تاریخ : Mon 15 Jan 2024 - 16:04
کد خبر : 93073
سرویس خبری : فرهنگ و هنر

فتوشاپ‌بازی در «گناه فرشته» دردسرساز شد

«تاریخ، داستان نیست»؛

فتوشاپ‌بازی در «گناه فرشته» دردسرساز شد

انجمن مبارزه با نشر جعلیات با انتشار تصاویر استفاده‌شده در سریال «گناه فرشته» در کنار تصاویر اصلی، نوشته است:«در قسمت سوم سریال «گناه فرشته»، تصویر شخصیت داستان در کنار برخی از بزرگان ادب و هنر به چشم می‌خورد. ایجاد چنین تغییری در عکس اصلی، علاوه بر تحریف تاریخ، نمونه بارز نادیده‌گرفتن حقوق معنوی افراد حاضر در عکس و خانواده‌هایشان است.»

انجمن مبارزه با نشر جعلیات با انتشار تصاویر استفاده‌شده در سریال «گناه فرشته» در کنار تصاویر اصلی با بیان این صحبت که «تاریخ، داستان نیست» نوشته است:

«در قسمت سوم سریال «گناه فرشته»، تصویر شخصیت داستان در کنار برخی از بزرگان ادب و هنر به چشم می‌خورد. ایجاد چنین تغییری در عکس اصلی، علاوه بر تحریف تاریخ، نمونه بارز نادیده‌گرفتن حقوق معنوی افراد حاضر در عکس و خانواده‌هایشان است.  انجمن مبارزه با نشر جعلیات از طرف خانواده‌ شاعران عضو انجمن (بهبهانی و ابتهاج) اعتراض خود را نسبت به این امر اعلام می‌کند. تولید یک اثر فرهنگی باید همراه با دقت بسیار، امانت‌داری و توجه به میراث‌ گذشتگان باشد.»

پیش از این و در «فرهیختگان» با انتشار مطلبی با عنوان «فتوشاپ بازی در گناه فرشته» برای اولین بار به مساله تغییر یا جعل عکسها پرداخته بودیم.