تاریخ : Sun 21 Jan 2024 - 21:45
کد خبر : 93590
سرویس خبری : ورزش

سرمربی آلومینیوم از ترس پنجره بسته لیست نداد

اصفهان جایگزین اردوی ترکیه و قبرس شد؛

سرمربی آلومینیوم از ترس پنجره بسته لیست نداد

مجتبی حسینی هنوز هیچ لیستی را برای خرید بازیکن به باشگاه ارائه نداده. به نظر می‌رسد پنجره بسته باشگاه آلومینیوم او را نگران کرده و منتظر است ابتدا پنجره باز شود تا در صورت امکان برای جذب بازیکن اقدام کنند. از طرفی حسینی دو بازیکن این تیم یعنی سجاد آقایی و محمد مسلمی‌پور را در لیست فروش گذاشته و این دو طی توافق با باشگاه از جمع آلومینیومی‌ها جدا می‌شوند.

نیلوفر مژدهی، خبرنگار: به نظر می‌رسد تنها تیمی که در بازار نقل و انتقالات زمستانی فعالیت خاصی نداشته آلومینیوم است. آنها تمرینات را آغاز کرده‌اند و مدتی است صبح و بعد از ظهر برای آماده‌سازی در نیم‌فصل دوم تلاش می‌کنند، با این حال خبری از یارگیری و تقویت تیم نیست. آلومینیوم در نیم‌فصل اول نتایج خوبی گرفته و با ۲۲ امتیاز در مکان هشتم قرار دارد از این‌رو اگر می‌خواهند در نیم‌فصل دوم نیز به همین روند ادامه داده و جایگاه خود را حتی بهبود بخشند باید تیم را تقویت کرده و حداقل جای خالی بازیکنان مصدوم و از لیست خارج شده خود را پر کنند.

آلومینیوم وکیل گرفت
پنجره باشگاه آلومینیوم بسته است. آنها به‌خاطر شکایت بازیکن آفریقایی فصل گذشته خود به تازگی از سوی فیفا با محرومیت در نقل و انتقالات روبه‌رو شده‌اند. پس از پایان فصل گذشته و تغییرات کادر فنی در تیم آلومینیوم، این بازیکن درحالی‌که هنوز یک فصل دیگر قرارداد داشت از جمع اراکی‌ها جدا شد و به تیمی قطری پیوست. او در همان مقطع شکایتی علیه این باشگاه تنظیم کرد و برای فصل دوم قراردادش از باشگاه آلومینیوم شکایت کرد. به همین دلیل اراکی‌ها که مدعی هستند بدهی به این بازیکن ندارند به دلیل برخی سهل‌انگاری‌ها با شکایت او از تیم آلومینیوم مواجه شدند و برای رسیدگی به موضوع وکیل گرفتند. آنها در نظر دارند بدون کمترین ضرر و زیان با این بازیکن به توافق رسیده و پنجره نقل و انتقالات خود را باز کنند. روح‌الله اصغری، مدیر تیم آلومینیوم در این مورد به «فرهیختگان» گفت: «پنجره تیم به‌خاطر شکایت بازیکن خارجی بسته است. به همین منظور وکیل گرفتیم و کارهای حقوقی در حال انجام است. باید ببینیم که پنجره چه زمانی باز می‌شود.»

2 خروجی اجباری
در چنین شرایطی و درحالی‌که پنجره نقل و انتقالات بسته است و تیم آلومینیوم نمی‌تواند فعلا یارگیری کند دو بازیکن این تیم یعنی مرتضی تبریزی و اسماعیل شریفات نیز تا انتهای فصل مصدومند و از تیم کنار گذاشته شدند. هرچند باشگاه آلومینیوم در این مورد هنوز به صورت رسمی اظهارنظر نکرده اما با توجه به مصدومیت هر دو بازیکن و از آنجا که قادر به همراهی تیم نیستند به احتمال فراوان به‌زودی و به شکل رسمی از تیم جدا شده و در صورت لزوم برای فصل آینده به جمع آنها برمی‌گردند. مرتضی تبریزی و اسماعیل شریفات هر دو رباط پاره کرده‌اند و بدون شک ادامه فصل را از دست خواهند داد. درنتیجه باشگاه آلومینیوم برای برطرف کردن مشکلات خود چاره‌ای ندارد جز اینکه آنها را از لیست خارج کرده و به جایشان بازیکن بگیرد. روح الله اصغری با تایید مصدومیت این دو بازیکن به ما گفت: «متاسفانه پارگی رباط پای هر دو بازیکن تایید شده و از این بابت بسیار ناراحت هستیم. بدون شک باشگاه رفتاری خواهد کرد که عدالت در مورد آنها رعایت شود. هنوز نام آنها را از لیست خارج نکرده‌ایم اما اگر اقدام به این کار کنیم بدون شک آنها تا پایان فصل از ما جدا می‌شوند.»

