تاریخ : Tue 16 Jan 2024 - 14:35
کد خبر : 93164
سرویس خبری : جامعه

پرونده شهید «علی‌وردی» در مرحله تصمیم نهایی

سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد؛

پرونده شهید «علی‌وردی» در مرحله تصمیم نهایی

مسعود ستایشی گفت: جلسات دادرسی مربوط به متهمین شهادت آرمان علی وردی به پایان رسیده و قضات در شعبه ۱۳ کیفری یک در حال انشای رای و اتخاذ تصمیم نهایی هستند.

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه در چهل‌ودومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه درخصوص وضعیت عاملان پرونده شهید آرمان علی‌وردی گفت: جلسات دادرسی مربوط به متهمین شهادت علی وردی به پایان رسیده و قضات محترم در شعبه ۱۳ کیفری یک در حال انشای رای و اتخاذ تصمیم نهایی هستند. ان شالله مراتب مطابق مقررات اطلاع رسانی خواهد شد. اتهام متهمین محاربه، مشارکت در قتل و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی است.

این مقام قضائی در خصوص پرونده حادثه تروریستی کرمان خاطرنشان کرد: انفجار در مسیر زائران حاج قاسم سلیمانی که ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ صورت گرفت، فراموش نشدنی است، در این تاریخ شاهد شهادت ۹۴ نفر از هموطنان مان بودیم که ۱۴ نفر از این شهدا تبعه افغانستان بودند. با توجه به حساسیت موضوع باقید فوریت در دستور کار دادسرای کرمان واقع شد. در این زمینه ضابطین عام و خاص نسبت به شناسایی و عوامل اقدام کردند. بر اساس آخرین گزارشات به دست آمده ۳۵ نفر دستگیر شدند.

ستایشی گفت: «از محل افراد دستگیر شده، اقلام و وسایلی مربوط به اقدامات بعدی مرتکبین از جمله جلیقه‌های انفجاری و ساچمه‌های بسته بتدی شده و وسایل الکترونیکی و پودرهای ساخت بمب کشف شده و تیم های پشتیبان متهمین در ۶ استان شناسایی و دستگیر و تفهیم اتهام شدند و قرار قانونی برای این افراد نیز صادر و ابلاغ شده است.  اقداماتی در خصوص سایر متهمان صورت پذیرفته و ان‌شالله اطلاع رسانی نسبت به این مهم به محض تکمیل تحقیقات صورت خواهد پذیرفت. از سربازان گمنام برای شناسایی این افراد به سهم خودم و به نمایندگی خانواده قوه قضائیه تشکر و قدردانی می‌کنم.