تاریخ : Wed 17 Jan 2024 - 13:47
کد خبر : 93268
سرویس خبری : ورزش

توپ حق پخش فوتبال در زمین بودجه

رئیس صداوسیما به یک مطالبه فوتبالی پاسخ داد؛

توپ حق پخش فوتبال در زمین بودجه

پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما درباره این موضوع که آیا دغدغه خرید حق پخش فوتبال را برای همیشه باید تمام‌شده بدانیم؟ گفت:«حرف ما این است که به همان شکل که حق پخش بازی‌های خارجی را ما پرداخت می‌کنیم و در بودجه دولت محترم و مجلس لحاظ می‌شود؛ مثل حق پخش مسابقات بین‌المللی جام ملت‌ها، المپیک و جام‌جهانی، به همان نحو باید حق پخشی که برای برنامه‌های ورزشی داخلی تعیین می‌شود، در ردیف‌های بودجه ما گذاشته شود تا بتوانیم با هماهنگی وزارت ورزش به فدراسیون‌ها اختصاص دهیم.»

پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما درباره این موضوع که آیا دغدغه خرید حق پخش فوتبال را برای همیشه باید تمام‌شده بدانیم؟ گفت:«در ارتباط با حق پخش ما با دو نوع مسابقات مواجهیم؛ یکی با برنامه‌ها و بازی‌های خارجی روبه‌رو هستیم و دیگری فوتبال‌های داخلی. حرف ما این است که به همان شکل که حق پخش بازی‌های خارجی را ما پرداخت می‌کنیم و در بودجه دولت محترم و مجلس لحاظ می‌شود؛ مثل حق پخش مسابقات بین‌المللی جام ملت‌ها، المپیک و جام‌جهانی، به همان نحو باید حق پخشی که برای برنامه‌های ورزشی داخلی تعیین می‌شود، در ردیف‌های بودجه ما گذاشته شود تا بتوانیم با هماهنگی وزارت ورزش به فدراسیون‌ها اختصاص دهیم.»

در شماره پنجشنبه ۲۱ دی ماه «فرهیختگان» گزارشی با عنوان «تعمیم منطق درست حق پخش تلویزیونی» منتشر شد. سیدمهدی موسوی‌تبار، دبیر فرهیختگان آنلاین در این گزارش درباره رویه مثبت صداوسیما برای خرید حق پخش بازی‌های جام ملت‌های آسیا نوشت و تاکید کرد: « حالا که رسانه ملی در مواجهه با بازی‌های ملی و خارجی این رویه درست را در پیش گرفته، بهتر است نگاهی به لیگ خودمان هم بیندازد و این نگاه حرفه‌ای را به تیم‌هایی مانند استقلال و پرسپولیس هم داشته باشد.»