آلومینیوم لیست خرید ندارد
مصدومیت این دو بازیکن درحالی رخ داد که مجتبی حسینی هنوز هیچ لیستی را برای خرید بازیکن به باشگاه ارائه نداده. به نظر می‌رسد پنجره بسته باشگاه آلومینیوم او را نگران کرده و منتظر است ابتدا پنجره باز شود تا در صورت امکان برای جذب بازیکن اقدام کنند. از طرفی حسینی دو بازیکن این تیم یعنی سجاد آقایی و محمد مسلمی‌پور را در لیست فروش گذاشته و این دو طی توافق با باشگاه از جمع آلومینیومی‌ها جدا می‌شوند. بدون شک مجتبی حسینی برای پر کردن جای خالی این نفرات برنامه دارد و بدون هدف آنها را از لیست خارج نکرده است. همچنین او مجبور است به دلیل مصدومیت قید تبریزی و شریفات را نیز بزند، د نتیجه آلومینیوم برای ادامه فعالیت‌های خود نیاز به بازیکن دارد. علاوه بر این، باشگاه استقلال مهدی لیموچی و محمدمهدی لطفی را می‌خواهد و درخواست رسمی ارسال کرده است. به جز این دو بازیکن چند بازیکن دیگر نیز مورد توجه دیگر باشگاه‌ها قرار گرفته‌اند اما با توجه به اینکه پنجره نقل و انتقالات باشگاه آلومینیوم بسته است و آنها نمی‌توانند بازیکن جدیدی جذب کنند، حسینی با جدایی هر بازیکنانی مخالفت کرده ‌است. این‌طور به نظر می‌رسد که شرایط مالی باشگاه آلومینیوم و بازار بد نقل و انتقالات زمستانی دست سرمربی اراکی‌ها را بسته است‌. به همین دلیل او به جای اینکه لیست خرید در اختیار مدیریت قرار دهد در ابتدا منتظر باز شدن پنجره است و سپس در نظر دارد پس از اعلام لیست مازاد تیم‌های دیگر، با توجه به نیاز تیم خود، بازیکنان مدنظر را خریداری کند تا به این شکل بازیکنان مورد نظرش با کمترین قیمت جذب آلومینیوم شوند. مدیر تیم آلومینیوم در مورد وضعیت نقل و انتقالات این باشگاه به ما گفت: «هنوز تبریزی و شریفات را از لیست خارج نکرده‌ایم. از طرفی هنوز بازیکن جدیدی نگرفته‌ایم؛ چراکه حسینی لیستی به ما نداده است. درواقع منتظر نقل ‌و انتقالات تیم‌ها و لیست خروج دیگر باشگاه‌ها هستیم تا به این ترتیب اگر بازیکنی مدنظر ما بود برای خرید او اقدام کنیم. ما نیز متوجه گذر زمان هستیم اما حسینی لیستی به ما نداده و هر زمان بگوید ما اقدام می‌کنیم. ضمن اینکه هنوز ۲۰ روز دیگر وقت داریم. از طرفی با آقایی برای جدایی توافق کردیم و در شرف توافق با مسلمی‌پور نیز هستیم. درنتیجه شاید بعد از جدایی این دو اقدام کنیم.»

اصفهان جایگزین اردوی خارجی
تمرینات این تیم مدتی است آغاز شده و قرار است شاگردان حسینی اردویی در اراک برگزار کنند. در ادامه کاروان این تیم یازدهم همین ماه راهی اصفهان خواهد شد و در روز سیزدهم با ذوب‌آهن دیداری دوستانه برگزار می‌کند. این درحالی است که پیش از این صحبت از اردوهای برون‌مرزی و آماده‌سازی بهتر برای آلومینیوم بود. قرار بود حسینی تیمش را در کمپی در ترکیه یا قبرس برای نیم‌فصل دوم آماده کند ولی با گذر زمان مدیران این باشگاه از برپایی اردوی خارج از کشور منصرف شدند. حتی باشگاه آلومینیوم نماینده‌ای را به این دو کشور فرستاده و کمپ مورد نظر را تایید کرده بودند و قرار بود مجتبی حسینی یکی از این دو کشور را برای برپایی اردوی تیمش انتخاب کند که ناگهان برنامه تغییر کرد و آنها به جای برپایی اردوی برون‌مرزی برای بازی دوستانه راهی اصفهان می‌شوند. ظاهرا بعضی مدیران کارخانه با توجه به شرایط مالی و معیشتی همه اعضای کارخانه آلومینیوم صلاح ندیدند که بازیکنان آلومینیوم در کشور خارجی اردو بزنند و ترجیح دادند این پول در همین مجموعه و در ایران هزینه شود. گویا با مطرح کردن این موضوع با مدیران و مربیان باشگاه آلومینیوم، آنها نیز رضایت خود را از این تصمیم اعلام کردند. به این ترتیب بازی دوستانه‌ای با ذوب‌آهن تدارک دیدند. در این مورد از اصغری سوال کردیم که وی به خبرنگار «فرهیختگان» گفت: «پیش از این صحبت از برپایی اردوی برون‌مرزی بود اما شرایط به‌گونه‌ای پیش رفت که ترجیح دادیم در ایران بمانیم و برای بازی تدارکاتی راهی اصفهان شویم. دلیل لغو اردو را نمی‌دانم اما بدون شک با توجه به تمرینات خوبی که پشت سر گذاشتیم و ادامه روند آماده‌سازی‌، در نیم‌فصل دوم نیز برای بهتر شدن شرایط تلاش خواهیم کرد. درواقع چون من پیگیر برنامه اردوی برون‌مرزی نبودم دلیل لغو آن را نمی‌دانم شاید مدیران باشگاه توضیحات بهتری داشته باشند.»