تاریخ : Sun 14 Jan 2024 - 18:24
کد خبر : 92987
سرویس خبری : اقتصاد

«سولانا» دومین اکوسیستم بزرگ دنیای رمز ارزها

آشنایی با یک رمزارز؛

«سولانا» دومین اکوسیستم بزرگ دنیای رمز ارزها

سولانا بر اساس تعداد توسعه دهندگان فعال ماهانه ادعا می کند که دومین اکوسیستم بزرگ است. این دارایی در سال گذشته بیش از 800 درصد رشد کرد و موقعیت خود را به عنوان پنجمین دارایی بزرگ رمزنگاری بر اساس ارزش بازار تقویت کرده است.

سولانا بر اساس تعداد توسعه دهندگان فعال ماهانه ادعا می کند که دومین اکوسیستم بزرگ است. سولانا به دلیل ارتباط آن با سقوط FTX که ارزش توکن SOL را به یک مارپیچ عظیم رو به پایین کشاند، شروع بدی در سال داشت. این دارایی در سال گذشته بیش از 800 درصد رشد کرد و موقعیت خود را به عنوان پنجمین دارایی بزرگ رمزنگاری بر اساس ارزش بازار تقویت کرد.
اکوسیستم سولانا در آخرین ماه‌های سال 2023 بهبود چشمگیری را تجربه کرد. محصولات سرمایه‌گذاری مرتبط با سولانا نیز عملکرد قوی داشتند و جریان خالص ورودی به ارزش 167 میلیون دلار را به خود جذب کردند، در حالی که اتریوم با 78 میلیون دلار نسبتاً کمی عقب بود.
بنیاد سولانا در گزارش سالانه خود فاش کرد که ارزیابی نرخ‌های نگهداری به‌طور خاص توسعه‌دهندگانی را هدف قرار می‌دهد که به طور مداوم حداقل یک تعهد را در طول سه ماه متوالی انجام داده‌اند. علاوه بر این، 400 تا 500 توسعه‌دهنده سولانا، پس از تکمیل کمپ‌های بوت مختلف، هر شش ماه یکبار وارد اکوسیستم می‌شوند که منجر به رشد قابل‌توجه 500 درصدی فهرست‌های شغلی در طول سال شد. این گزارش همچنین ادعا می کند که اکوسیستم سولانا به سرعت گسترش یافته و از نظر کل توسعه دهندگان فعال ماهانه به دومین بزرگ ترین سیستم تبدیل شده است.