتهای تعاونی شالیکوبی داران و مشارکت اتحادیه تعاونی روستایی استان در سطح شهرستان‌های گلوگاه تا نور انجام شد.