تاریخ : Sat 20 Jan 2024 - 07:46
کد خبر : 93446
سرویس خبری : جامعه

تعداد فرصت‌های شغلی و بیکاران برابر است!

وزارت کار:

تعداد فرصت‌های شغلی و بیکاران برابر است!

کریمی بیراوند اظهار کرد: در سالی که گذشت «تعداد فرصت‌های شغلی اعلامی توسط کارفرمایان» با «تعداد بیکاران رسمی کشور» تقریبا برابر هستند.

مهدی حیدری، خبرنگار: کریمی بیرانوند معاون اشتغال و توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آمارهای ارائه شده از سوی برخی مسئولان مربوط به واحدهای صنعتی و شهرک‌های تولیدی که در سال‌های اخیر به دلیل کاهش تمایل نیروی کار به اشتغال در بخش‌های صنعتی و تولیدی دارای ظرفیت خالی شغلی هستند، گفت: در زمینه آمارهایی که از آن صحبت می‌شود، بحث خاصی نداریم. اما این را تایید می‌کنیم که در سالی که گذشت «تعداد فرصت‌های شغلی اعلامی توسط کارفرمایان» با «تعداد بیکاران رسمی کشور» که توسط مرکز آمار شناسایی شدند، تقریبا برابر هستند. 

وی افزود: ما پنج ماه پیش برای حل مشکل کمبود نیرو در واحدهای تولیدی و صنعتی متوسط به بالا، یک سامانه طراحی کردیم که در آن سامانه «جستجوی شغل» سه ضلع سه جانبه کارگری، کارفرمایی و کاریابی‌های رسمی را در خود دارد. طی همین مدت ۲۳ هزار کارفرما درخواست شغلی در این سامانه دارند. ظرفیت شغلی این ۲۳ هزار کارفرما اعلام کردند، ۲۴۴ هزار فرصت شغلی است که کارفرما برای آن اعلام نیاز کرده است. به این اعتبار، تقریبا تعداد نیروی کار آماده به اشتغال در روی این سامانه و تعداد فرصت‌های شغلی نیز در این سامانه تقریبا با هم برابر است.