تاریخ : Tue 16 Jan 2024 - 03:22
کد خبر : 93124
سرویس خبری : ورزش

سهمیه المپیک دور از دسترس نیست

رضا شبانی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»؛

سهمیه المپیک دور از دسترس نیست

اردوی تیم ملی تیراندازی با کمان آغاز شده است و ملی‌پوشان این روزها در اردو برای حضور در مسابقات ترکیه و کسب سهمیه المپیک پاریس تلاش می‌کنند. این درحالی است که مشکلات تجهیزات هنوز ملی‌پوشان را اذیت می‌کند و آنها امیدوارند تا مسئولان به وعده‌های خود عمل کنند و مشکلی را که آنها اعتقاد دارند با این ورزش زاده شده را حل کنند.

یگانه عصاری، خبرنگار: اردوی تیم ملی تیراندازی با کمان آغاز شده است و ملی‌پوشان این روزها در اردو برای حضور در مسابقات ترکیه و کسب سهمیه المپیک پاریس تلاش می‌کنند. این درحالی است که مشکلات تجهیزات هنوز ملی‌پوشان را اذیت می‌کند و آنها امیدوارند تا مسئولان به وعده‌های خود عمل کنند و مشکلی را که آنها اعتقاد دارند با این ورزش زاده شده را حل کنند. رضا شبانی، ملی‌پوش تیراندازی با کمان و دارنده اولین مدال تاریخ ریکرو یونیورسیاد ایران در گفت‌وگو با «فرهیختگان» از شرایط این روزهای اردو و رسیدن به سهمیه المپیک گفت.
اردوی تیم ملی دوباره شروع شده و این روزها در اردو هستید. شرایط چطور است؟
بله بعد از انتخابی که داشتیم، حدود یک ماه‌ونیم است که اردوها دوباره به صورت پرفشار شروع شده است. خدا را شکر شرایط خیلی خوب است و کسب سهمیه تیمی را دور از دسترس نمی‌بینیم و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که بهترین نتیجه را بگیریم. همان‌طور که ما تمام توان‌مان را می‌گذاریم، مربیان هم با تمام توان مشغول هستند تا با دقیق‌ترین برنامه‌ریزی بتوانیم برای مسابقات ترکیه به اوج آمادگی برسیم. ما تیم خوب و منسجمی داریم و مربیان خوبی کنار ما هستند.

بعد از حضور شما در هانگژو اوضاع تجهیزات و حمایت‌ها بهتر شد؟
متاسفانه مشکل تجهیزات با این ورزش زاده شده است. تا بوده همین مشکل را داشتیم و واقعا اگر تجهیزات ما نرسد، نه‌تنها برای مسابقات مشکل خواهیم داشت بلکه دیگر تمرین هم نمی‌توانیم بکنیم؛ چراکه قیمت یک‌سری از تجهیزات ما خیلی بالاست و جدا از بحث قیمت، بحث واردات هم هست، یعنی حتی اگر بابت هزینه هم مشکلی نداشته باشیم، به دست‌مان نمی‌رسد. واقعا اگر از این لحاظ حمایت نشویم و تجهیزات نرسد، کار پیش نمی‌رود. این برای ما واقعا سخت است و امیدوارم تجهیزات تامین شود.

درباره مسابقات کسب سهمیه پیش رو توضیح می‌دهید. مسابقات ترکیه در پیش است.
ما در مرحله اول مسابقات کسب سهمیه، یعنی مسابقات قهرمانی جهان در آلمان، به دلیل مشکلات ویزا اعزام نشدیم و مرحله دوم در بازی‌های آسیایی بود که متاسفانه با اختلاف ناچیزی چهارم شدیم. مسابقات تایلند هم که سهمیه انفرادی بود، در سه یا چهار دوره اخیر هرگز نشده که کشورهایی مانند هند و چین تایپه کسب سهمیه نکرده باشند و این کار را برای ما سخت می‌کرد. ولی ما نسبت به مسابقات ترکیه بسیار امیدواریم و همه‌جوره تلاش می‌کنیم. ما گاهی روزی 14 ساعت تمرین می‌کنیم تا بتوانیم دست پر برگردیم و در پاریس حضور داشته باشیم.

مسابقات ترکیه چه زمانی است؟
خرداد ماه سال آینده.
و گفتید که کسب سهمیه خیلی دور از انتظار نیست.
نمی‌توان قولی داد ولی دور از دسترس نیست و برای رسیدن به آن تمام تلاش‌مان را می‌کنیم.