تاریخ : Fri 26 Jan 2024 - 20:59
کد خبر : 93859
سرویس خبری : دانشگاه

اگر دانشگاه با پروژه‌های ملی گره نخورد ، شکست می‌خورد

رئیس دانشگاه آزاد استان تهران در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

اگر دانشگاه با پروژه‌های ملی گره نخورد ، شکست می‌خورد

جواد محمدی رئیس دانشگاه آزاد استان تهران چندی پیش میهمان تحریریه «فرهیختگان» بود و ضمن بازدید از این مجموعه دقایقی پای گفت‌وگو با خبرنگاران این رسانه نشست و از آخرین اقدامات دانشگاه آزاد در سطح این استان سخن گفت.

ابوالفضل مظاهری، دبیر گروه دانشگاه: مدل فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی در استان تهران از اوایل امسال دستخوش تغییرات مختلفی شده تا حرکت مجموعه دانشگاه در این استان نیز شتاب بیشتری به خود بگیرد. به همین منظور هم جواد محمدی نیمه اردیبهشت‌ماه امسال مسئولیت اداره دانشگاه آزاد در سطح استان تهران را برعهده گرفت.

جواد محمدی رئیس دانشگاه آزاد استان تهران چندی پیش میهمان تحریریه «فرهیختگان» بود و ضمن بازدید از این مجموعه دقایقی پای گفت‌وگو با خبرنگاران این رسانه نشست و از آخرین اقدامات دانشگاه آزاد در سطح این استان سخن گفت. او با دارا بودن مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران و مدرک ام‌دی‌ پی‌اچ‌دی ایمونولوژی از دانشگاه کارولینسکا استکهلم سوئد، دانشیار دانشکده علوم و فنون دانشگاه تهران است که پیش از این تجربه مسئولیت‌هایی همچون مدیرکل دفتر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاون ارتباطات نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تهران، عضویت در هیأت مرکزی جذب دانشگاه آزاد اسلامی، مدیرکل دفتر مطالعات بین‌الملل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی را در کارنامه دارد.

محمدی از اهمیت مشارکت بخش خصوصی در حوزه علم و فناوری کشور گفت و معتقد است نباید همه بار پیشرفت علمی در این حوزه بر عهده دانشگاه باشد. او تاکید می‌کند فعال شدن فناوری‌های پیشرفته نیازمند مشارکت دانشگاه با بخش خصوصی است و از سوی دیگر اگر مأموریت‌ دانشگاه‌ها همراه با پروژه ملی نباشد به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.

متن کامل این گفت‌وگو را از اینجا بخوانید.