تاریخ : Wed 17 Jan 2024 - 02:46
کد خبر : 93226
سرویس خبری : ورزش

حضور معروف به‌عنوان سرمربی تیم ملی منتفی نیست

افشاردوست در گفت‌وگو با «فرهیختگان»؛

حضور معروف به‌عنوان سرمربی تیم ملی منتفی نیست

نشست کمیته فنی فدراسیون والیبال 17 دی‌ماه برگزار شده و در این جلسه مشخص شد دو گزینه از میان چهار گزینه (آنجلو لورنزتی، ویتال هینن، روبرتو پیاتزا و سعید معروف) هدایت تیم ملی به‌دلایل نامعلومی از همکاری انصراف دادند. موضوعی که باعث شد در این جلسه بحث انتخاب سرمربی تیم ملی به تعویق بیفتد.

مهدی منصرف، خبرنگار: نشست کمیته فنی فدراسیون والیبال 17 دی‌ماه برگزار شده و در این جلسه مشخص شد دو گزینه از میان چهار گزینه (آنجلو لورنزتی، ویتال هینن، روبرتو پیاتزا و سعید معروف) هدایت تیم ملی به‌دلایل نامعلومی از همکاری انصراف دادند. موضوعی که باعث شد در این جلسه بحث انتخاب سرمربی تیم ملی به تعویق بیفتد و گزینه‌های دیگر جایگزین نفرات انصرافی شوند. برای اطلاع از آخرین شرایط گزینه‌های هدایت تیم ملی و انتخاب سرمربی تیم ملی با محمود افشاردوست، سخنگوی کمیته فنی فدراسیون والیبال صحبت کردیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با کارشناس خبره والیبال، عضو هیات‌رئیسه فدراسیون والیبال، بازیکن و مربی اسبق تیم ملی، مدرس جهانی مربیگری و دبیرکل اسبق فدراسیون را در ادامه می‌خوانید.

از آخرین اخبار روند مذاکرات با مربیان خارجی برای هدایت تیم ملی صحبت می‌کنید؟
هفته قبل اولین جلسه کمیته فنی برگزار و یک‌سری موضوعات در این جلسه مطرح شد و درحال‌حاضر منتظر هستیم فدراسیون کارها را پیش ببرد. براساس مستندات و گزارش‌هایی که سرپرست، رئیس یا مسئول مذاکره‌کننده در کمیته فنی ارائه می‌دهد، اعضای کمیته فنی نظر می‌دهند. در آن جلسه مقرر شد آقای وحید مرادی و همکارانش مذاکرات خود را با گزینه‌های جدید و حتی گزینه‌های قبلی ادامه دهند و درنهایت به هر جمع‌بندی‌ای رسیدند در کمیته فنی مطرح کرده و آنجا اعضا با توجه به شرایط نظر دهند. هفته گذشته و مرتبا به‌صورت روزانه از مرادی سوال پرسیدم و می‌دانم با گزینه‌های جدید وارد مذاکره شدند. در‌حال‌حاضر مرادی برای جلسه فدراسیون جهانی در سوئیس حضور دارد و ما منتظر بازگشت ایشان به کشور و مشخص شدن زمان جلسه بعدی کمیته فنی برای شنیدن گزارش‌ها هستیم تا درنهایت درخصوص سرمربی تیم ملی تصمیم‌گیری کنیم.

درخصوص روند مبهم انصراف دو گزینه هدایت تیم ملی بدون مطرح شدن اسامی آنها و اضافه شدن گزینه‌های جدید توضیح می‌دهید؟
قرار بود در اولین جلسه کمیته فنی درخصوص انتخاب سرمربی تصمیم‌گیری شود، اما فدراسیون به یکباره و به هر دلیلی متوجه شد دو گزینه انصراف دادند. بنابراین گزینه‌های زیادی نمانده بود که کمیته فنی بخواهد نظر دهد. به همین دلیل اعضای کمیته فنی اعلام کردند، فدراسیون به‌دنبال گزینه‌های جدید باشد یا حتی با گزینه‌های قبلی دوباره مذاکره صورت گیرد تا در جلسه بعدی نتیجه مذاکرات مشخص و تصمیم‌گیری شود. اعضای کمیته فنی منتظرند فدراسیون این گزارش‌ها و روند مذاکرات را بیاورد و تا زمانی که اعلام نشود هیچ کدام از اعضای کمیته فنی نمی‌توانند رای و اظهارنظری داشته باشند.

اعضای شورای مشورتی فدراسیون والیبال با وجود توانایی‌های سعید معروف، با حضور او در این مقطع به‌عنوان سرمربی تیم ملی مخالفت کردند، اما همچنان نام معروف بین گزینه‌ها دیده می‌شود.
این سوال را باید خود فدراسیون والیبال پاسخ دهد، اما آنچه اطلاع دارم در آخرین جلسه شورای مشورتی، برگه‌ای در پوشه سی‌و‌چند نفر از اعضای شورا گذاشته بودند که اسامی چهار گزینه هدایت تیم ملی را بنویسند و همچنین زیر برگه از دوستان خواسته بود اعضای کمیته فنی را انتخاب کنند. وقتی جلسه کمیته فنی برگزار شد، چه انتخاب اعضای کمیته فنی و چه انتخاب چهار گزینه هدایت تیم ملی براساس مستندات اعضای شورای مشورتی بود. مسئولیتی ندارم که برگه‌های اعضای شورای مشورتی را دیده باشم، اما با توجه به این شرایط حدس می‌زنم حضور معروف در میان چهار گزینه به‌خاطر نوشتن اسم او در آن کاغذها بوده است. معروف بسیار فرد توانمندی است و بارها گفتم و شکی ندارم قطعا با توجه به توانمندی‌های فنی نه‌تنها به یکی از مربیان خوب ایران، بلکه دنیا تبدیل خواهد شد. شاید اعضای شورای مشورتی با نوشتن نام معروف قصد داشتند یک گزینه ایرانی در میان گزینه‌های مربیگری تیم ملی باشد.

ادامه گفت‌و‌گو را اینجا بخوانید.