تاریخ : Wed 10 Jan 2024 - 09:26
کد خبر : 92646
سرویس خبری : جامعه

۳۴ میلیون نفر شناسنامه جلدقرمز دارند

رئیس سازمان ثبت احوال:

۳۴ میلیون نفر شناسنامه جلدقرمز دارند

رئیس سازمان ثبت احوال اعلام کرد که  در کشور حدود ۳۴ میلیون شناسنامه جلد قرمز وجود دارد که باید بتوانیم هرچه سریع‌تر این شناسنامه‌ها را تعویض کنیم. این شناسنامه‌ها محل اشکال هستند و امکان جعل آنها وجود دارد.

هاشم کارگر، رئیس سازمان ثبت احوال کشور در پاسخ به این پرسش که بساط شناسنامه جلد قرمزها کی برچیده می‌شود، اظهار کرد: طی ۱۴ سالی که از تعویض شناسنامه‌ها می‌گذرد انتظار می‌رفت که این شناسنامه ها  تعویض شوند، اما ما در همین ۲ سال برنامه ریزی کردیم تا سریعتر بتوانیم این شناسنامه های معروف به جلد قرمز را تبدیل به شناسنامه‌های جدید کنیم. چرا که  شناسنامه‌های جدید کاملاً مکانیزه هستند.

وی همچنین به امکان جعل شناسنامه‌های جلدقرمز اشاره و عنوان کرد: این شناسنامه‌ها محل اشکال هستند، می‌شود از آنها سوء استفاده کرد و امکان جعل آنها هم وجود دارد.

کارگر درباره همکاری ثبت احوال با سازمان‌ها برای جمع آوری شناسنامه‌های جلد قرمز گفت: یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های این سازمان تعویض این شناسنامه‌ها است، در همین راستا بانک مرکزی باید به عنوان متولی چاپ شناسنامه خام به ما کمک کند و برخی نهادهای نظارتی نیز که در تجدید چاپ همکاری دارند به ما کمک کنند تا تعویض این شناسنامه‌ها هرچه سریعتر انجام شود.

وی ادامه داد: ما تاکنون مهلت دقیقی را اعلام نکردیم چرا که باید این شناسنامه های خام باید تأمین شود تا این کار انجام شود.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور درباره میزان شناسنامه‌های جلد قرمز در کشور گفت: در کشور حدود ۳۴ میلیون شناسنامه جلد قرمز وجود دارد.

منبع: خبرگزاری فارس