تاریخ : Fri 26 Jan 2024 - 21:19
کد خبر : 93861
سرویس خبری : اقتصاد

نوتکوین و دیگر شرکا

داغ‌ترین ایردراپ توکن‌های بازی‌های ارز دیجیتال؛

نوتکوین و دیگر شرکا

ایردراپ دقیقاً چیست؟ وقتی صحبت از توکن‌های رمزنگاری به میان می‌آید، ایردراپ معمولا راه مناسبی برای یک پروژه با هدف پاداش دادن به کاربران و مشارکت‌کنندگان اولیه‌اش است که از طریق با اهدای سهمی از توکن‌های تازه راه‌اندازی شده به آن‌ها محقق می شود.

هومن جعفری، مترجم: فصل ایردراپ ها در حال چرخش کامل است، با برنامه‌ها، پروتکل‌ها و پروژه‌های دیگر که نشانه‌هایی از بازار نزولی قریب‌الوقوع را به دست می‌آورند تا در نهایت توکن‌های خود را کنار بگذارند و به طور بالقوه به میلیون‌ها کاربر کریپتو در این فرآیند پاداش دهند. با این حال، ایردراپ دقیقاً چیست؟ وقتی صحبت از توکن‌های رمزنگاری به میان می‌آید، ایردراپ معمولا راه مناسبی برای یک پروژه با هدف پاداش دادن به کاربران و مشارکت‌کنندگان اولیه‌اش است که از طریق با اهدای سهمی از توکن‌های تازه راه‌اندازی شده به آن‌ها محقق می شود. وقتی صحبت از شبکه‌های بلاک چین و توکن‌هایی می‌شود که به‌طور خاص برای بازی‌ها طراحی شده‌اند، در ماه‌های آینده چند ایردراپ بسیار قانع‌کننده در دسترس وجود دارد. در اینجا نگاهی داریم به آنچه که برای گیمرها در راه است. ممکن است هنوز زمان برای درگیر شدن و به دست آوردن چند توکن در پیش باشد.

ژای

Xai یک شبکه بازی «لایه 3» است که بر روی آربیتروم ساخته شده است که خود یک شبکه مقیاس پذیر لایه 2 اتریوم است و اولین موج ایردراپ خود را در 9 ژانویه راه اندازی کرد. قرار بود این موج هدیه دادن در 27 دسامبر رقم بخورد که چند ماهی به تعویق افتاد.

شبکه ژای با همکاری توسعه‌دهنده آربیتروم،اولین توکن‌های ژای خود را به صاحبان پروژه‌های ان اف تی خاص واگذار کرد. در نهایت، حدود 70 میلیون دلار توکن در این موج اولیه توزیع شد، که انتظار می‌رود در ایردراپ «فصل 2» آینده بیشتر شود. کاربران واجد شرایط می توانند اکنون ژای خود را ادعا کنند.

پیکسل ها

پیکسلز که در حال حاضر شلوغ‌ترین بازی زنجیره جانبی اکسی اینفینیت رونیون برای اتریوم به حساب می آید، رسما برنامه‌های ایردراپ خود را فاش کرد. لوک بارویکوفسکی بنیان‌گذار این بازی نقش‌آفرینی آنلاین تاکید دارد که این بازی به بازیکنانی که «وظایف چالش‌برانگیز» را به پایان می‌رسانند یا «به رشد اکوسیستم» در سایر موارد کمک می‌کنند، سود خواهد رساند. پیکسلز در حال حاضر یک فرصت داغ است و آمار نشان می‌دهد افرادی که شروع به بازی می‌کنند فعلا فرصتی برای کسب توکن دارند. ظاهراً 7000 بازیکن برتر جدول امتیازات تا 19 ژانویه (امروز) به همراه 1000 بازیکن تصادفی دیگر واجد شرایط دریافت توکن خواهند بود.

پورتال

پورتال بدون شک یکی از پر سر و صداترین ایردراپ های پیش رو به حساب می آید اگرچه بحث برانگیز نیز بوده است. توکن این بازی چند زنجیره‌ای که برای پر کردن شکاف بین بازی‌های خانواده وب 3 در میان بلاک‌چین‌های مختلف طراحی شده است، کاربران کریپتو را تشویق می‌کند تا با ایجاد، اشتراک‌گذاری و تعامل با محتوای توییتر، اعتباری را به سمت ایردراپ کسب کنند، کاری که به صورت انبوه انجام داده‌ شده و تبلیغات سنگینی را برای این بازی و ایردراپش به همراه داشته.

میکسموب

پلتفرم بازی سولانا Mixmob قصد دارد پس از عرضه بازی ریسر 1، یک بازی مسابقه ای موبایلی مبتنی بر کارت در گوشی های آی او اس و اندروید را با هدف توزیع ایردراپی توکن MXM خود راه اندازی کند. مدیر عامل میکسموب، تضمین کرده که توکن‌ها را برای اعضای فعال انجمن و بازیکنانی که از ویژگی‌های مسابقه استفاده می‌کنند، ارسال می‌کند.

پروتکل حماسه

Saga یک شبکه بلاک چین جدید است که عمدتاً برای بازی طراحی شده است، بنابراین منطقی است که راه برای کسب سهم بالقوه از ایردراپ آینده، بازی کردن آن باشد. در ماه دسامبر، ساگا یک کمپین «بازی کن تا ایردراپ به دست بیاوری» را در چندین بازی در حال اجرا در پلتفرم تست نت راه‌اندازی کرد و برترین‌های جدول امتیازات قرار است سهمی از توکن‌های ساگا را به دست آورند. ربکا لیائو، مدیر عامل ساگا، تاکید دارد که برخی از بازیکنان در نهایت ممکن است «ایردراپ‌های مضاعف» کسب کنند، زیرا بازی‌ها نیز ممکن است توکن‌های خود را راه‌اندازی کنند و آن‌ها را به کاربران اولیه اهدا کنند. شبکه اصلی ساگا قرار است در بهار 2024 فعال شود و مسابقات بیشتری در ماه‌های آینده برگزار شود. ساگا همچنین فاش کرده است که برخی از کاربران در پلیگان، آوالانچی، کاسموز و سلستیا نیز واجد شرایط ادعای توکن در ایردراپ خواهند بود.

نوت کوین

این یک ایردراپ احتمالی است که هنوز 100٪ تایید نشده است. Notcoin یک پروژه بازی است که بر روی اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام اجرا می‌شود و ادعا می‌کند که بیش از ۵ میلیون کاربر را در یک هفته جذب کرده است. این کاربران از زمان نگارش این مقاله، دیوانه‌وار دکمه‌ای را فشرده کرده‌اند تا مجموعاً بیش از 1 تریلیون نوتکوبن را استخراج کنند.

نوتکوین هنوز یک ارز دیجیتال واقعی نیست. اما بنیاد تون که بر شبکه‌ای که در حال ساخت نوتکوین است، نظارت می‌کند، می‌گوید این تیم در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی توکن است. این نشانه بسیار خوبی است که نوعی ایردراپ برای کاربران اولیه در حال انجام است، اگرچه هیچ معیار رسمی تا زمان نوشتن این مقاله تعیین نشده است.