تاریخ : Thu 11 Jan 2024 - 10:18
کد خبر : 92739
سرویس خبری : جهان شهر

محاکمه «اسرائیل» در دادگاه لاهه + فیلم

با شکایت آفریقای جنوبی اتفاق افتاد؛

محاکمه «اسرائیل» در دادگاه لاهه + فیلم

دادگاه لاهه بنا به شکایت آفریقای جنوبی علیه جنایت‌ها و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین تشکیل می‌شود و گفته می‌شود دلایل قوی درباره نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه به دادگاه لاهه ارائه شده‌ است. 

دادگاه لاهه بنا به شکایت آفریقای جنوبی علیه جنایت‌ها و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین تشکیل می‌شود و گفته می‌شود دلایل قوی درباره نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه به دادگاه لاهه ارائه شده‌ است. جلسه نخست ساعت ۱۲:۳۰ امروز برگزار می‌شود.

آفریقای جنوبی یک پرونده مستند ۸۴ صفحه‌ای را تهیه کرده که باعث شده رژیم اسرائیل شوکه شود، چرا که تصمیم دادگاه نافذ است و امکان پیگرد قانونی سران نظامی و سیاسی آن وجود دارد. بر این اساس، رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت کارشناسان حقوقی ارشد از جمله یکی از بازماندگان هولوکاست را به دادگاه لاهه بفرستد تا با اتهامات ارتکاب نسل کشی علیه فلسطینی‌ها در غزه مقابله کنند.این رودرویی با دیوان بین‌المللی دادگستری برای رژیم اشغالگر امری غیرعادی و غیر معمول است، چرا که صهیونیست‌ها معمولا تصمیمات سازمان ملل و دادگاه‌های بین‌المللی را غیرعادلانه و مغرضانه می‌دانند.

در آستانه جلسه دیوان بین المللی دادگستری به منظور رسیدگی به شکایت ‌آفریقای جنوبی از رژیم صهیونسیتی، بنیامین ‌نتانیاهو با انتشار ویدئویی تاکید کرد ‌رژیم قصد اشغال دائمی ‌غزه و یا تبعید ساکنین فلسطینی آن را از این باریکه ندارد تا شاید بدین شکل از فشارهای بین المللی علیه رژیم صهیونیستی بکاهد.