تاریخ : Wed 10 Jan 2024 - 18:28
کد خبر : 92698
سرویس خبری : سیاست

سخت‌ترین لحظات سردار سلیمانی در سوریه

«حاج یونس» از ۱۱ سال همراهی با حاج قاسم روایت می‌کند؛

سخت‌ترین لحظات سردار سلیمانی در سوریه

«حاج یونس» از فرماندهان اطلاعات نیروی قدس سپاه روایت دست اولی از ۱۱ سال همراهی مداوم با حاج قاسم سلیمانی ارائه کرده است.

«حاج یونس» از فرماندهان اطلاعات نیروی قدس سپاه روایت دست اولی از ۱۱ سال همراهی مداوم با حاج قاسم سلیمانی ارائه کرده است. این روایت هم به ویژگی‌های شخصیتی حاج قاسم و هم نبوغ عجیب ایشان در فرماندهی نظامی‌ می‌پردازد. 

بخش‌هایی از این گفتگو:
اوایل بحران سوریه، کلاً ۵-۶ نفر مستشار بودیم. حاج قاسم برنامه کار و توصیه های ماموریتی را مطرح می‌کردند که مهم‌ترین آن‌ها این بود: نگذارید سوریه سقوط کند که اگر سقوط کند، مقاومت آسیب می‌بیند و بعد از آن معلوم نیست چه اتفاقی در منطقه خواهد افتاد. کار کنید و فعالیت کنید. تلاش کنید که سوریه بماند.

بعد از این بود که نیروهای دفاع وطنی تشکیل شد.

خیلی از فرماندهان ارتش سوریه فکر می‌کردند که دولت سوریه به سرعت سقوط می‌کند. حتی برخی از دولتی‌ها با این برآورد که دولت به زودی سقوط می‌کند، فرار کردند. حاج قاسم ولی تا روز آخر اعتمادش را از دست نداد و برای حفظ سوریه تلاش کرد.

حاج قاسم حاضر بود جانش را فدا کند ولی حرفی که به ولایت می‌زند دقیق باشد

در این ۱۱ سال، از زمانی که با حاج قاسم از نزدیک آشنا شدم، ندیدم که یک شب به راحتی بخوابد. حتی وقتی در تهران بود. هر ساعت شبانه‌روز، چندین بار تماس می‌گرفت و کارها را اداره می‌کرد.

حاج قاسم یک فرمانده عارف به معنای واقعی کلمه بود.

مشروح این گفتگو را اینجا بخوانید